Otrdiena, 7. maijs Henrijs, Jete, Henriete, Enriko
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Izmanto daudz ilgāk par derīguma termiņu

Izmanto daudz ilgāk par derīguma termiņu
19.02.2011 07:06

Atslēgvārdi

Nekas iepriecinošs ne šogad, ne tuvākajos piecos, desmit gados nav gaidāms. Tā uz jautājumu par valsts autoceļu atjaunošanu atbild valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” dažāda līmeņa amatpersonas.

Ar valsts atvēlētajiem līdzekļiem pietiks tikai bedrīšu lāpīšanai, bet Eiropas naudu paredzēts ieguldīt grants ceļu asfaltēšanā. Un ne jau Liepājas pusē.

“Ceļi paliek aizvien vecāki. Novecošanās ātrums pārsniedz ātrumu, kādā norit atjaunošana,” atzīst Latvijas Autoceļu direkcijas Tehniskās pārvaldes direktors Valdis Laukšteins. Katru gadu vajadzētu atjaunot 800 kilometru valsts ceļu, bet reāli tas notiek 200 kilometru apjomā, rēķina V. Laukšteins.  “Ja šķindeļu jumtam katru gadu atjauno mazu daļu, ar laiku aiziet bojā viss,” salīdzina V. Laukšteins.

Līdzīgi uzskata arī SIA “Ceļu, tiltu būvnieks” valdes priekšsēdētājs Gatis Zvirbulis: “Jebkurš remonts prasa uzturēšanu. Jebkurai lietai ir savs kalpošanas laiks. Normāli Eiropas valstīs ir ceļu uzturēšanas plāns. Vai Latvijai tāds ir?”

Plāni, ko vajadzētu darīt, ir, bet tam nav līdzekļu, nopūšas “LVC” Kurzemes reģiona direktora vietnieks Kaspars Ķēniņš. Tomēr viņš piekrīt, ka daļa vainas jāuzņemas pašiem: “Varējām jau arī kādu gadu ātrāk rūpīgāk remontēt bedrītes.”

Naudas ir pārāk maz, lai pietiktu kam vairāk par ikdienas uzturēšanu, apgalvo “LVC” amatpersonas. Tas nozīmē ceļu uzturēšanu ziemā, tiltu, tuneļu, ceļa zīmju, segumu un ceļmalu pārraudzību. “Pie mums no autobraucējiem iekasē naudu, bet atpakaļ neatdod. Jo šoferi tāpat iet skolā, ārstējas, un to izlieto šīm vajadzībām,” norāda V. Laukšteins.

“Manā kompetencē ir tikai autoceļu ikdienas uzturēšana,” uzsver “LVC” Liepājas nodaļas vadītāja Baiba Kampmane. Viņa nelemjot ne par reģionālo, ne valsts galveno autoceļu atjaunošanu.  “Mēs uztaisām objektu sarakstu, kam nauda nepieciešama. Vai tos izvēlas, no mums nav atkarīgs,” atbildību no saviem pleciem noveļ arī “Latvijas Valsts ceļu” Kurzemes reģiona direktors Māris Kramēns.

Taču konkurence ir ļoti liela. Savu laiku ir nokalpojusi puse valsts ceļu, apgalvo V. Laukšteins. Lai brauktuves atkal būtu teicamā stāvoklī, esot nepieciešami četri miljardi latu.

Uzņēmējs G. Zvirbulis uzskata, ka kvalitatīvs autoceļš ir katras valsts prestiža jautājums. Un tas kļūst aktuāls, sasniedzot noteiktu attīstības līmeni.

 

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 19. februāra numurā.

#kvards-20110219-03#

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz