Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Autobusu biļešu cenas lētākas nekļūs

Autobusu biļešu cenas lētākas nekļūs
03.12.2008 12:43

Lai arī kopš vasaras, kad degviela kļuva dārgāka, tās cena ir būtiski kritusies, netiek apsvērta iespēja samazināt braukšanas maksu Liepājas rajona autobusos, informēja Rajona padomes izpilddirektors Indulis Ozoliņš. Šā gada maijā Latvijas iedzīvotājus teju šokēja degvielas cenu rekordi, kad, piemēram, dīzeļdegvielas cena sasniedza 83,4 santīmus par litru.

Degvielas tirgotāji to skaidroja ar lielo pieprasījumu un augstajām naftas cenām, kas sasniegušas 150 dolāru par barelu. Tieši dīzeļdegvielu visvairāk izmanto pasažieru pārvadāšanas uzņēmumi, tāpēc tie cieta zaudējumus un mudināja atbildīgās instances pieņemt lēmumu par braukšanas tarifa palielināšanu.

Tā kā pietrūka naudas visu pasažieru pārvadājumu dotēšanai, Autotransporta direkcija nāca klajā ar ierosinājumu par 15 procentiem samazināt reisu skaitu, kā arī palielināt braukšanas tarifu no 3,5 līdz 4 santīmiem par kilometru līdzšinējo 2,4 santīmu vietā. Savukārt akciju sabiedrība “Liepājas Autobusu parks” ieteica 2,9 santīmu tarifu par kilometru, kā arī iekāpšanas maksu 15 santīmu apjomā. Liepājas Rajona padomes Sabiedriskā transporta komisija gan pieņēma Zālamana lēmumu un tarifu paaugstināja tikai līdz 2,9 santīmiem par kilometru.

Tagad situācija ir būtiski mainījusies. Naftas barela cena nokritusies zem 50 dolāru atzīmes, arī dīzeļdegvielas cena sarukusi līdz 67,1 santīmam par litru. Taču autobusu biļešu cenas tas neietekmēšot.

Liepājas Rajona padomes izpilddirektors Indulis Ozoliņš skaidro, ka degvielas cenu kritumam gan būšot arī pozitīvas sekas. “Līdz šim mums bija grūtības izmaksāt visu dotācijas summu, kas pienākas pasažieru pārvadājumu firmām. Degvielas cenu kritums šo dotāciju lielumu samazina un rada lielākas iespējas mums nokārtot saistības. Savukārt pasažieriem ieguvums būs tāds, ka nākamgad nevajadzēs lemt par citu maršrutu slēgšanu, kā, iespējams, būtu noticis, ja saglabātos iepriekšējās degvielas cenas,” skaidro I.Ozoliņš.

Savukārt braukšanas tarifs autobusos šogad tika pacelts tikai nedaudz, salīdzinot ar citiem rajoniem, kur apstiprināts Autotransporta direkcijas ieteiktais 3,5 – 4 santīmu tarifs par kilometru. “Viņiem šāds tarifs būtiski samazināja pasažieru skaitu, taču pie mums tas nav mainījies,” I.Ozoliņš pamato savu nostāju, kāpēc braukšanas tarifs nav jāpārskata līdz ar degvielas cenu kritumu.

Viktors Ulberts,
“Kurzemes Vārds”

Degvielas cenu kritumu izjūt tikai automašīnu īpašnieki, bet ne sabiedriskā transporta pasažieri.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz