Trešdiena, 24. aprīlis Nameda, Visvaldis, Ritvaldis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Darbu 15.vidusskolā uzsāks “Iespējamās misijas” skolotājs Mārtiņš Rācenis

Darbu 15.vidusskolā uzsāks “Iespējamās misijas” skolotājs Mārtiņš Rācenis
Foto: publicitātes
15.06.2016 16:38

liepajniekiem.lv

Šodien, 15.jūnijā, kustības “Iespējamā misija” atbalstītāji un domubiedri tika iepazīstināti ar 20 jaunajiem izglītības programmas dalībniekiem, kuri jau 1.septembrī uzsāks darbu skolā, lai iedvesmotu skolēnus visā Latvijā izvirzīt augstus mērķus, attīstīt savas prasmes un talantus un iedrošinātu viņus mācīties mūža garumā, informē “Iespējamās misijas” Partnerības un komunikācijas vadītāja Indra Zomerovska.

Ar septembri Liepājas 15.vidusskolā darbu uzsāks arī Mārtiņš Rācenis, kurš bakalaura grādu mehāniskajā inženierijā ieguvis Lafajeta koledžā ASV. Liepājas 15.vidusskolā M.Rācenis strādās par fizikas skolotāju, precizē I.Zomerovska.

Pirms dalības programmā “Iespējamā misija” Mārtiņš strādājis savu studiju jomā un bijis mehānikas inženieris, kura pienākumos ietilpusi robotu sistēmu plānošana, izstrāde un ieviešana aviācijas vajadzībām, teikts “Iespējamās misijas” mājas lapā. Inženiera talants atklājies jau skolas laikā, kad pasniedzējs lūdzis Mārtiņš kļūt par mājas darbu palīgu, bet augstskolā viņam uzticēts amats, kura pienākumos ietilpst kopmītnēs organizēt studentu dzīvi – palīdzēt iedzīvoties, sadzīvot un risināt citas aktuālus jautājumus. Mārtiņš bijis arī audzinātājs vairākās Amerikas latviešu nometnēs, kur mācījis latviešu valodu, tautas dejas un Latvijas vēsturi, kā arī aktīvi darbojies Sietlas Amerikas latviešu kopienā un piedalījies Amerikas latviešu jaunatnes apvienības kongresa organizēšanā.

Vilkmi citu mācīšanas virzienā Mārtiņš izjutis jau vidusskolā, kad palīdzējis jaunākajiem skolēniem pildīt mājas darbus. ”Pirmo reizi izjutu lepnumu, kas rodas, kad maniem skolēniem veicas labāk. Arī man pašam mācības sāka patikt daudz vairāk, jo bija nepieciešams iegūt vēl dziļāku izpratni, lai veiksmīgi nodotu informāciju tālāk, man pašam matemātika kļuva daudz interesantāka.”

Lai arī nākamos astoņus gadus Mārtiņš veltīja inženiera profesijai, doma, ka varētu sevi ieguldīt izglītībā, auga, un nu viņš ir gatavs kļūt par skolotāju.

Jaunajam skolotājam pašam savulaik skolā visvairāk paticis, kad kaut kas bijis jābūvē vai jāizgudro, lai sacenstos ar citiem. ”Mans mērķis ir ne tikai iemācīt skolēniem pamatzināšanas, bet jo īpaši iesaistīt viņus visādos konkursos, būvējot spageti tiltus, mazas mašīnas vai vienalga ko citu, kur ir kritiski jādomā un praktiski jāizmanto savas jauniegūtās zināšanas.” Mārtiņš atzīst, ka blakus zinātniskam domāšanas veidam viņš ir gatavs klasē ienest arī Amerikas inženieru vidē attīstīto entuziasmu rast risinājumus gan tehniskām ķibelēm, gan nākotnes iecerēm un sapņiem.

Pie skolēniem Mārtiņš dodas ar pārliecību, ka viņa loma nav tikai mācīt un skolēniem – tikai mācīties. Izglītības atslēga ir izrunājot, saprotot un interesējoties par apgūstamo tematu visiem kopā. Tādēļ jaunais skolotājs sevi un skolēnus stiprinās ar domu: ”Viss ir iespējams, ja ir sadarbība!”

Kā pastāsta I.Zomerovska, šis ir jau 9. iesaukums, kurš uzsāk darbu programmā. Jauno dalībnieku motivācija dalībai IM ir vēlme saviem skolēniem palīdzēt patiesi izprast mācību saturu, rosināt viņus sadarboties savā starpā augstāku rezultātu sasniegšanai un iedrošināt uzdot arvien vairāk jautājumus. “IM dalībnieki ir apņēmības pilni pilnveidot un uzlabot Latvijas izglītības sistēmu, lai bērni noticētu saviem spēkiem, izbaudītu mācību procesu un kļūtu par gudriem, radošiem, kritiski domājošiem un atbildīgiem sabiedrības locekļiem.”

Pieprasījums pēc IM dalībniekiem skolās katru gadu pieaug, norāda I.Zomerovska. Šogad 70 skolas IM piedāvāja 170 vakances. Šo skolu vadība augstu vērtē IM skolotāju augsto profesionalitāti, IM sniegto atbalstu skolotājiem un spēju ienest skolā inovatīvas un radošas mācību metodes. IM 9. iesaukuma dalībnieki strādās skolās visā Latvijā – Ikšķilē, Bauskā, Jelgavā, Rūjienā, Ogrē, Ventspilī, Siguldā, Valmierā, Tīnūžos, Liepājā, un Rīgā.

IM 9. iesaukums būs daļa no Eiropas Komisijas programmas Erasmus+ līdzfinansēta projekta “A New Way for New Talents in Teaching”, kas paralēli divu gadu garumā noris piecās Eiropas valstīs. Šī projekta ietvaros tiks analizēta “Iespējamās misijas” dalībnieku un skolotāju sagatavošanas programmu absolventu pieredze pirmajos divos gados skolā, lai sagatavotu politikas rekomendācijas visu jauno skolotāju atbalsta sistēmas uzlabošanai.

Iespējamā misija ir 2008. gadā izveidota kustība, kas strādā, lai nodrošinātu kvalitatīvu izglītību katram bērnam Latvijā, radot nepieciešamās pārmaiņas klasēs, skolās un sabiedrībā. Tās dibinātāji – Swedbank, Lattelecom, Ideju partneru fonds – un atbalstītāji uzskata, ka kvalitatīvas izglītības pamats ir labs skolotājs, tāpēc tā ik gadu piesaista darbam izglītības sistēmā labākos augstskolu absolventus, kuri palīdz attīstīt bērnu spējas, motivāciju un prasmes mācīties mūža garumā. Iespējamās misijas domubiedri tic, ka Latvijas sekmīgas attīstības pamats ir gudri, radoši un prasmīgi cilvēki.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz