Jekste: Atsevišķa satiksmes telpa velobraucējiem mazina konfliktu iespējas
LETA
Vienmēr ir labi, ja autovadītājiem, gājējiem un velosipēdistiem ir savas, nodalītas satiksmes telpas, jo tas mazina savstarpēju konfliktu iespējas, intervijā “Rietumu Radio” sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste.
“Ja brauc pa ietvēm, priekšroka ir gājējiem, kuri nāk no ēkām, viņi ne vienmēr pārvietojas paredzami, līdz ar to velobraucējiem jābūt ļoti uzmanīgiem,” sacīja Jekste. Savukārt pa ceļa braucamo daļu pārvietojas automašīnas, bet sadursme ar automašīnām mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem parasti beidzas ar vieglākām vai smagākām traumām.
“Ja atrodies starp savējiem, sadursmes būs ar mazākām sekām,” sacīja Jekste, gan uzsverot, ka, arī nodalot satiksmes telpas, rēķināšanās ar citiem satiksmes dalībniekiem neizpaliek.
Kā norāda Jekste, velobraucēju vairāk ir pilsētās, taču veloceliņi būtu jābūvē arī ārpus tām, jo ārpus apdzīvotām vietām velobraucējiem parādās vairāki riski, un, izmantojot ceļa nomali vai labo malu, jābūt ļoti uzmanīgiem. Pa šoseju automašīnas pārvietojas ar daudz lielāku ātrumu nekā pilsētās, tāpat kravas transports nes līdzi gaisa plūsmas, kas var traucēt noturēt līdzsvaru.
Liepājas pilsētas attīstības plāns 2014.-2030.gadam paredz turpināt rūpēties par gājēju un velosipēdistu drošību, izbūvējot veloceliņu tīklu un ielu apgaismojumu, īpaši iekšpagalmos un pie gājēju pārejām.