Piektdiena, 17. maijs Umberts, Herberts, Dailis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Apspriedīs Karostas kanāla attīrīšanas projektu

Apspriedīs Karostas kanāla attīrīšanas projektu
02.09.2010 13:46

Atslēgvārdi

Pašlaik tiek gatavots Karostas kanāla attīrīšanas projekta pieteikums Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistei, informēja pašvaldībā.

Piektdien, 3.septembrī, Liepājā viesosies vides ministrs Raimonds Vējonis (ZZS), Vides ministrijas valsts sekretārs Guntis Puķītis un valsts sekretāra vietniece Vija Gēme, lai ar Liepājas pašvaldības un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas vadību apspriestu Karostas kanāla attīrīšanas projektu.

Ar Vides ministrijas pārstāvjiem tiksies Liepājas domes un SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks, Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš, Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks Gunārs Ansiņš, Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.

Objektu veido vēsturiski piesārņota vieta – Liepājas ostas Karostas kanāls. Karostas kanāls ir mākslīga būve, kas ir izveidota 20.gadsimta sākumā. No 1945. līdz 1994.gadam Karostas kanāls bija slēgta militāra teritorija, kurā atradās bijušās Padomju Savienības, bet kopš 1991.gada Krievijas Federācijas jūras kara flotes zemūdeņu bāze.

Karostas kanāla kopējā platība ir 874 897 kvadrātmetri (kv.m), tai skaitā attīrāmā platība 780 000 kv.m.

Militārās bāzes darbība ir atstājusi paliekošu ietekmi uz teritoriju, kuru Helsinku Komisija (HELCOM) ir noteikusi par vienu no deviņām vispiesārņotākajām teritorijām Latvijas Republikā.

Laikā no 1992. līdz 2005.gadam vairākkārt ir pārbaudīta kanāla akvatorija, kā rezultātā ir noteikts piesārņoto nogulumu apjoms un piesārņojuma sastāvs.

1992. un 1995.gadā veiktās izpētes pamato to, ka piesārņojums galvenokārt radies Padomju Savienības bruņoto spēku darbības rezultātā. Līdz šim veiktās izpētes rāda, ka ar naftas produktiem un smagajiem metāliem ir piesārņoti aptuveni 650 000 kubikmetru Karostas kanāla gultnē esošo dūņu un smilšu sanesu nogulumu.

Karostas kanāla piesārņoto nogulumu biezums mainās robežās no 0,2 līdz 2,2 m, to vidējais biezums – ap 0,6 m. Piesārņojuma koncentrācija un slāņa biezums ir lielāks kanāla austrumu daļā.

Pašlaik notiek projekta dokumentācijas aktualizācija ar mērķi sagatavot projekta pieteikumu ES Kohēzijas fonda līdzfinansējuma piesaistei saskaņā ar MK noteikumiem “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.3.1.6.aktivitāti “Liepājas Karostas ilgtspējīgas attīstības priekšnoteikumu nodrošināšana”.

Dokumentācijas aktualizācijas procesu finansē un vada Vides ministrija. Papildus notiek Liepājas SEZ pārvaldes iniciēta Karostas kanāla zemūdens izpēte, kuras mērķis ir iegūt informāciju par iespējamajiem piesārņoto materiālu izņemšanas apgrūtinājumiem un maksimāli precīzi novērtēt piesārņojuma izņemšanas izmaksas.

LETA

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz