Kalpaka tilta ekspluatācija atklāj defektus
Kalpaka tilts, kas savieno Karostas kanāla krastus, pēc 4,6 miljonu latu vērtās restaurācijas ierindā stājās augusta beigās.
Kaut arī šo notikumu iedzīvotāji ļoti gaidīja, jau toreiz daudzus no viņiem sarūgtināja tehniska kļūme, kas būtiski aizkavēja tilta savienošanu.
Bažas, vai dārgās atjaunošanas gaitā viss ir izdarīts tā, kā vajadzētu, pastiprinājās, kad pagājušās nedēļas nogalē tilts atkal saniķojās. Šoreiz to nācās savienot, pielietojot cilvēku roku spēku. Speciālās ekonomiskās zonas tehniskais direktors Agris Andersons gan redakciju centās nomierināt, ka nekas ārkārtējs nav atgadījies, ka tehnikai nereti mēdzot būt savas kaprīzes – šoreiz esot izdeguši drošinātāji.
Pārliecināties, vai tas patiešām ir tā, vēlējās inženieris un Pilsētas domes deputāts Jānis Vilnītis. Ierodoties pie Karostas kanāla, varēja pārliecināties, cik ļoti deformējusies tilta dienvidu daļas platforma. Sastaptie iedzīvotāji stāstīja, ka tā agrāk tāda neesot bijusi, izmaiņas radušās pusotra mēneša laikā, kopš atsāka tilta ekspluatāciju. Tas nozīmējot, ka kaut kas nav labi, ka kādā dienā var atgadīties lielāka nelaime. Gājēji uzsvēra, ka, arī tiltu aizverot un atverot, pie balsta saklausāmi aizdomīgi trokšņi, kas pirms rekonstrukcijas neesot dzirdēti.
Vecākais operators Vilnis Grandbergs, kurš pagājušās nedēļas nogalē, kad atteicās darboties elektronika, ar rokām grieza tiltu atpakaļ, piekritis J. Vilnītim, ka nebūtu slikti, ja automātiku papildinātu rezerves mehānisms. J. Vilnītis atzina, ka celtnieki ir jāuzaicina izlabot nepilnības, kamēr to var izdarīt bez papildu līdzekļu ieguldīšanas un nepienāk brīdis, kad jāsāk izstrādāt jaunu projektu. Tas maksātu ievērojami vairāk, un, nedod Dievs, var notikt pat tā, ka Karostas iedzīvotājiem atkal nākas mērot garu apkārtceļu uz pilsētu. “Jādomā, ka tilta atklāšana tika pasteidzināta. Šāda rīcība nedaudz atgādina padomju laiku. Tāpēc radās kļūme, kas saērcināja cilvēkus,” viņš sprieda.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”