Mazāk naudas – mazāks autobuss
0
SIA “Liepājas tūre” reaģē uz dotācijas samazināšanu
No pirmdienas SIA “Liepājas tūre” apkalpotajā maršrutā Liepāja – Aizpute vairs nekursēs lielākas ietilpības autobuss. Tādas ir sekas tam, ka Liepājas Rajona padomes Sabiedriskā transporta komisija aprēķinājusi būtiski mazāku dotāciju zaudējumu segšanai, nekā bija iesniedzis uzņēmums, pastāstīja SIA “Liepājas tūre” izpilddirektore Kristīna Vuciņa.
Veic labojumus aprēķinos
“Pagājušā gada nogalē mums lika autobusus aprīkot ar kases aparātiem. To iegāde, kā arī šoferu apmācības radīja papildu izdevumus. Iedzīvotāji vēstulēs lūdza, kā arī Sabiedriskā transporta komisijā mūs aicināja dažos reisos nodrošināt lielākas ietilpības autobusus. Arī to izdarījām,” stāsta K.Vuciņa.
Decembra nogalē viņa Sabiedriskā transporta komisijai iesniegusi SIA “Liepājas tūre” apkalpoto pamatmaršrutu pašizmaksas aprēķinu, ko ņem par pamatu dotācijas aprēķināšanai. Kā paredz jaunais “Sabiedriskā transporta likums”, pamatmaršrutu pasūtītājs pārvadātājam pilnā apmērā kompensē zaudējumus, kas rodas, apkalpojot šo maršrutu. K.Vuciņa apgalvo, ka neviens un ne reizi viņu nav informējis, ka iesniegtie aprēķini varētu būt neprecīzi un ka tos vajadzētu apspriest.
Tikai pēc ceturtdien notikušās Sabiedriskā transporta komisijas sēdes viņa uzzinājusi, ka aprēķinos ir veikti labojumi un komisijas sēdē virzīts cits pašizmaksas aprēķins. Tas ir jūtami mazāks, nekā SIA “Liepājas tūre” iesniegtais. Tas izdarīts, pārskatot dažādas pozīcijas, piemēram, norādē, ka SIA “Liepājas tūre” autobuss “Neoplan” uz 100 kilometriem patērē 30 litru degvielas, jaunajā variantā minēts, ka autobuss patērē tikai 20 litru degvielas uz 100 kilometriem. Tāpēc dotācijai paredzētā summa samazināta par vairākiem tūkstošiem latu.
“Saņemot šādu dotāciju, iznāk, ka mēs reisus esam veikuši vēl zem pašizmaksas. Kur nu vēl par kādu peļņu runāt! Neviens uzņēmējs nebūs ar mieru strādāt, ja viņam par šo darbu pašam vēl jāpiemaksā,” ir sašutusi K.Vuciņa. Tāpēc arī pieņemts lēmums, ka no pirmdienas uz Aizputi reisā vairs nesūtīs lielo autobusu. SIA “Liepājas tūre” direktors Jānis Beļaks norādīja: “Ja kāds vēlas taupīt, tad mums arī jāstrādā taupības režīmā.”
Gatava sarunām
“Tieši tāpēc, ka sēdē nepiedalījās SIA “Liepājas tūre” pārstāvis, mēs bez uzņēmuma pārstāvja šo dotāciju apmēru neapstiprinājām,” skaidro Liepājas Rajona padomes Sabiedriskā transporta komisijas priekšsēdētāja Arta Brauna. Viņa apgalvo, ka visi aprēķini veikti, vadoties pēc SIA “Liepājas tūre” iesniegtajiem datiem. Un par galarezultātu tiešām varētu strīdēties. “Uzņēmums iesniedza tādus aprēķinus, it kā tam rajonā visos maršrutos kursētu lielie autobusi. Taču tā tas nav,” apgalvo A.Brauna.
Tāpat komisijā vēl jāiesniedz dati par rajona maršrutos strādājošo šoferu algām un nomaksāto sociālo nodokli. “Viņiem katrs izdevuma skaitlis ir jāapliecina ar oficiāliem dokumentiem, kas arī tiks ņemti vērā, aprēķinot dotāciju,” piebilda A.Brauna un pauda gatavību pirmdien sēsties pie sarunu galda, lai apspriestu situāciju.
Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”