Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Brauc, neskatoties ceļa zīmes

Brauc, neskatoties ceļa zīmes
Foto: Egons Zīverts
05.12.2018 07:12

liepajniekiem.lv

Pēc satiksmes organizācijas izmaiņām autovadītāji, no Jaunās ostmalas uzbraucot uz Jauno tiltu, neievēro satiksmes noteikumus, novēroja portāls.

Portāls pārliecinājās, ka horizontālais marķējums krustojumā ir noņemts un visas zīmes nepārprotami norāda, ka, braucot pa Jauno ostmalu uz Jauno tiltu, pa labi uz tiltu drīkst nogriezties tikai no labās joslas, no kreisās joslas var braukt taisni un nogriezties pa kreisi. 

Kaut arī zīmes labi saskatāmas, katrā luksofora ciklā ir vismaz viens auto, ko tā vadītājs aizstūrē pa labi no kreisās joslas.

Komunālās pārvaldes Ielu infrastruktūras daļas vadītājs Mārtiņš Jākobsons skaidro, ka brauktuvju horizontālais marķējums ir demontēts. Tas izdarīts neilgi pēc tam, kad pēc 18. novembra krustojums tika atvērts, tajā atjaunojot iepriekšējo kārtību. Viņš aicina autovadītājus būt uzmanīgākiem un, nevis braukt pēc pieraduma, bet skatīties ceļa zīmes, kas esot izvietotas un ir primārais, pēc kā autovadītājiem jāvadās.

“Brauc pēc pieraduma. Tam liels spēks,” tā saka praktiskās braukšanas instruktors Vitālijs Kapenieks.

Jautāts, ko, viņaprāt, varētu darīt, lai vadītāji negrēkotu, V. Kapenieks vispirms nopietni teic: “Jāskatās ceļa zīmes!” Tad ar smaidu piebilst: “Iespējams, sliktākajā gadījumā pie krustojuma jānovieto policijas mašīnas makets. Tad visi uzreiz kļūs uzmanīgi un pamanīs zīmes.”

Nogriešanās pa labi no otrās joslas, kā bija Lielās ielas un Tramvaja tilta rekonstrukcijas laikā, ir zīmju ignorēšana un satiksmes noteikumu pārkāpšana, vienisprātis ir praktiskās braukšanas instruktori.

Arī Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas Satiksmes uzraudzības rotas komandiera pienākumu izpildītājs Leonīds Tarabans atzīst, ka iemesls galvenokārt ir viens: “Daudzi brauc pēc paraduma. Atsevišķos gadījumos vēl iemesls varētu būt tas, ka gadījumā, ja labajā joslā apstājas autobuss vai kravas auto, aiz tā esošais vieglā auto vadītājs zīmes var neredzēt.”

Viņš skaidro, ka avārijas pagaidām tādēļ, ka atsevišķi vadītāji nepareizi izbrauc krustojumu, nav bijušas: “Torīt, kad bija apledojums, šajā krustojumā notika sadursme bez cietušajiem, taču tās iemesls bija melnais ledus, kā dēļ mašīna saslīdēja.”

Arī L.Tarabans piekrīt, ka, iespējams, krustojumā nāksies izlikt policijas patruļu: “Šonedēļ to vēl nedarīsim, Taču, ja vēl nākamajā nedēļā vadītāji nebūs pieraduši pie satiksmes organizācijas šajā krustojumā, iespējams, liksim patruļu.”

Jāpiebilst, ka tieši tāda pati situācija, kā pie Jaunā tilta, ir arī Radio ielā, kur pēc pieraduma daudzi autovadītāji brauc zem “ķieģeļa”.

_______________________ 

Iesaki tēmu vai ziņo par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz