Čirkstoņa mobilajos sakaros – problēma tīklā, ko LMT risina
liepajniekiem.lv
Portāls saņēmis ievērojamu skaitu lasītāju sūdzības par
traucējumiem mobilajos sakaros. Arī portāla darbinieki novērojuši, ka bieži
sarunas ir traucētas – fonā dzirdama skaļa čirkstoņa, kas liedz saklausīt
sarunas biedru. Vairāki liepājnieki pauduši bažas, vai no ierindas nav izgājuši
viņu mobilie tālruņi un vai nav steigšus jādodas iegādāties jaunus telefonus.
Mobilā operatora ”LMT” klientu apkalpošanas centrā Liepājā
portāls uzzināja, ka problēma ir nevis klientu tālruņu aparātos, bet gan tīklā.
LMT Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Valdis Jalinskis portālam
skaidroja: ”Veicot LMT mobilā tīkla modernizāciju, kapacitātes palielināšanai
daļa no bāzes stacijām pārslēgta uz jaunākās paaudzes komutācijas aparatūru
(Open Media Gateway (MGW), kas atbilst jaunākajām 3GPP rekomendācijām. Diemžēl,
pēc šīs pārslēgšanas tiek saņemtas klientu sūdzības par trokšņiem sarunas
laikā. Nokia Solutions and Networks kā LMT tīkla aparatūras nodrošinātājs ir informējis,
ka pēc MGW jaunās programmatūras uzstādīšanas atsevišķās vietās LMT klientiem
sarunas laikā var būt dzirdami trokšņi.”
Taujāts, vai iespējams, ka traucējumi radušies vētras, kas
naktī no 28.uz 29.oktobri plosījās Latvijā, laikā, jo portāla lasītāji sūdzas,
ka traucējumi sakaros novērojami tieši kopš 29.oktobra, V.Jalinskis atbildēja
noliedzoši.
Taču apstiprināja, ka trokšņi novērojami ne tikai LMT tīklā,
bet arī savienojumos ar citiem tīkliem: ”Šī problēma, kas skārusi vairāku
valstu operatorus, diemžēl konstatēta jau pēc programmatūras versijas
ieviešanas tīklos.”
Viņš skaidro, ka vēl tiek pētīts, vai ir kāds konkrēts
diennakts laiks, kad traucējumi tīklā ir visizteiktākie, un vai traucējumu
intensitāte ir saistīta ar noslodzi tīklā.
Jautāts, vai ir prognozes, kad problēma varētu būt novērsta,
LMT pārstāvis skaidro: ”Problēma ir identificēta un tiek meklēti risinājumi tās
novēršanai. Šī problēma ir tīkla aparatūras izstrādātāju Nokia Solutions and
Networks absolūti prioritārajos darbos.” Un piebilst: ”Atvainojamies klientiem
par sagādātajām neērtībām.”