Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Asfalta kvalitāti Brīvības ielā tuvākajā laikā uzlabot neplāno

Asfalta kvalitāti Brīvības ielā tuvākajā laikā uzlabot neplāno
Foto: liepajniekiem.lv
04.09.2014 07:15

liepajniekiem.lv

Portālam vairāki autobraucēji sūdzējušies par asfalta seguma
kvalitāti Brīvības ielā posmā no Pulvera ielas līdz Zemnieku ielai. Brauktuve
pēc liepājnieku teiktā kļuvusi nelīdzena, sevišķi tas jūtams pirms krustojumiem.

Kā norādīja autobraucējs Māris: ”Tikai pirms pāris gadiem
šis Brīvības ielas posms tika rekonstruēts, bet jau tagad segums ir bojāts.
Acīm redzot, uzņēmums ”Šlokenbeka”, kas strādāja šajā objektā, darbu nav veicis
pietiekami kvalitatīvi.”

Portāls, vairakkārt izbraucot minēto posmu Brīvības ielā,
pārliecinājās, ka vietām braucot jūtama vibrācija, jo asfaltā patiesi ir
negludumi. Īpaši tas jūtams pirms krustojumiem, kur ir bremzēšanas ceļš.

Brīvības ielas minētais posms ekspluatācijā svinīgi tika nodots
2011.gada 17.novembrī, valsts svētku priekšvakarā. Būvdarbus objektā veica SIA
“Šlokenbeka”, un paveiktajiem darbiem būvnieki solīja piecu gadu
garantija.

Būvniecības līgums ar SIA “Šlokenbeka” par
Brīvības ielas rekonstrukciju tika parakstīts 2010.gada 23.aprīlī. Bet sākās rekonstrukcijas
darbi 2010. gada maijā. Brīvības ielas rekonstrukcija notieka posmā no Zemnieku
ielas līdz jaunā ostas pievadceļa pieslēgumam pie krustojuma ar dzelzceļu,
t.i., 3,9 kilometru garumā.

Būvdarbu izmaksu līgumcena sastādīja 5 107 188 latus (ar
PVN). No šīs naudas 75 % jeb 3 840 070 lati bija ERAF un valsts
līdzfinansējums; 25 % procenti jeb 1 267 118 lati – Liepājas pašvaldības
finansējums.

SIA ”Komunālā pārvalde” sabiedrisko attiecību speciālists
Aigars Štāls, lūgts komentēt situāciju Brīvības ielā šobrīd, pēc nepilniem trim
gadiem, un jautāts, cik tas ir normāli, ka tikai pāris gadus pēc nopietnas
rekonstrukcijas jūtamas problēmas un vai nav paredzēts būvniekam prasīt veikt
uzlabojumus, portālam skaidroja: ”Asfaltbetona sega parasti sastāv no vairākiem
slāņiem. Brīvības ielā ir izbūvēti trīs slāņi – dilumkārta, saistes kārta un
seguma apakškārta. Katrai no tām ir savs uzdevums kopējā ielas seguma funkciju
nodrošināšanā, katram – atšķirīgas gan ķīmiskās, gan fizikālās īpašības, gan
ieklāšanas nosacījumi.”

Un turpināja: ”Seguma virsējā kārta ir dilumkārta, tātad tā
ekspluatācijas laikā dilst un deformējas. Tāpēc tās kalpošanas laiks ir
aptuveni 7 gadi. Pēc tam šī seguma kārta ir jāatjauno.”

”Asfaltbetona seguma projektēšana, ražošana un ieklāšana ir
komplicēts process ar ķīmiski fizikālām niansēm, ko papildus vēl ietekmē
mainīgi klimatiskie apstākļi un transporta slodzes. Nepastāv vienīgā un pareizā
asfaltbetona seguma sagatavošanas ”recepte”, kas lietojama visos gadījumos.
Izmainoties kādam komponentam, būtiski var mainīties visa maisījuma īpašības,”
uzsvēra Komunālās pārvaldes pārstāvis.

A.Štāls atgādināja, ka projektu izstrādāja un
autoruzraudzību veica SIA ”VCI”, bet rekonstrukcijas darbus veica SIA ”Šlokenbeka”.
Būvuzraudzību nodrošināja SIA ”Komunālā pārvalde”.

Uz jautājumu: vai tas ir normāli, ka trīs gadus pēc
rekonstrukcijas ir jūtamas problēmas, A.Štāls norādīja: ”Jā, tas ir normāli, ka
asfaltbetona seguma virskārtā rodas deformācijas intensīvas transporta slodzes
rezultātā. Tādēļ jau šīs kārtas nosaukums ir ”dilumkārta”. Līdzīgi procesi
notiek uz visiem ceļiem un ielām neatkarīgi no tā, kas veicis būvdarbus vai
būvuzraudzību.”

Viņš skaidroja, ka SIA ”Komunālā pārvalde” regulāri seko
līdzi Liepājas ielu segumu tehniskajam stāvolim, arī Brīvības ielā. Šā gada
jūnijā, veicot mērījumus, konstatēts, ka Brīvības ielā no Pulvera līdz Zemnieku
ielai, kā arī Brīvības ielas krustojumos ar Meldru ielu, pie ”K–rautas”, ar 14.novembra
bulvāri un pie ”Liepājas metalurga” iebrauktuves veidojas deformācijas abu
virzienu malējās joslās. Pa tām pārvietojas, bremzē un uzsāk kustību smagais
kravas transports un autobusi. Deformācijas par dažiem milimetriem pārsniedz
tās, kas pieļaujamas brīdī, kad objekts tiek nodots ekspluatācijā.

”Brīvības un Cukura ielas krustojumā rekonstrukcijas laikā
dilumkārta netika mainīta,” uzsver A.Štāls.

Uz jautājumu, vai paredzēts būvniekam prasīt veikt kādus
uzlabojumus, Komunālās pārvaldes pārstāvis skaidroja: ”Lai būvniekam prasītu
veikt remontu garantijas laikā, ir jāpierāda, ka defekti radušies būvnieka
vainas dēļ. Tā kā būvdarbu laikā visi laboratoriju un citu pārbaužu rezultāti
atbilda tehnisko specifikāciju noteiktajām robežām, nav pamata vainot SIA ”Šlokenbeka”
nekvalitatīvā darbu veikšanā.”

Savukārt taujāts, vai vismaz pirms krustojumiem, kur ir bremzēšanas
ceļš, nav paredzēts veikt remontdarbus, A.Štāls norādīja: ”Pilsētā ir
pietiekoši daudz vietu, kur ielu un ietvju segumu stāvoklis ir daudz sliktāks,
tāpēc tuvākajā laikā seguma remontdarbi Brīvības ielā nav paredzēti.”

Viņš apstiprināja, ka Liepājā ir bijuši gadījumi, kad
būvniekam nācies veikt garantijas remontu vai labot brāķi: ”Ir bijuši. Pašreiz,
sakarā ar apgaismojuma rekonstrukcijas projektu īstenošanu aktuāla problēma ir
sašķiebušies balsti pabeigtajos objektos. Šie defekti tiek novērsti. Tāpat ir
mainīti segmenta kontrolieri un spuldzes. Zirņu ielā SIA ”Binders” nesen veica
aku vāku regulēšanas darbus. Brīvības ielā ir atjaunots krāsojums gājēju
barjerām.”

Taču uzsvēra: ”Parasti kvalitātes problēmas cenšamies
atrisināt būvniecības gaitā.”

___________  

Iesaki tēmu vai ziņo
par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot
sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams
iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz