Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Apsargi nedrīkst ložņāt pa pircēju kabatām

Apsargi nedrīkst ložņāt pa pircēju kabatām
25.01.2011 07:00

Atslēgvārdi

Zagļi vienmēr ir bijuši un būs. Tādēļ vienmēr būs arī apsargi, kas viņus uzmanīs. Taču tikai no apsargu pieredzes un prasmes atšķirt vienkāršus pircējus no tiem, kam prātā zaglīgi nolūki, ir atkarīgs tas, cik bieži un cik nopietni konflikti veidosies veikalos.

Šāds viedoklis izkristalizējās, ar apsardzes firmu un policijas pārstāvjiem pārrunājot situāciju vienā no Liepājas veikaliem, kuru daudzi pircēji tur aizdomās par vecu cilvēku muļķošanu.

Ir strikti noteikumi, kas apsargiem veikalos jāievēro. Pirmais: kamēr pircējs atrodas tirdzniecības zālē, viņš nav zaglis. Kaut vai tas bāž preces kabatā, vai sazin kur vēl. Tas vienīgi pievērsīs apsarga uzmanību. Par zagli cilvēku var saukt tikai tad, kad viņš ir izgājis no tirdzniecības vietām aiz kases, bet pie viņa ir palikusi kāda nobēdzināta lieta, par kuru nav samaksāts. Ja ir aizdomas par šādu rīcību, apsargs ir tiesīgs lūgt pircēju doties uz atsevišķu telpu. Ja pircējs nepakļaujas, apsargs drīkst izsaukt policiju. Ja pircējs tomēr dodas apsargam līdzi, tad tas nenozīmē, ka tur apsargs drīkst nobļauties: “Davai, rādi šurp kabatas!” un pircēju izčamdīt. firmas “Drošības birojs” valdes priekšsēdētājs Agris Kovaļevskis norāda, ka vispareizāk ir sākt ar jautājumu: “Vai pie jums atrodas kāda prece no veikala, par kuru neesat samaksājis?” Un arī tad apsargs nedrīkst ložņāt pa kabatām un somām. Tikai, ja pats cilvēks piekrīt, viņš var labprātīgi uzrādīt somu vai kabatu saturu. Ja ne, tad atkal jāzvana policijai, kura ir tiesīga to darīt.

Ja cilvēks tomēr izrādās bez vainas, nav nekādu konkrētu noteikumu, kā apsargam rīkoties. “Taču atvainoties, manuprāt, cilvēkam vajag,” uzskata A. Kovaļevskis.

Situācijas veikalos ir dažādas. Cilvēki jau tirdzniecības zālē nereti atver iepakojumus vai pudeles. Patiesībā to jau var uzskatīt par preces bojāšanu. Taču viss ir atkarīgs no tā, kā pircējs rīkosies pie kases. Ja viņš uzrāda savu pa pusei izēsto čipsu paku vai iesāktu skārdeni un samaksā, tad strīda momenta nav.Vienmēr diskutējama ir arī pircēja vaina, ja viņš nejauši nogāž kādu pudeli no plaukta. Vai viņam ir par to jāmaksā vai nav? Jo patērētāju tiesībās ir paredzēti gadījumi, kad pircēja vainas var arī nebūt. Ir jāizvērtē, vai veikala darbinieki paši pudeles nav neveiksmīgi plauktos izkārtojuši tā, ka tās viegli nogāzt. Un visi šie gadījumi gan jāpamana, gan jāizvērtē apsargam. Tādēļ nevar teikt, ka darbs šajā amatā būtu viegls.

Plašāk par šo tēmu lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 25. janvāra numurā.

#kvards-20110125-10#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz