Sestdiena, 31. oktobris Valts, Rinalds, Rinalda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Jāmaina attieksme pret pacientiem

Jāmaina attieksme pret pacientiem
18.05.2007 08:58

0

Atslēgvārdi

Kurzemes lielākajā slimnīcā sāksies pārmaiņas. Katru gadu tiks veikts pētījums, vai pārmaiņas jūt arī pacienti un darbinieki. Kādai insulta slimniecei nesen Liepājas reģionālās slimnīcas uzņemšanas nodaļā, lai saņemtu palīdzību, bija jānīkst četras stundas. Viņas meita Velta pēc pārdzīvotā situāciju medicīniskajā aprūpē Liepājā vērtē kā traģisku. Kurzemē lielākās slimnīcas jaunais valdes priekšsēdētājs Juris Bārzdiņš, kurš amatā stājies tikai aprīlī, apņēmies panākt pakalpojuma kvalitātes uzlabošanu un attieksmes maiņu pret pacientiem, uzsverot, ka viņu apmierinātība “ir galvenais slimnīcas efektivitātes rādītājs”. Tas pilnībā atbilst tam, ko no jaunās vadības prasa Liepājas pašvaldība, kurai pieder slimnīca.

Mērīs apmierinātību

Aprīļa vidū pašvaldības iestāde Liepājas pilsētas centrālā slimnīca kļuva par SIA Liepājas reģionālā slimnīca. Pārmaiņas, arī slimnīcas vadības maiņa, bija nepieciešamas, lai varētu labāk izmantot iespējas, kādas var sniegt Eiropas Savienība (ES), tajā skaitā iegūt vairāk līdzekļu ārstniecības pakalpojumu uzlabošanai, skaidro SIA padomes priekšsēdētāja, Liepājas mēra Ulda Seska (Liepājas partija) padomniece un partijas biedre Antra Brūna. Pēc paša U.Seska teiktā, jāizveido “reģionālas nozīmes slimnīca”. Arī valsts ambulatorās un stacionārās aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programma paredz, ka šai jābūt reģionālai daudzprofilu slimnīcai, bet pēc būtības tā vēl nav reģionāla, atzīst J.Bārzdiņš.

Viens no pirmajiem darbiem, pie kura jaunā vadība ķersies pavisam drīz, ir slimnīcas pacientu un darbinieku apmierinātības mērīšana, ko veiks Liepājas Pedagoģijas akadēmijas Socioloģisko pētījumu centrs. Tas noskaidros, cik apmierināti pacienti ir ar ārstēšanu, sadzīves apstākļiem slimnīcā, ar saskarsmi, savukārt darbinieki — ar darba apstākļiem, nodaļu savstarpējo sadarbību, atklājot, kas “traucē normālam darbam”, stāsta slimnīcas preses sekretāre Indra Grase. Turpmāk aptaujas notiks reizi gadā, lai varētu secināt, kādas pārmaiņas notikušas. Tas neesot Liepājas izgudrojums — tā darot cienījamās ārstniecības iestādēs Eiropā un Amerikā. J.Bārzdiņš uzsver, ka tam ir arī ekonomiska nozīme, jo “slimnīcas prestižu veido tas, ko klienti pastāsta tālāk”.

Viņš atvainojas par Veltas ģimenes pārdzīvoto un saka: “Attieksmes maiņu pret pacientu slimnīcas vadība ir izvirzījusi par vienu no galvenajiem uzdevumiem. Pret pacientiem jābūt tādai pašai attieksmei, kā tu gribētu, lai izturas pret tevi, — ar balss toni, sarunām, jo rezultāti ir daudz labāki, ja pacients ir saprotošs.” Liels uzsvars tiks likts uz uzņemšanas nodaļu, lai cilvēki, kuri tur sagaida pacientus, prastu izšķirt, kuram palīdzība vajadzīga vispirms, un lai slimnieku sāktu ārstēt bez kavēšanās.

Ieguldīs darbiniekos

J.Bārzdiņš apzinās, ka to neizdosies panākt, ja paši darbinieki nejutīsies apmierināti, tāpēc arī tas ir viens no slimnīcas jaunajiem izvirzītajiem stratēģiskajiem mērķiem, tāpat kā jaunu ārstu un māsu piesaiste, audzināšana un pašreizējo speciālistu noturēšana. Pašlaik slimnīcā trūkst ap 30 ārstu. Nav visu diennakti pieejams acu ārsts, ausu, kakla, deguna speciālists, neirologs. Arī māsu vietas ir brīvas.

Algas vien nav viss, J.Bārzdiņš uzsver un piebilst, ka Liepājas slimnīcā ārstiem maksā “ļoti labi”. “Vajag radīt sajūtu cilvēkam, ka mēs viņu ļoti augsti vērtējam, vajadzīga arī līdzi jušana, tāpēc jau ir izveidota jauna vairāku līmeņu vadības struktūra. Visi vadītāji atbild par darbinieku motivēšanu, tas ir profesionāli organizējams mikroklimats,” stāsta J.Bārzdiņš. Viņaprāt, vispirms jāinvestē personāla attīstībā (“jāmācās vadītprasmes, darbs ar modernu aparatūru”), šim nolūkam izmantojot arī ES finansējumu.

Lai iegūtu jaunus ārstus, slimnīca nepaļaujas tikai uz Liepājas domes stipendijām, bet šovasar startēs Medicīnas profesionālās izglītības centra rīkotajā konkursā, lai kļūtu par pirmo rezidentu mācību bāzi ārpus Rīgas. “Tad no pieciem rezidentūras gadiem divas trešdaļas laika mūsu rezidents pavadīs Liepājā, un mums būs lielāka cerība viņu dabūt,” saka jaunais vadītājs. “Tieši šeit, kur ir īstā dzīve, rezidenti varēs iegūt labu pieredzi un kļūt par labiem ārstiem, nevis staigāt halātā aiz ārstiem Rīgā un neko īsti nedarīt.”

Jārok ES nauda

Viens no uzdevumiem ir stabilizēt slimnīcas finanšu situāciju. Liepājas slimnīcai, kā liecina tās bilance, pērnā gada nogalē parādi kreditoriem bija vairāk nekā 300 tūkstošu latu. Apmēram no 8,6 miljoniem latu gada apgrozījuma ap sešiem miljoniem tiek samaksāti algās vien. J.Bārzdiņš paskaidro, ka patlaban “lielākajai daļai Latvijas slimnīcu finanses ir nestabili stabilas, pēc algu izmaksām maz naudas paliek attīstībai”. Tāpēc vajag aktīvāk izmantot ES naudu, kas līdz šim, pēc jaunā vadītāja domām, gādāta nepietiekami. “Vajag aktīvāk ģenerēt idejas, nelaist garām nevienu mūsdienu iespēju aprūpes uzlabošanā,” viņš uzsver.

Pērn, lai uzlabotu darba apstākļus un pakalpojumu kvalitāti, par Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem ap 300 tūkstošiem latu iegādāta jauna aparatūra neatliekamās palīdzības uzlabošanai. Pirms dažām nedēļām parakstīts līgums par ES un valsts finansējumu 1,2 miljonu latu vērtam energoefektivitātes projektam — par šo naudu slimnīcā rekonstruēs ventilāciju, nomainīs pēdējos vecos koka logus, siltinās jumtu un atjaunos autonomās energoapgādes sistēmu.

Pēc Liepājas domes informācijas, pašvaldība šogad Liepājas slimnīcai atvēlējusi 1,6 miljonus latu — lielākie ieguldījumi būs jaunā rentgena aparatūrā, neatliekamās palīdzības auto iegādē un perinatālās aprūpes centra, kurā tiek sniegta palīdzība jaundzimušajiem, modernizācijai. Pakalpojumu un finanšu uzlabošanai iecerēts pilnveidot arī slimnīcas konsultatīvās poliklīnikas darbu, kā arī piedāvāt vairāk maksas pakalpojumu.

***

Liepājas slimnīca
– Lielākā slimnīca Kurzemē
– Pieder Liepājas pašvaldībai
– Gadā ārstējas ap 16 500 pacientu
– 481 gultas vieta
– 800 darbinieku (otra lielākā darbavieta Liepājā pēc Liepājas metalurga)

Nora Driķe,
“Diena”

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz