Aizvadītajā mācību gadā projekta “Pumpurs” atbalstu mācību apguvē saņēmuši vairāk nekā 600 skolēnu
Lai mazinātu to izglītojamo skaitu, kuri pārtrauc mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu, Liepājas izglītības iestādes nu jau sesto gadu īsteno Eiropas Sociālā fonda projektu ”Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (turpmāk tekstā ”Pumpurs”), informē Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes pārstāve Renāte Meļķe.
liepajniekiem.lv
Projekta ietvaros, katram skolēnam, kuram nepieciešama palīdzība mācību satura apguvē, tiek veidots individuāls atbalsta plāns vienam semestrim, kuru pēc nepieciešamības var pārskatīt. Ja nepieciešams, tiek turpināts atbalsta darbs ar izglītojamo arī nākamajā semestrī. Katra semestra beigās tiek izvērtēta plāna izpilde.
Ar katru gadu Liepājā palielinās projektā iesaistīto izglītojamo un pedagogu skaits. Šī mācību gada otrajā semestrī projektā kopumā iesaistīti 649 skolēni (pirmajā semestrī – 572 skolēni). No tiem 352 skolēnu jeb 54,2% turpinās apmeklēt individuālās nodarbības arī nākamajā mācību gadā (79 skolēniem jeb 12,2%) netika sasniegti uzlabojumi mācību satura apguvē), savukārt 218 skolēniem jeb 33,6% turpmāk atbalsts vairs nebūs nepieciešams.
”Pumpura” atbalstu izmantojuši arī 92 devīto klašu skolēni, galvenokārt, matemātikas, angļu valodas un latviešu valodas apguvei. No tiem – 78 % skolēnu, kuriem tika sniegtas individuālās konsultācijas, mācību gadā ir pietiekams vērtējums, savukārt eksāmenos pietiekamu vērtējumu saņēmuši 68% skolēnu.
“Gandarījums par ikvienu bērnu, kuram palielinās motivācija un līdz ar to – vērojami uzlabojumi mācībās, taču ir gadījumi, kad uzlabojumu nav. Kā iemesli, kāpēc netiek sasniegti uzlabojumi, ir vērojama zema skolēnu motivācija, vāja ģimenes sadarbība ar izglītības iestādi un vecāku neieinteresētība izglītības procesā, kā arī skolēnu nevēlēšanās strādāt patstāvīgi,” pastāsta R. Meļķe.