Kuģi var iegrimt dziļāk
Ilze Ozoliņa
TV Kurzeme
Vērienīgie Liepājas ostas padziļināšanas darbi ir noslēgušies, un objekts nodots ekspluatācijā, pastāsta Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis.
Darbu veicēja Beļģijas kompānija “Jan De Nul N.V.” paziņojumā, kas publicēts tās mājaslapā, lepojas, ka pasūtījums izpildīts nepilnos deviņos mēnešos jeb pusotru mēnesi pirms sākotnēji plānotā termiņa.
Lielākais kompānijas izaicinājums bijis sarežģītā jeb cietā, stingrā un akmeņainā Liepājas ostas grunts, kā arī lielie viļņi Baltijas jūrā.
“Tā kā Liepājas raksturojums ir “Pilsēta, kurā piedzimst vējš”, tas stiprais vējš arī ietekmēja projekta plānošanu,” norāda kompānija.
Kopumā, padziļinot kuģu kanālu akvatoriju, izsmelti 2,7 miljoni kubikmetru grunts.
Jau rakstījām, ka vērienīgais projekts paredz kanāla padziļināšanu ostas vidus vārtos no 12,5 līdz 14,5 metriem, molu galvu zemūdens daļas pārbūvi vai stiprināšanu ostas vidus vārtos, priekšostas akvatorijas un kanāla padziļināšanu līdz 14 metriem, brīvostas viļņlauža un sadalošā mola pārbūvi, brīvostas mola atjaunošanu un kuģu enkurošanas/tauvošanas vietas izbūvi pie brīvostas sadalošā mola.
Pēc kuģu ceļu padziļināšanas būs iespēja “Panamax” klases kuģos iekraut maksimāli pieļaujamo kravas daudzumu, atbilstoši kuģa iegrimei.
Kopējā projekta izmaksas ir 33,7 miljoni eiro, no tiem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums – 24,7 miljoni eiro.