Ledus atkal sablīvējas, traucējot kuģošanu
Līdzīgi kā Rīgas jūras līcī arī pie Liepājas spēcīgais ziemeļrietumu vējš, kas ar nelieliem pārtraukumiem pūš jau trešo dienu, jūrā sablīvējis prāvus ledus krāvumus, tādējādi traucējot kuģu satiksmi.
Ledlauža TAK-8 kapteinis Arvīds Kupčs atzina, ka pēc nesenās atelpas ledus apstākļu dēļ atkal strādāt kļuvis pasmagi. “Tomēr mēs turamies,” viņš teica.
Ledus sablīvējumi izveidojušies ne tikai abos ostas kanālos, kā arī Brīvostā un Ziemas ostā, kur ledus sanests no jūras, bet tagad tie jau ir tepat aiz jūras vārtiem. Tur veidojoties īpaši cieši sablīvējumi. Lai nodrošinātu kuģu satiksmi, tie regulāri jāizkliedē. Darbā atkal ar pilnu jaudu iesaistīts ledlauzis, kuram ļoti daudz darāmā aiz jūras vārtiem, bet velkonis “Namejs” darbojas, lai atbrīvotu piestātnes. Vīri strādā maiņās – gan dienu, gan nakti.
Ostas kapteiņa vietnieks Kārlis Ludāns vakar apstiprināja, ka situācija esot visai sarežģīta. Tādēļ ostas dienesta ļaudis katru rītu pulcējoties kopā, lai izspriestu, kā rīkoties un nodrošināt nepārtrauktu kuģu satiksmi. Mūsu dienestiem līdz šim ir izdevies nodrošināt ostas normālu darbību. Pat vairāk – daži stividoruzņēmumi ir pieņēmuši un apkalpojuši kuģus, kurus bija plānots izkraut Rīgas ostā, taču ledus apstākļu dēļ to nespēja.
Pavisam kopš 1. marta mūsu ostā ienākuši vai to atstājuši 57 kuģi. Intensīvākā kustība reģistrēta 2. martā, kad ostā ienākuši vai izgājuši 14 kuģu, bet 5. martā bijis tikai par vienu kuģi mazāk.
Rakstu plašāk lasiet šodienas “Kurzemes Vārda” numurā.
Karostas kanālā salauzīto ledu sals pa nakti atkal sarauj kopā, taču cauri tam, kā teica ledlauža kapteinis Arvīds Kupčs, izlauzties vēl ir iespējams.
#kvards-20110803-05#