Kvalitātes apšaubīšanu saista ar konkurences cīņu
Nav pamata apšaubīt Brīvības ielas pamatsegumā izmantoto “Liepājas metalurga” izdedžu kvalitāti, jo to pārbauda gan laboratorijā, gan vizuāli šo izejmateriālu novērtē speciālisti. Šāda ir SIA “Šlokenbeka” direktora Māra Paidera atbilde uz citu šīs jomas pārstāvju paustajām bažām par piegružotu izdedžu izmatošanu ceļu būvē.
Viņš šīs bažas uzskata par konkurentu mēģinājumiem sarežģīt dzīvi tiem, kas tikuši pie pasūtījuma.
Uzņēmēji, kuri vēlējās palikt anonīmi, “Kurzemes Vārdam” pieļāva iespēju, ka Brīvības ielas rekonstrukcijā izmanto nekvalitatīvus “Liepājas metalurga” ražošanas procesa pārpalikuma izdedžus.
Uzņēmēju skatījums ir šāds: ezera krastā vairāku gadu desmitu laikā krājās “Metalurga” izdedžu kalni. Un ne tikai. To par izgāztuvi izmantoja daudzi. Tādēļ šajos krāvumos līdz ar izdedžiem samestas visdažādākās drazas – ķieģeļi, akmeņi, vecas galošas utt.
Tagad šos izdedžus kopā ar atkritumiem ved uz Karostu, kur sagūluši mēslu kalni līdz pat ēku trešajiem stāviem. Tur šo masu drupinot un vedot atpakaļ uz “Metalurgu“. Tur, pieļauj uzņēmēji, šo atkritumu masu piejaucot klāt izdedžiem un pārdod kā labu mantu. “Pietiek, ja piejauc klāt 10 procentus. Šādi var tikt vaļā no liela atkritumu daudzuma, turklāt saņemt par to naudu. Bet ceļa segums līdz ar to kļūst mazāk izturīgs un zaudētāji ir ceļu būves pasūtītāji un ceļu lietotāji,” skaidroja uzņēmējs. Tiesa, vienīgais viņa apliecinājums šādai rīcībai ir novērojumi, ka sadrupināto masu ved atpakaļ uz “Metalurgu“. Bet uz jautājumu, kā tad var zināt, ka izdedžu masu sajauc, atbilde ir: bet kur tad citur viņi to liek? Vai izdedžu masa ceļa seguma pamatslānim ir kvalitatīva, var pavērot uz vietas. Proti, masai jābūt viendabīgi pelēkai. Ja parādās kāda gaišāka krāsa, tas nozīmē, ka tai klāt jau ir sadrupināti būvgruži – ķieģeļi, akmeņi u.c.
Brīvības ielas rekonstrukcijas projekta būvuzraugs Mārcis Gulbis, iepazinies ar šīm pretenzijām, neizpratnē tikai norausta plecus. “Izdedžu masas kvalitāti pārbauda ne tikai laboratorijās, bet arī es personīgi. Nekad neesmu manījis nekādus piejaukumus “Liepājas metalurga” izejmateriālam. Tāpat laboratoriskajos izmeklējumos nekas tāds nav konstatēts. Citādi jau mēs šo materiālu nemaz nepirktu.”
Plašāk lasiet Viktora Ulberta publikācijā šodienas “Kurzemes Vārdā”.
Būvnieki apgalvo, ka zem Brīvības ielas asfalta nekādu drazu nebūšot un pamatsegums būšot izturīgs.