Jaunais tiltiņš skaisti spīd, bet jāskatās zem kājām
No piektdienas gājēji, riteņbraucēji un citu nemotorizēto braucamrīku lietotāji var šķērsot Tirdzniecības kanālu pa pārbūvēto tiltiņu blakus Jaunajam tiltam. Šeit paveras skaists skats uz Liepājas ezeru, kuru var vērot, sēžot uz kāda no soliņiem.
liepajniekiem.lv
Pirmie pāri tiltam dodas attīstības platformas ”YOU+” Liepājas jauniešu mentoru tīkla pārstāvji, BMX braucēji no ”Rave Team” un citi dažādu paaudžu veloentuziasti un aktīva dzīvesveida piekritēji.
Meitenes no ”YOU+” Ilze un Inga ļoti novērtē, ka pa šo tiltu varēs ērti doties atpūtā uz Zirgu salu, kurp esot foršs izbrauciens. ”Būs iespēja aizbraukt normālā ceļā, jo līdz šim bija jābrauc pa pilsētu un apkārt, tagad pa taisno varēs tikt līdz turienei,” uzsver Ilze.
”Vispār ar riteni jāpārvietojas!” – liepājniekus mudina seniore Valda Puķe. Viņa tā braucot, visur kur vien vajag. Par atvērto tiltu sieviete priecājas, jo esot labāka braukšana, ja netraucē mašīnas. Gan viņa, gan Elga atzīmē, ka veloinfrastruktūra Liepājā esot laba, viņām nekur nekas netraucējot. ”Man ļoti patīk, es braucu ar riteni ziemu un vasaru, braucu dejot, vingrot un vienkārši braucu. Kā jau pensionāram – daudz darīšanu,” nosmejas Elga, ”var ātrumā visu pilsētu izbraukt.” Dzīvojot centrā, viņai esot tīrais nieks aizmīties uz dancošanu Karostā.
”Spīdīgs, tie spīdumi tik smuki,”
savu atvašu vērtējumu par tilta segumu pauž divu bērnu māmiņa Elīna. Frederiks un Henrieta sakautrējas paši stāstīt, taču skrējiens pāri tiltiņam mazajiem esot paticis.
Liepājas būvvalde ceturtdien pieņēmusi ekspluatācijā gan tiltu, gan pārbūvēto Ezermalas ielu. Vienā projektā veikta Ezermalas ielas brauktuves pārbūve, stāvvietu un stāvlaukuma izbūve, iestādīti 54 koki, pārbūvēts ielas apgaismojums un kanalizācija un veikti citi darbi, kā arī vecais Dzelzceļa tilts pār Tirdzniecības kanālu pārtapis par gājēju un velosipēdistu tiltu.
Spīdumus uz tilta seguma rada speciāla kompozītmateriāla plāksnes, kuru graudainā virsma atgādina tumšu smilšpapīru. Taču aizskatīties uz ainavām ejot vai braucot šeit nav vēlams, citādi izies kā portālam liepajniekiem.lv – gandrīz sanāca iesvētīt tiltu, noliekoties garšļaukus. Vairākās vietās dažas plāksnes ir izvirzītas uz augšu, veidojot slieksnīšus.
Vai tā ir jābūt un vai tā ir droši? Liepājas domes Attīstības pārvaldes projektu vadītājs Uldis Klaks-Kleins atbild, ka tehnoloģiski tās esot tilta izplešanās un saraušanās vietas. ”Tas ir projekta risinājums, to projektējuši cilvēki ar sertifikātu. Ja tiltu uzliktu vienā klātnē, tad tajās vietās tas vienkārši izšķīstu. Ja būtu sākotnēji ar koka segumu, tad starp dēlīšiem varētu ielikt atstarpes. Šis seguma veids liekas cits pie cita klāt, un kompensācijas šuves vieta diemžēl citādi nenosedzas, tad būtu jāatstāj caurums,” viņš norāda.
Uzziņai
Gājēju un velosipēdistu tilts
Garums – 115,5 metri.
Būvdarbi: sākti 2020. gada 28. oktobrī, pabeigti 2022. gada 25. maijā.
Būvnieks: SIA ”CTB”.
Būvuzraudzību nodrošināja: SIA”Isliena V”.
Autoruzraudzību veica: SIA ”Firma L4”.
Kopējās projekta izmaksas – 2 666 664,33 eiro, no kurām Eiropas reģionālā attīstības fonda finansējums 1 360 000 eiro, valsts budžeta dotācija 60 000 eiro, pārējais – Liepājas pašvaldības finansējums.
Avots: Liepājas pašvaldība
Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.