Piektdiena, 3. maijs Uvis, Gints
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Iedzīvotāji uzsver “mikriņu” operativitāti

Iedzīvotāji uzsver “mikriņu” operativitāti
03.06.2011 09:32

Tie liepājnieki, kuri ikdienā izmanto mikroautobusus, raugās skeptiski uz Liepājas domes vēlmi sakārtot transporta plūsmu pilsētā, likvidējot vairumu mikriņu maršrutu.

Viņi uztraucas, ka vēl grūtāk būs nokļūt, piemēram, Karostā vai Tosmarē. Taču tie iedzīvotāji, kas reti izmanto sabiedrisko transportu, jaunajai situācijai pielāgosies.

Laikā, kad liepājniece Anita dzīvoja Karostā, mikriņiem bija svarīgāka nozīme viņas dzīvē, jo, lai tiktu uz mājām, galvenokārt izmantojusi tos. Tagad, kad dzīvesvieta rasta centrā un līdz ar to tuvāk savai darbavietai, mikriņi tiek izmantoti retāk – divas reizes nedēļā, lai nokļūtu pilsētas otrā galā – Ezerkrastā. Taču joprojām tiek izmantoti mikroautobusi, nevis lielie satiksmes autobusi. ”Komfortablāk,” paskaidro sieviete. ”Pirmais maršrutnieks bija kolosāls – ērts, līgans. Turklāt nebija īpaši jāpiedomā, kurā kāpt – autiņā vai mikriņā. Biļešu cena abos ir vienāda – 40 santīmu,” uzskaita Anita.

Liepājnieks Jānis domā, ka pēc lēmuma pieņemšanas, tikt uz un no Karostas vai Tosmares vēlās vakara stundās vispār būs neiespējami, un šīs pilsētas daļas vēl vairāk tiks atgrieztas no pilsētas dzīves, kā tas, viņaprāt, ir jau šobrīd. Viņš ar mikriņiem pārvietojas pat vairākas reizes dienā. ”Manuprāt, mikriņu maršrutu samazinājums apgrūtinās daudzu liepājnieku pārvietošanās iespējas. Turklāt – jābūt konkurencei,” sacīja Jānis, kurš baidās no vēl lielāka cenas kāpuma, gadījumā, ja tā tiks uzticēta tikai vienam uzņēmumam.

Valērija darba dēļ no Laumas rajona uz pilsētas centru brauc katru dienu. Lai gan viņai ir nopirkta satiksmes autobusa mēnešbiļete, ik pa laikam, lai ātrāk nokļūtu galamērķī, izmanto mikroautobusus. ”Tas nav loģiski,” saka liepājniece par mikriņu maršrutu samazinājumu, jo novērojusi, ka cilvēki labprāt to izmanto un tas ir viens no sabiedriskā transporta veidiem pie kā pilsētnieki ir pieraduši.

Abi – gan Ilze, gan viņas dzīvesbiedrs Arturs – uz darbu dodas, izmantojot vai nu lielo satiksmes autobusu vai mikroautobusu. ”Kas pirmais atnāk, tajā kāpjam iekšā,” saka Ilze, lai gan, ja būtu nepieciešams skaitīt katru santīmu, iegādātos mēnešbiļeti un brauktu tikai ar lielo autobusu. ”Maršrutu skaitu samazināt nevajadzētu. Autobusi no rītiem un vakaros jau tagad ir diezgan pilni. Nezinu, kā ir pa dienu.”

Savukārt Žanna reizēs, kad jānokļūst citviet pilsētā, visbiežāk izmanto mikriņus. Tā paša iemesla dēļ, ko min Valērija un Jānis – tie ir ātrāki. ”Lielie autobusi piestāj praktiski visās pieturvietās un arī manevrētspēja tiem nav tik laba,” to, kāpēc mikroautobusi ieliek lielajiem autobusiem, uzskaita sieviete. Turklāt ar tiem galvenokārt pārvietojas pensionāri, un skolēniem ar savām mantām, somām nav kur palikt, jo apsēsties, kā arī kaut kur novietot mantas nav iespējams. ”Savstarpējā kultūra pieklibo. Dažkārt, kad gribas izkāpt, cilvēki to neļauj, jo uzreiz, kad atveras durvis, agresīvi grūžas virsū,” pieredzē dalās Žanna.

Bet liepājniece Jolanta, kurai visai reti nākas izmantot sabiedrisko transportu, tomēr dod priekšroku lielajiem autobusiem, jo bijusi negatīva pieredze ar agresīvu braukšanu, bļaustīšanos uz pasažieriem, jo laikus nav pateikuši, ka viņiem vajag izkāpt u.tml. no mikriņu vadītājiem. ”Pieļauju, ka cilvēkiem, kam katru dienu nākas sabiedrisko transportu izmantot, mikriņu maršrutu likvidēšana varētu būt apgrūtinoša,” vērtē Jolanta.

Sarunā ar portālu, Ilze atzīst, ka dažkārt mikriņu šoferi traucē citiem satiksmes dalībniekiem, jo, viņasprāt, tie brauc kā negudri, apdzenot visus pēc kārtas, turklāt ļoti bieži neievērojot ceļu satiksmes noteikumus. ”Acīmredzot jāiekļaujas grafikā vai jāapdzen autobuss, lai pirmais savāktu pasažierus. Ir bijušas reizes, kad man palicis bail,” atzīstas Ilze.

Bet Anita mikroautobusu šoferu vadīšanas manierei līdz šim ir uzticējusies. Viņa ievērojusi, ka likumi viņus disciplinējis, piemēram, tie vairs neapstājas pie ceļazīmes ”Apstāties aizliegts!”. Ja tomēr tiks pieņemts lēmums par mikroautobusu maršrutu skaita samazināšanu, sieviete padomās divreiz par to, kā nokļūt galamērķī: ”Man ir vairāki draugi ar mašīnām, un tie mani bieži paķer līdzi, ja sanāk pa ceļam. Vasarā autiņš ir katorga! Un, ja vēl tie ir pilni… Visdrīzāk iešu ar kājām vai kāpšu tikai pustukšos autobusos. Vēl jau ir tramvajs, ko varu izmantot, braucot uz XL Salas pusi vai Olimpisko centru. Jāsāk gaidīt, kad pagarinās tramvaja līniju uz Ezerkrastu. Tādā gadījumā noteikti izvēlēšos to.”

Uz jautājumu, vai mikroautobusi traucē kopējai transporta satiksmes plūsmai pilsētā, Valērija atbild, ka viņai, kā pasažierim nē, bet, iespējams, citiem šoferiem jā, jo dažkārt tie apstājas un uzņemt vai izlaiž cilvēkus vietās, kur to nedrīkstētu darīt.

Jāatzīmē, ka Liepājas dome gaida ierosinājumus autobusu kustības saraksta pilveidošanai. Veicot publiskā iepirkuma dokumentācijas izstrādi konkursam par Sabiedriskā transporta pakalpojumiem no 2012. gada 1. janvāra, domes Satiksmes infrastruktūras daļa ir palielinājusi autobusu kustības intensitāti. Iedzīvotāji tiek aicināti izteikt savu viedokli par nepieciešamajām grafika izmaiņām un papildināšanu uz e-pastu: [email protected]

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz