Pēta skolas vēsturi
Kurzemes Vārds
Gatavojoties
pavasarī plānotajam jubilejas salidojumam, Kapsēdes pamatskolas audzēkņi pievērsušies
mācību iestādes vēstures pētīšanai. Par to stāsta skolas direktors Kaspars
Politers un skolotāja Liāna Limora.
Pirmā
diena, ko skolēni veltīja mācību iestādes vēstures pētīšanai, bija janvāra
beigās. Februārī tādas būs vēl vairākas. Vēstures izzināšana notiek Projektu
nedēļas laikā, skaidro L. Limora. Kapsēdes pamatskolā tā nenotiek piecas dienas
no vietas, bet ir sadalīta pa posmiem. Sadalīti ir arī katras klases pienākumi,
veicot izglītības attīstības izpēti.
Sākumskolas
klašu audzēkņi noskaidros, kuru bērnu vecāki un vecvecāki ir mācījušies
Kapsēdes skolā, kā arī iztaujās viņus. Pagaidām nav zināms, cik daudz tādu ir,
piebilst skolotāja. Lai nejustos atstumti, to pašu darīs arī bērni, kuru
radinieki izglītojušies citur, tikai viņu darbi netiks iekļauti salidojuma
programmā.
Projektu
nedēļas pirmajā dienā paši mazākie audzēkņi zīmēja savu skolu. “Sāku ar
to, ka izstāstīju, kas ir Projektu nedēļa. Citas klases jau zina, kas tas ir,
kas notiks, bet šiem bērniem tas ir kaut kas jauns,” piebilst L. Limora,
kura ir arī 1. klases audzinātāja.
Vecāko
klašu skolēni pētīs izglītības attīstību Medzes pagastā, tostarp apkopos
atmiņas par Tāšu un Saraiķu skolu. “Viņi atrod, ka žurnālā ir ieraksti
krievu valodā, brīnās, kāpēc tā. Izrādās, septiņdesmitajos gados, ja skolotājs bija
krievu izcelsmes, dokumentāciju varēja pildīt krievu valodā,” vienu no
epizodēm pētniecības darbā atklāj K. Politers.
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 6. februāra numurā.
#kvards-20140206-06#