Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Škoda Vagonka” patlaban ir nodevis kopumā 19 jaunos elektrovilcienus “Pasažieru vilcienam”

Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka” patlaban ir nodevis kopumā 19 jaunos elektrovilcienus AS “Pasažieru vilciens” (PV) no paredzētajiem 32 vilcieniem, aģentūrai LETA apstiprināja PV pārstāvji.

“Škoda Vagonka” patlaban ir nodevis kopumā 19 jaunos elektrovilcienus “Pasažieru vilcienam”
Foto: Timurs Subhankulovs/ Latvijas Mediji
27.03.2024 13:17

LETA

Līdz ar to “Škoda Vagonka” līdz vasaras beigām jāpiegādā vēl 13 jaunie elektrovilcieni.

PV skaidro, ka “Škoda Vagonka” ir nodevis 19 jaunos elektrovilcienos, no kuriem 17 vilcieni ir pieejami pasažieru pārvadājumiem, tostarp divi elektrovilcieni atrodas rezervē, savukārt diviem saistībā ar risku samazināšanas plānu veic dinamiskās pārbaudes.

Jau ziņots, ka PV un “Škoda Vagonka” ir parakstījuši savstarpēju vienošanos par jauno elektrovilcienu piegāžu termiņu pagarināšanu.

Vienošanās paredz, ka ražotājam visu atlikušo jauno elektrovilcienu piegāde un nodošana pasūtītājam jāveic līdz šī gada vasaras beigām.

Abu uzņēmumu pārstāvji iepriekš skaidroja, ka vienošanās noslēgta, pamatojoties uz neatkarīgu ekspertu sniegto analīzi par Krievijas iebrukuma Ukrainā radīto ietekmi uz līguma saistību izpildi.

LETA jau rakstīja, ka 2023.gada decembra vidū PV sāka pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem “Škoda Vagonka” elektrovilcieniem. Pirms tam vilcieni tika ilgstoši testēti un izmēģināti Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā. Neraugoties uz to, jaunos vilcienus pērn decembrī un šā gada janvārī regulāri piemeklēja dažādas ķibeles.

Pirmie divi Čehijas uzņēmumā “Škoda Vagonka” ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti 2022.gada jūnijā.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.

Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz