Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Dārgās preces paliek plauktos. Ļaudis maina iepirkšanās paradumus

Iedzīvotāji sociālajos tīklos aktīvi dalās ar padomiem, kā šajā dārdzības laikā ietaupīt – doties uz veikalu ar pirkumu sarakstu, uztvert apģērbu kā ilgtermiņa ieguldījumu, iegādāties nocenotās preces utt. To, ka iepirkšanās paradumi mainās, izjūt arī tirgotāji.

Dārgās preces paliek plauktos. Ļaudis maina iepirkšanās paradumus
Foto: Egons Zīverts
Foto: Egons Zīverts
18.11.2022 06:00

liepajniekiem.lv

Vairs neiepērkas kā agrāk

Kādā no Liepājas ”Elvi” veikaliem novērojām situāciju – pircēja pie kases pēta nocenotas ”Kinder Surprise” šokolādes olas. Bez akcijas to cena veikalos šobrīd ir aptuveni 1,20 eiro, bet te kastītē pie kases norādīta cena nedaudz zemāka par 50 centiem. Teju trīs reizes lētāk.

”Kas tām olām vainas?” prasa ieinteresētā sieviete. ”Vainas nav nekādas. Es nezinu, ko mēs darīsim. Pircēji vairs neiepērkas kā agrāk, daudzas preces vairs groziņos tā arī nenonāk, stāv tik ilgi, kamēr derīguma termiņš tuvojas beigām, un tad nu mums tās jāizpārdod.

Noliktava pilna ar tādiem produktiem, kas nav pirmās nepieciešamības preces. Tirgojam lētāk, peļņas jau no tā nav, bet ko citu darīt. Nezinu, kas būs,”

viņai atbild pārdevēja un nopīkstina četras olas. Divi eiro. Iepriekš par šādu summu sieviete būtu nopirkusi tikai vienu kārumu.

Šādi nocenoto preču plaukti un grozi pieejami ne vienā vien veikalā. Seši nelieli banāni ielikti maisiņā, un tiem uzlīmēta cenu zīme – 64 centi. Trīs sarkanās paprikas – 46 centi. Aprikozes melnajā šokolādē, čipsi, alus, milti un eļļa. Vēsajos zemo cenu plauktos atrodam dažādu veidu salātus, gaļu, pienu, jogurtus.

Tie, kas konkrētajos veikalos iepērkas regulāri, zina, kad tiek izlikti šie produkti, tad nu mēdz uzmanīt, pēc pulksten 17 labākās preces jau ir izķertas, jo, braucot no darba, lielākā daļa dodas arī iepirkties.

Dārzeņus izaudzējuši paši

Septembrī un oktobrī kopējais pircēju skaits veikalos, salīdzinot ar pagājušā gada šo laika periodu, ir audzis, taču kopumā pārtikas mazumtirdzniecības dati šajā rudenī apstiprina, ka iedzīvotāji tomēr kļuvuši taupīgāki un maina savus paradumus, atsakoties no dažādām precēm vai aizstājot iepriekš iecienītus produktus ar lētākām alternatīvām, informē mazumtirdzniecības tīkls “Elvi”.

“Pārdošanas dati dažādās atsevišķās preču kategorijās ļauj secināt – šajā rudenī, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, sarucis pieprasījums pēc Latvijai raksturīgiem dārzeņiem. Šie dati savukārt korelē ar pavasarī novēroto pieprasījuma pieaugumu pēc sēklām.

Ekonomiskās prognozes jau pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā signalizēja, ka rudens būs finansiāli smags. Un, tā kā daudziem Latvijas iedzīvotājiem ir lauki vai mazdārziņi, acīmredzot arī tie, kas iepriekš visu labprāt pirka veikalos, šajā vasarā izvēlējās dārzeņus audzēt paši. Šoruden mazāk pērk arī saldos konservējumus – tātad arī ievārījumu un kompotu krājumi vasaras laikā sagādāti pašu spēkiem.

Neatkarīgi no tā, kāda ir ekonomiskā situācija un cik līdzekļu pircēji var tērēt ikdienas produktiem,

cilvēki vēlas iepirkties iespējami izdevīgi, tālab vienmēr ir nemainīgi augsts pieprasījums pēc akcijas precēm, un arī šis rudens nav izņēmums,”

skaidro SIA “ELVI Latvija” komercdirektore Laika Vārtukapteine.

Šoruden “Elvi” veikalos sarucis pieprasījums pēc premium klases produktiem – ikriem (-49%), auksti kūpinātiem gaļas izstrādājumiem (-26%), dažādiem dārgākas cenu grupas sieriem (-13%).

Pircēji vairs neesot gatavi piemaksāt par produktiem, kas safasēti lietošanai ērtākos variantos, taču tāpēc ir dārgāki – sarūk pieprasījums pēc šķēlītēs sagrieztiem, fasētiem gaļas produktiem, kūpinājumiem. Tagad šo pašu zīmolu desu vai gaļu pērk nesagrieztu, kas attiecīgi ir lētāka.

Mazāk pērk arī dažādas porciju maizes, mizotus dārzeņus. Svaigās gaļas segmentā sarūk pieprasījums pēc dārgākas gaļas, bet pieaug pārdošanas apmēri lētākiem produktiem, piemēram, mazāk pērk liellopa gaļu, bet vairāk cūkgaļu.

Vērojams pieprasījuma kritums precēm, kas nav pirmās nepieciešamības produkti, – retāk pērk mājas tekstilu, interjera priekšmetus, jaunus traukus un citas preces, bez kurām var iztikt.

“Analizējot kopējo situāciju veikalos, jāsecina, ka pārtikas produkti cilvēkiem ir nepieciešami vienmēr, tāpēc kopējais pieprasījums pēc pirmās nepieciešamības produktiem pat mazliet pieaug.

Vienīgi pircēju uzvedība veikalos un izvēlēto produktu grozs sāk atšķirties. Pircēji ir laikus sarūpējuši krājumus ziemai un veikalā izvēlas lētākus produktus, nav gatavi piemaksāt par lietām, kas varbūt taupītu laiku, bet ko var izdarīt paši,” vērtē “ELVI Latvija” komercdirektore.

Viņa prognozē, ka tuvākajos mēnešos, kad liela daļa ikdienas ienākumu būs jānovirza komunālajiem maksājumiem, visticamāk, cilvēki iepirkšanos pārdomās vēl rūpīgāk.

Meklē lētas maltīšu alternatīvas

Kompānija “Rimi Latvia” norāda, ka jau kopš vasaras vērojamas izteiktas izmaiņas iedzīvotāju iepirkšanās paradumos. Apkopotie dati rāda, ka cilvēki pērk mazāk, mēģina ietaupīt, biežāk izvēlas akcijas preces un iepērkas vairākos veikalos, meklējot izdevīgākos piedāvājumus.

”Vienlaikus pircēji nav gatavi atteikties no ierastajiem produktiem uzturā, tāpēc meklē gudras alternatīvas un veidus, kā optimizēt savu pārtikas grozu. Jūtami pieauguši ”Rimi” privātās preču zīmes produktu pārdošanas apjomi, pircējiem novērtējot cenas un kvalitātes attiecību.

Privātās preču zīmes produktu segmentā, salīdzinot 2021. gada desmit mēnešus ar šī gada desmit mēnešiem,

būtiski pieaudzis pārdošanas apjoms griķiem (pat četras reizes), makaroniem, pienam, vistas filejai, arī tā sauktajām ”Rollton” tipa zupām,

kas liecina, ka pircēji arī šādi meklē lētas maltīšu alternatīvas,” stāsta ”Rimi Latvia”sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers.

Joprojām saglabājoties pieprasījums pēc svaigās gaļas, taču populārāka kļūstot cūkgaļa, kas ir lētāka nekā vistas gaļa, un lielāka interese vērojama arī par gaļu ar kauliņu (šķiņķi ar kaulu, spārniem, stilbiem), kā arī subproduktiem.

Salīdzinot šī gada septembra un pagājušā gada septembra rādītājus, vistas gaļas subproduktu (vistu aknu un tādu buljonam noderīgu daļu kā kaklu un muguru) patēriņš audzis par 28%.

Nolūkā mazināt inflācijas radīto spiedienu uz sabiedrību ”Rimi” līdz gada beigām fiksējis cenas pieprasītākajiem pārtikas produktiem un pirmās nepieciešamības higiēnas precēm.

Savukārt produktiem ar pēdējo dienu termiņiem tiek piedāvāta līdz pat 40% samazināta cena.

Neērtais kaimiņš ”Lidl”

Konkurences dēļ ”Lidl Latvija” pārdošanas detaļās atturas iedziļināties, taču tās pārstāvis Ingars Rudzītis norāda: ”Jau vairākus mēnešus skaidri redzam aizvien pieaugošo cenu jutīgumu. To ietekmē ne tikai inflācija, bet arī vispārējais informatīvais fons.

Klienti daudz vairāk uzmanības pievērš akciju piedāvājumiem, lūkojoties pēc finansiāli izdevīgākajiem. Pašlaik arī redzami demonstrējam, ka esam izdevīgākā ikdienas iepirkumu vieta.”

Proti, ”Lidl” apkopojis lielo ģimenes grozu un, metot kautrību pie malas, salīdzinājis, cik pircējiem tas izmaksā ”Lidl”, bet cik ”Rimi” un ”Maxima” veikalos. ”Ietaupījums uz lielo ģimenes grozu ir līdz pat 21 eiro,” pircējiem pavēsta ”Lidl”, kas oktobrī Liepājā atvēra savu otro veikalu Parka ielā.

Turpat netālu Zemnieku ielā augusta nogalē durvis vēra starptautiskā pārtikas veikalu tīkla ”SPAR” tirgotava. Piektdienas priekšpusdienā tajā ir vien daži apmeklētāji, novēroja liepajniekiem.lv.

”Domāju, ka vēl daudzi iedzīvotāji pilsētā nemaz nezina, ka ”SPAR” ir atvērts. Pirmajās nedēļās bija ļoti liela liepājnieku un pilsētas viesu, kas tur brauca garām, interese. Pēdējās nedēļās redzam, ka pircēju plūsma nedaudz samazinājusies. Vasara beigusies, un arī tam droši vien ir kāda ietekme, tāpat netālu atvērts arī jauns veikals.

Prieks redzēt, ka Liepājā tirdzniecība attīstās, bet, protams, tas ietekmē pircēju plūsmu esošajiem tirgotājiem.

Attiecīgi katram jādomā, kā savu pircēju piesaistīt un noturēt,” pauž ”SPAR Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.

Viņš gan uzsver, ka ”SPAR” no konkurences nebaidās, tas turpināšot paplašināt savu piedāvājumu un īstenošot dažādas aktivitātes gan veikalā, gan pilsētā.

Arī plāni izvērst savu darbību neesot atlikti – novembrī Latvijā trešo ”SPAR” tirgotavu plānots atvērt Cēsīs, bet līdz gada beigām iecerēts atklāt vēl divas tirgotavas.

”Krīzes agri vai vēlu beidzas, un vienmēr tas bijis arī iespēju laiks. Pašreizējā krīze nav salīdzināma ar 2008. gadu, kad bija vispārējs ekonomikas sabrukums, bezdarbs utt. Šobrīd primārā problēma slēpjas tajā, ka sadārdzinājušies energoresursi.

Protams, pircēji to izjūt savā maciņā, attiecīgi patērētāju uzvedība mainās, cilvēki skatās, kā var ietaupīt, meklējot lētākas preces, mazāk iegādājas luksusa preces vai tās, kuru iegādi var atlikt uz vēlāku laiku. Taču, ja salīdzina ar jau minēto 2008. gadu, situācija kopumā ir daudz labāka – cilvēkiem nauda ir, tikai pircēji kļuvuši izvēlīgāki un piesardzīgāki,” saka A. Vilcmeiers.

Piemērots laiks kooperēties

Elīna Pelčere, finanšu un pārdošanas trenere

Tas, cik ilgi spēsim izturēt šādu dārdzību, ir atkarīgs no katra spējas pielāgoties un drošības spilvena lieluma. Būtiski ir laikus rēķināties, ka nav jau daudz variantu, ir jādomā, kā izdzīvot.

Jostas savilkšanai ir robežas, tātad vajadzētu domāt par risinājumiem papildu peļņas iespējām.

Sākt mācīties, lai iegūtu prasmes, kas nākotnē palīdzēs pelnīt vairāk. Uz lapas uzrakstīt visas prasmes, kas ir iegūtas dzīves laikā, un apdomāt, kuru varētu izmantot naudas pelnīšanai. Ja prasmes ir kaut vai par 10%, to vienmēr var noslīpēt, jāmeklē viss, ko mēs protam, kas mums ir, nevis pretēji.

Ņemot vērā, ka nezinām, cik ilgi šis periods ievilksies, ir svarīgi, ka mēs domājam ilgtermiņa risinājumos un izturamies atbildīgi gan pret maku, gan savu mentālo veselību. Cilvēki ļoti bieži taupa uz savu prieku. Tas aizved pie tā, ka mēs ikdienā jūtam nogurumu no sava darba, bet nejūtam nekādu prieku no nopelnītā, un tas var novest pie izdegšanas.

Būtiski no katras algas daļu novirzīt apzinātai sevis iepriecināšanai un patiesai enerģijas atjaunošanai.

Mēs zinām, ka ”junk food” nodara kaitējumu mūsu ķermenim, bet bieži neaizdomājamies, ka savu prātu atpūtinām ar ”junk food”, kas ir TV, ziņas, alkohols, datorspēles – ātra sevis atslābināšana bez kvalitatīvas relaksācijas. Tas noved pie slikta noskaņojuma, un tad mums gribas sevi iepriecināt.

Bieži vien tas izpaužas impulsa pirkumos, un beigās iztērējam vairāk, nekā ja būtu atvēlējuši 10% no saviem ienākumiem apzinātai atpūtai un savam priekam. Tādēļ ir svarīgi izvērtēt, ko mums maksā ietaupīšana uz sevi.

Iesaku sarakstīt esošos izdevumus Excel tabulā, izvērtēt, no kurām pozīcijām esat gatavi atteikties (maksas aplikācijas, TV), kurām uzlikt konkrētus limitus (pārtika, transports utt.) un kuras ir iespējams aizstāt ar barteru vai bezmaksas (sports, meistarklases, grāmatas).

Iegūto skaitli ir vērtīgi uzreiz novirzīt savam mērķim. Ja šāda taupīšana šķiet nepieņemama vai dzīvesprieku apēdoša, tad neatliek nekas cits, kā domāt risinājumus pelnīšanai vairāk esošā darba ietvaros (gabaldarbi, kāpšana pa karjeras kāpnēm), darba nomaiņa vai piestrādāšana brīvajā laikā.

Arī savā ģimenē domāju, kā taupīt. Mums ir ļoti veicies ar to, ka paši varam regulēt siltumu savā mājoklī, telpas, kuras izmantojam maz, neapsildām. Pārgājām uz vienu ģimenes auto. Turamies pie principa, ka pārtikai un transportam ir savs limits, un sekojam līdzi tam aplikācijā Tricount.

Acīmredzami arī tirgus cenšas pielāgoties šai situācijai, var novērot darbalaika izmaiņas, daži ēdinātāji meklē iespējas saglabāt esošās cenas, piedāvājot lētākus ēdienus, kāds samazina porciju apmērus.

Mans ieteikums ir fokusēties uz savu lojālo klientu, saprast, kas šim klientam ir svarīgs, kādēļ viņš iegādājas pakalpojumu, un nodrošināt maksimālo servisu šim cilvēkam.

Ja skriesim līdzi atlaižu piedāvājumiem, mēs tikai sāksim nevajadzīgu dempingu, kas nevienam uzņēmējam nebūs labvēlīgs.

Manuprāt, ir ļoti svarīgi runāt ar klientiem un sadarbības partneriem. Šis ir piemērots laiks meklēt dažādas kooperācijas – apvienoties kopējās telpās, izmantot loģistikas optimizāciju, veikt kopīgus pasūtījumus apjoma atlaidēm, dalīties ar darbiniekiem, lai nav jāatlaiž, ja nevaram nodrošināt pilnu slodzi.

Tas nav kauns meklēt risinājumus, šobrīd visi domā par gudru saimniekošanu, tādēļ tas ir labs brīdis sarunām un sadarbībai.

To, kad šis dārdzības vadzis lūzīs, noteikti neviens pilnīgi precīzi nespēs prognozēt, jo to ietekmē agresora darbības, iespēja izmantot alternatīvus enerģijas avotus, kā arī mūsu pašu spēja pārorganizēt ikdienas paradumus.

Es emocionāli gatavojos, ka tāds būs viss 2023. gads. Ja cenas pozitīvajā virzienā mainīsies ātrāk, tas būs patīkams pārsteigums.

UZZIŅAI

Elīnas Pelčeres ieteikumi

  • Nekad neturi visu naudu vienā kontā, jo tas rada iluzoru sajūtu, ka visam pietiks. Sadali naudu pa vairākiem mērķa kontiem, lai zini, cik tieši ir brīvu naudas līdzekļu.
  • Samaksā saviem mērķiem mazāko iespējamo summu katru mēnesi. Labākos mēnešos vari summu palielināt, lai veidojas ieradums krāt pat taupības laikos.
  • Pieslēdz Digitālo krājkasi – kad norēķināsies ar karti, summa tiks noapaļota līdz pilnam eiro un starpība tiks ieskaitīta tavā krājkontā. Tas ir viegls veids, kā uzkrāt un pat nepamanīt. Gada beigās būs patīkams bonuss.
  • Saraksti visas izdevumu pozīcijas Excel vismaz vienu mēnesi un izvērtē, ko esi gatava nogriezt, limitēt vai aizstāt ar bezmaksas.
  • Pieslēdz aplikāciju Tricount un uzliec konkrētām pozīcijām naudas limitus. To var savienot ar ģimeni un, kad limits sasniegts, vienoties par risinājumiem.
  • Pats būtiskākais, nepārmet un neiznīcini motivāciju cilvēkam, kurš pelna mums naudu, – SEV.

Uzziņai

> Dzīves dārdzības dēļ pēdējā mēneša laikā Latvijas iedzīvotāji visbiežāk ierobežojuši izklaidi un ēšanu ārpus mājas, aptaujā secinājusi banka “Citadele”.

> Pagājušā mēneša laikā 42% iedzīvotāju ierobežojuši tēriņus dažādu kultūras un izklaides pasākumu apmeklēšanai, kamēr 41% ierobežojis tēriņus ēdiena pasūtīšanai vai ēšanai ārpus mājām.

> Vienlaikus 35% respondentu atlikuši došanos ceļojumā, 32% atteikušies no jauna apģērba iegādes, 31% samazinājis elektrības patēriņu mājsaimniecībā, bet 13% ierobežojuši mājokļa apsildes izdevumus.

> Tāpat 28% respondentu pēdējā mēneša laikā atlikuši mājokļa remontu vai mēbeļu iegādi, 25% atlikuši uzkrājumu veidošanu, savukārt 23% ierobežojuši izdevumus hobijiem un transportam.

> 15% dzīves dārdzības dēļ atlikuši dažādu veidu ārstniecības izdevumus, piemēram, operācijas, izmeklējumus vai ārsta vizītes, bet 6% atlikuši arī medikamentu iegādi.

> Vienlaikus 15% respondentu atlikuši izdevumus, kas saistīti ar sevis pilnveidošanu, piemēram, kursu vai apmācību apmeklēšanu un ar izglītību saistītus tēriņus.

> Aptaujā arī secināts, ka 15%, paredzot dzīves dārdzības pieaugumu, ir iegādājušies nepieciešamās preces, kamēr to cenas nav kāpušas vairāk, bet 5% ierobežojuši bērnu ārpusskolas aktivitāšu apmeklējumu.

Avots: Ziņu aģentūra LETA

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz