Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Aigars Puks: Jebkurš darbs jādara no sirds

Aigars Puks: Jebkurš darbs jādara no sirds
Foto: liepajniekiem.lv
11.03.2014 12:51

liepajniekiem.lv

Liepājas 389.dzimšanas dienā tiks sumināti ”Gada liepājnieki”,
kuri ar savu darbu un nopelniem pilsētas labā 2013.gadā izpelnījušies
vislielāko pilsētas iedzīvotāju atzinību. Viens no tiem, ko iedzīvotāji
ieteikuši nominācijai ”Gada liepājnieks”, ir SIA ”Liepājas tramvajs” valdes
loceklis Aigars Puks. Viņš izvirzīts par jaunās tramvaja līnijas izbūvi līdz
Ezerkrastam.

A.Puks vada SIA “Liepājas tramvajs” jau 15 gadus,
kas ir ilgākais zināmais nepārtrauktais laiks uzņēmuma vadībā. 2013.gads
uzņēmumam ”Liepājas tramvajs” un A.Pukam bija ļoti nozīmīgs – atvērta jauna
lappuse tramvaja vēsturē. 2013.gada maijā ekspluatācijā tika nodota jauna
tramvaja līnija līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam – pirmo reizi atjaunotajā
Latvijā uzbūvēta jauna tramvaja līnija.

”Liepājas tramvaja” vadītājam viņa izvirzīšana nominācijai
nav bijis pārsteigums: ”Mani painformēja, ka to darīs. Līdz ar to liels
pārsteigums man nebija, kaut arī ar sajūsmu notiekošo neuztvēru. Taču sapratu,
ka patiesībā tā ir atzinība ne vien man, bet visam uzņēmumam. Atzinību asociēju
nevis ar sevi, bet visu mūsu komandu.”

To gan viņš atzīst, ka gandarījums ir. Taču neuzskata, ka
izvirzīšana nominācijai ”Gada liepājnieks” būs dzinulis turpmākajam darbam:
”Vairāk to uzskatu par atzinību uzņēmumam kopumā, ka ir novērtēts mūsu
paveiktais. Papildus stimuls mums nav nepieciešams, tāpat jau ejam un arī
turpmāk iesim uz priekšu.”

Viņš atzīst, ka arī pašam ir gandarījums par jaunās tramvaja
līnijas izbūvi Liepājā: ”Ilgi un sarežģīti gājām uz to un arī izdarījām. Tas
tikai pierāda, ka sapņi reizēm mēdz īstenoties, ja uz tiem mērķtiecīgi iet. Projektu
realizēt nebija vienkārši. Pirmkārt, jau tāpēc, ka tas bija unikāls. Līdz šim,
vismaz neatkarīgās Latvijas laikā, šāda mēroga projekti nav realizēti.
Notikušais bija jauns un nezināms gan mums un būvniekiem, gan dažādām
atbildīgām institūcijā, finansētājiem utt. Tāpēc ir jo lielāks gandarījums.”

Projekta realizētājiem rokas nav nolaidušās arī daļas
sabiedrības negatīvās attieksmes dēļ: ”Rēķinājāmies ar to, ka nekad nevienā jomā
un nevienā projektā pilnīgi visi nebūs apmierināti. Tas ir tikai normāli, ka ir
neapmierinātie; tādi cilvēki, kas gaidīja kaut ko citu.”

Tā vietā A.Puks ar savu komandu kaļ plānus tuvākai un
tālākai nākotnei. Viņš atklāj: ”Tuvākie un reālākie plāni, ko jau šogad sāksim
īstenot, ir esošo tramvaja līniju atjaunošana. Projekti jau teju gatavi darbiem
Brīvības ielā un Rīgas ielā, posmā, kas vēl nav atjaunots, kā arī Klaipēdas
ielā no Robežu ielas līdz Tukuma ielai. Tie ir mūsu tuvākie plāni. Runājot par
tālākiem plāniem, ir ideja par tramvaja līnijas pagarinājumu uz Velnciemu. Bet
tas ir tiešām tāls plāns, kura īstenošana vistiešākajā veidā saistīta ar
pārvadu, ko plāno uzbūvēt pār dzelzceļu, jo savādāk mēs netiekam pāri
dzelzceļam.”

Taujāts, vai A.Puks jūtas īstajā vietā, viņš ir atklāts:
”Jā. Šajā vietā strādāju jau 16.gadu, un man patīk tas, ko es daru. Vēl jo
lielāks gandarījums ir tad, ja ir arī rezultāti. Turklāt, uzņēmumā strādājot,
esmu daudz iemācījies. Esmu mainījies, sācis domāt zaļāk. Ne tikai tramvajs,
bet sabiedriskais transports kopumā, kļuvis par manu dzīves filozofiju. Esmu braukājis
pa citām valstīm, zinu, kādam jābūt sabiedriskajam transportam, ko nozīmē,
izmantojot tramvaju, saglabāt pilsētvidi ekoloģiski tīrāku.”

Nav noslēpums, ka cilvēkiem, kuri savām darbam velta tik
daudz laika un spēka, kā A.Puks, brīva laika sev un saviem vaļaspriekiem praktiski
neatliek. ”Liepājas tramvaja” vadītājs teic, ka tik traki neesot: ”Vadot
uzņēmumu, visā jāiedziļinās līdz pašiem pamatiem. Ja tā nebūs tava filozofija
un sirdslieta, tad nebūs rezultātu. Jebkurš darbs jādara no sirds, tādēļ,
manuprāt, ir pilnīgi normāli, ka darbam veltu daudz laika un spēka. Taču no
otras puses – spēju sabalansēt. Nav tā, ka es tikai strādāšu, aizmirstot par
tuvajiem un ģimeni.”

Jāpiebilst, ka SIA ”Liepājas tramvajs” šogad turpina darbus
projekta ”Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošos sliežu posmu rekonstrukcija
Liepājā” ietvaros vairāk nekā 2 miljonu eiro apmērā. Uzņēmuma plānos paredzēts
kompleksi rekonstruēt sliežu ceļu posmus Brīvības ielā, Rīgas ielas posmā no
1905.gada ielas līdz īpašumam Rīgas ielā 58, Rīgas ielā 54A un Klaipēdas ielā,
kā arī nomainīt daļu kontakttīklus un tā balstus, ieskaitot Kr.Valdemāra ielas
posmu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz