Piektdiena, 3. maijs Uvis, Gints
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Ietvju segumu tipu ietekmē izmaksas un termiņi

Ietvju segumu tipu ietekmē izmaksas un termiņi
13.03.2014 07:15

liepajniekiem.lv

Vairāki lasītāji portālam taujājuši, pēc kādiem principiem
un kritērijiem tiek izvēlēts, kādu ielas vai ietves segumu katrā konkrētā vietā
pilsētā klāt – asfaltu, bruģi vai betona flīzītes.

Kāds lasītājs, piemēram, interesējas, kādēļ Bāriņu ielā,
posmā no Kungu ielas līdz Dārzu ielai, kur patlaban tiek mainīts ielas
apgaismojums, uz ietves paredzēts klāt asfaltu, ja citviet Bāriņu ielā ietves
pēc to sakārtošanas noklātas ar flīzītēm.

Cits liepājnieks ir neizpratnē par to, pēc kādiem principiem
tiek izvēlēts, kādu segumu klāt krustojumos, kur auto šķērso tramvaja sliežu
ceļus. Autobraucējs vēlas zināt, kādēļ, piemēram, Peldu, Rožu un Jūrmalas ielas
krustojumos ar Kr.Valdemāra ielu, virs tramvaja sliežu klātnes izvietotas
betona plāksnes, kas mazina vibrāciju, bet Klaipēdas ielā, kas ir tranzītiela,
pie tirdzniecības centra ”Baata” izvēlēts bruģis.

Tāpat lasītāji interesējas, kādēļ Bāriņu ielā brauktuve, kas
vēsturiski bija ar bruģa segumu, pirms vairākiem gadiem, kad tika veikta
ūdensvada izbūve šajā ielā, tika noklāta ar asfalta segumu.

Liepājnieki interesējas arī par to, kad beidzot tiks
sakārtots tā saucamais Siena tirgus laukums, ko joprojām klāj vēsturiskais
bruģis, bet kas nav tajā labākajā stāvoklī un bojā transportu.

Ar lasītāju jautājumiem portāls vērsās pie atbildīgajām
amatpersonām. Kā skaidroja uzņēmumā ”Liepājas tramvajs”, Peldu, Rožu un
Jūrmalas ielas krustojumos ar Kr.Valdemāra ielu betona plāksnes izmantotas pēc
projekta, ko izstrādāja AS “UPB”.

Savukārt Klaipēdas ielā pie tirdzniecības centra ”Baata” bruģis
izvēlēts saistībā ar krustojumā esošo sliežu pagriezienu uz Tukuma ielu. ”Pagriezienā
ieklāt betona plāksnes ir tehniski ļoti sarežģīti un dārgi – jāizgatavo
speciāli šim pagriezienam atbilstošas betona plāksnes pa maziem posmiem, līdz
ar to arī samazinās efektivitāte vibrācijas slāpēšanai. Bruģis izvēlēts, lai
mazinātu izmaksas, daļēji tas kalpo arī kā “gulošais policists”,
tādējādi transporta līdzekļiem neļaujot attīstīt lielu ātrumu un paaugstinot
satiksmes drošību gājējiem, norādīja ”Liepājas tramvajā”.

Komunālās pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars
Štāls portālam skaidroja, ka šajā vasarā plānots labot bedraino asfaltu uz ietves
Fr.Brīvzemnieka ielā, pie kāzu salona. Viņš skaidro, ka šajā ietves posmā
paredzēts aiztaisīt lielākās bīstamās bedres.  Tāpat šovasar, aizlāpot prāvākās bedres, paredzēts
remontēt ietves Jaunā ielā un Baznīcas ielā (posmā no Bāriņu ielas līdz Ganību
ielai).

”Ir ļoti daudz bedrainu ietvju visā pilsētā un arī pilsētas
centrā. Visas bedrainās un bojātās ietves diemžēl nav bijis iespējams sakārtot
līdzšinējo ES projektu ietvaros vai arī – par pilsētas budžeta līdzekļiem,”
skaidro Komunālās pārvaldes pārstāvis.

Un piebilst, ka pašreiz Komunālā pārvalde un pilsētas domes Izpilddirekcija
izstrādā ietvju remonta programma, kas kalpos par pamatu līdzekļu plānošanai
tieši ietvju labošanai. ”Līdzīgi kā grants ielu programma,” tā A.Štāls.

Taujāts par Bāriņu ielu: kāpēc vienā ielas posmā – no Kungu
ielas līdz Dārzu ielai – paredzēts uz ietves klāt asfaltu, ja citur Bāriņu
ielā, visā tās garumā, ietves klātas ar ķieģelīšiem, A.Štāls bija lakonisks: ”Segumu
tipu nosaka Būvvalde. Kritēriji ir dažādi. Viens no svarīgākajiem – izmaksas.
Bez tam – kādā termiņā kādus darbus ir jāpaveic. Protams, tiek vērtēta arī
vēsturiskās situācija un būvobjekta atrašanās vieta, taču strikti noteikumi, ka
būtu jādara tā un ne citādi – nav.”

Atsaucoties uz lasītāju novērojumiem, portāls klaušināja par
Alejas ielu. Proti, šajā ielā vēsturiski ietve bija asfaltēta, bet nu klāta ar
ķieģelīšiem: kāpēc Alejas ielā tie, bet Bāriņu jau minētajā posmā asfalts?
A.Štāls skaidroja: ”Minētajā Bāriņu ielas posmā netika paredzēts ietvēs
atjaunot bruģi vai klinkera segumu. Kritērijs – izmaksas un nepieciešams
iekļauties apgaismojuma projekta termiņos.”

Lasītāju interesi, kādēļ Bāriņu ielā brauktuve, kas
vēsturiski bija ar bruģa segumu, pirms vairākiem gadiem, kad tika veikta
ūdensvada izbūve šajā ielā, tika noklāta ar asfalta segumu, Komunālās pārvaldes
pārstāvis komentēja sekojoši: ”Asfalta segumu pēc ūdensvada rekonstrukcijas
paredzēja tehniskais projekts. Asfalta segums ir pagaidu risinājums. Kad
pilsētai būs papildu nauda, bruģa segumu varētu atjaunot. Ja atceramies, tad
toreiz remonts faktiski bija jāveic piespiedu kārtā, jo 2008.augustā Bāriņu
ielā vairākās vietās iebruka nolietojies kanalizācijas kolektors, kura
atjaunošanu veica SIA ”Liepājas ūdens”. Kolektora remonts bija ļoti sarežģīts,
līdz ar to aizkavējās brauktuves un ietvju atjaunošana. Asfalta uzklāšana
novērsa ieilgušās neērtības iedzīvotājiem un autobraucējiem.”

Lasītāju interesi, vai tuvākā nākotnē plānots rekonstruēt tā
saucamo Siena tirgu, kur vēsturiskais bruģis ir stipri nelīdzens, Komunālās
pārvaldes pārstāvis apmierināt nevarēja: ”Par Siena tirgus rekonstrukcijas
plāniem šobrīd ziņu nav.”

Vairākās vietās pilsētā uz brauktuves izveidoti ielāpi no
bruģakmeņiem – K.Ūliha ielā, Bāriņu ielā u.c. Liepājnieki min: vai tas būtu
pagaidu risinājums bedru lāpīšanai ziemā?

A.Štāls apstiprina: ”Tas ir pagaidu risinājums. Saskaņā ar
Liepājas pilsētas saistošajiem noteikumiem brauktuves noteiktā laikā pēc
rakšanas darbiem, kur to nav iespējams veikt ar asfalbetonu, jāieklāj ar betona
bruģakmeni. Labojumi saistošajos noteikumos iestrādāti pēc pagājušā gada
pieredzes. Daudzi uzņēmēji, kas veica darbus apgaismojuma rekonstrukcijas un
citu ES finansētu projektu ietvaros, uz ilgu laiku atstāja vaļējas tranšejas, kas
traucēja gājējiem un autosatiksmei. Uzņēmējiem ir jārēķinās ar lielām soda
naudām par minēto noteikumu prasību nepildīšanu.”

Tāpat A.Štāls portālam pastāstīja, ka demontētais
vēsturiskais bruģakmens tiek  nogādāts un uzglabāts SIA ”Komunālā
pārvalde” noliktavā līdz turpmākajam pielietojumam: ”To izmanto ielu
rekonstrukcijā un remontā, atjaunot brauktuvju bruģa segumu, izbūvējot
autostāvvietas, labiekārtojot sabiedriskā transporta pieturvietas un attīstot
jebkurus citus ielu un laukumu infrastruktūras objektus.”

___________

Iesaki tēmu vai ziņo
par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot
sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams
iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz