Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Gatavojas veloceliņa izbūvei no pilsētas robežas līdz kapiem

Pilsētas attīstības komitejā deputāti ceturtdien lēma par tehniskās dokumentācijas izstrādi veloceļa izbūvei uz autoceļa A11 (Liepāja–Lietuvas robeža) no Liepājas dienvidu robežzīmes līdz Dienvidu kapiem.

Gatavojas veloceliņa izbūvei no pilsētas robežas līdz kapiem
Foto: liepajniekiem.lv
14.09.2022 06:00

liepajniekiem.lv

Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Mārtiņš Ābols deputātus informēja, ka līdz novembra beigām jāpabeidz VAS “Latvijas Valsts ceļi” iecerētā veloceliņa Liepāja–Nīca tehniskā projekta izstrāde.

Līdz ar to arī Liepājas domei jāsāk sava veloceliņa posma tehniskās dokumentācijas sagatavošana, lai 2023. gadā, kad valsts sāks būvniecību, Liepājas pašvaldība būtu gatava projekta īstenošanai.

Aptuveni 17 kilometru garā posmā no Liepājas robežas līdz Nīcai mazaizsargātie satiksmes dalībnieki no kopējās auto satiksmes plūsmas nav nodalīti un to pārvietošanās notiek pa brauktuves klātni.

Vienīgais praktiski lietojamais savienojums šīm vietām ir valsts galvenais autoceļš (neskaitot grantētu ceļu apkārt ezeram caur Grobiņu un (ar velosipēdu) kustību pa pludmales smiltīm gar jūru).

Attālums starp Liepāju un tuvākajām apdzīvotajām vietām pie A11 (piemēram, Grīnvaltiem) ir salīdzinoši neliels, un iedzīvotāji izvēlas to mērot kājām vai ar velosipēdiem. Gājēji ik dienu ir spiesti lietot autoceļa nomali, lai nokļūtu sabiedriskos objektos (skolā, uz darbu, pašvaldībā u.tml.) un pēc tam atgrieztos dzīvesvietā.

Ejot pa valsts galvenā autoceļa A11 nomali uz sabiedriskā transporta pieturām, cilvēki atrodas bīstami tuvu auto satiksmei, bet ziemas periodā, piemēram, pārvietojoties ar bērnu ratiņiem, kustība pa nomali praktiski nav iespējama.

Apzinoties Satiksmes ministrijas apņemšanos ievērot velosatiksmes attīstības plānus, uzlabot kopējo drošību un būtiski palielināt tūristu skaitu starptautiskos velomaršrutos “EuroVelo”, nepieciešams veidot atbilstošu infrastruktūru, kurā velosipēdisti bīstamajās vietās tiktu nodalīti no valsts galvenajiem koplietošanas ceļiem ar palielinātu kravas tranzīta īpatsvaru, lasāms veloceliņa Liepāja–Nīca projektēšanas uzdevumā.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz