Otrdiena, 7. maijs Henrijs, Jete, Henriete, Enriko
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Lielveikalos joprojām valda apjukums. Kur un kādos apstākļos norit tirdzniecība

Pēc tam, kad valdība mīkstināja iepriekšējos ierobežojumus un atļāva veikalos organizēt tirdzniecību, ievērojot stingrākus noteikumus, pie tirdzniecības centriem sāka veidoties rindas, tomēr daļa iedzīvotāju atzīst, ka joprojām nesaprot, kādēļ ir preces, ko var nopirkt tikai attālināti, ja citos veikalos pieejami visi plaukti.

Lielveikalos joprojām valda apjukums. Kur un kādos apstākļos norit tirdzniecība
Nopirkt var visu, pat preces, kurām priekšā lentes ar uzrakstu "Juridiskajām personām". Tikai iegādi katra tirdzniecības vieta organizē nedaudz atšķirīgi. (Foto: Ģirts Gertsons)
Nopirkt var visu, pat preces, kurām priekšā lentes ar uzrakstu "Juridiskajām personām". Tikai iegādi katra tirdzniecības vieta organizē nedaudz atšķirīgi. (Foto: Ģirts Gertsons)
18.02.2021 06:00

"Kurzemes Vārds"

Šonedēļ devāmies skaidrot, kā īsti darbojas lielākie tirdzniecības centri Liepājā un ko tur var nopirkt.

Ātri ieiet, lēni iznākt

Liepājas tirdzniecības centros “Rietumu centrs”, “Kurzeme” un “Ostmala” pašlaik vērojamas divas galējības – vai nu veidojas rindas, vai veikali ir ciet un valda pilnīgs klusums.

Tirdzniecības centrā “Kurzeme” otrais un trešais stāvs grimst pustumsā, te ir atvērti vien daži veikali, dzīvība mazliet vairāk jūtama pirmajā stāvā un pagrabstāvā, kur atrodas “atļautie” veikali.

Nedz liftā, nedz augšējo stāvu gaiteņos nav neviena cilvēka, pārdevēji vientulīgi gaida, kad kāds ieradīsies pēc sava pasūtījuma.

Lielākajos tirdzniecības centros ir uzskatāmi norādīts gan atļautais apmeklētāju skaits, gan izliktas norādes, kurp doties, čakli rosās arī apsargi, kontrolējot, vai visi veikalu apmeklētāji ievēro noteiktos ierobežojumus.

Viņi aicina cilvēkus ņemt iepirkumu grozus, atgādina par aizsargmaskām, par drūzmēšanās aizliegumiem. Ne visas centru durvis ir atvērtas apmeklētājiem, daļa ir slēgtas, acīmredzot, lai regulētu pircēju plūsmu.

Būtiski, ka mazajos veikaliņos, kas atrodas tirdzniecības centros, vienlaikus var atrasties tikai daži pircēji, tāpēc var gadīties, ka, izstāvējis rindu pie lielveikala, pircējs nemaz uzreiz netiks pie cerētās preces, jo viņam vēl vajadzēs gaidīt arī pie konkrētā veikala.

Novērojām, ka “Rietumu centrā” nelielas rindas veidojās pie pasta nodaļas, mobilo sakaru pakalpojumu saloniem un pārtikas veikala.

Pārējos veikalos lielas drūzmēšanās nebija – pārdevēji rāmi kārtoja preces plauktos un pieņēma pasūtījumus pa telefonu.

Populārajos lielveikalos “K Senukai”, “Depo” un “Promo” otrdien apmeklētāju netrūkst, bet ārpusē rindu nav. Šajos veikalos pircēju plūsma virzīta kā parasti. Ieeja visās tirgotavās ir tikai ar groziem vai iepirkumu ratiem katram apmeklētājam.

Lielveikalā “K Senukai” iekļūt var ātri, bet iznākšana, ja kaut kas ir nopirkts, gan lēnāka, jo šeit iespējams iegādāties jebko, bet, ja ņem preces no plauktiem, kuriem priekšā aizvilktas lentes un pielikts brīdinošais uzraksts, ka tās pieejamas tikai juridiskām personām,

tad pa telefonu jāizdara pasūtījums, tāpēc preču iegāde notiek diezgan lēni, lai arī pircēju veikalā nav daudz un rinda nav gara.

Staigā bez ierobežojumiem

Pirms ieiešanas “Promo” preču zālē ikvienam ne tikai jādezinficē rokas, bet arī jāuzvelk vienreiz lietojamie cimdiņi. Šeit ikviens var iegādāties jebkuru preci. Darbdienas pusdienlaikā arī pie kasēm rindu nav. Ja zina, ko grib nopirkt un kuros plauktos tas atrodas, to var izdarīt ātri.

Daudzu iecienītais “Depo” sagādā vilšanos ne vienam vien. Lai arī dārzumīļiem prieks, ka brīvi nopērkamas sēklas, stādi un citas dārzkopībā nepieciešamas lietas, un privātpersonām šeit pieejamas arī citas preces, tomēr daudziem plauktiem priekšā aizvilktas brīdinošās lentes ar uzrakstu, ka preces paredzētas pārdošanai vairumtirdzniecībā jeb nopērkamas vien juridiskām personām.

Kad esam veikalā, novērojam kā kāds kungs pie kases spiests atstāt pretpelējuma līdzekli un grīdlīstes, jo noskaidrojas, ka viņš “nav juridiska persona”.

Apmeklējot tirdzniecības centrus “Baata” un “XL Sala” kā priekšpusdienā, tā pēc pulksten 17, var novērot, ka laukā pircēji nestāv, bet ir rindas pie lielajiem pārtikas veikaliem.

Tajā pašā laikā atsevišķos nomnieku veikalos nav neviena pircēja, piemēram, tukši ir “Ecodumas”, “Grobiņas ziedi,” “Tele 2”, “Balzamiko” u.c.

Abos tirdzniecības centros ienākošo uzskaiti veic automātiski un apsargi pie durvīm nestāv.

Pa tirdzniecības centra “Baata” durvīm uz Klaipēdas ielas pusi iekšā iet nedrīkst – tikai iziet, taču apmeklētāji šo ieviesto aizliegumu vērā neņem.

Tieši tas pats ir arī otrā ēkas pusē, kur pa durvīm drīkst tikai ieiet. Arī tur ļaudis staigā abos virzienos.

Pirmā stāva foajē stāv un sarunājas divi vīrieši aizsargmaskās, bet tie nav apsargu formās. Nav arī sajūtas, ka, ieejot tirdzniecības centrā, tiktu veikta strikta visu personu uzskaite.

Ieiešana tirdzniecības centrā “XL Sala” organizēta pa centrālajām durvīm, bet abas sānu durvis paredzētas tikai iziešanai no ēkas, taču, kad tās atveras, lai izlaistu promgājēju, iekšā netraucēti ieiet ļaudis, kas meklē īsāko ceļu.

Tikuši iekšā lielajos veikalos, kur obligāti jāpaņem iepirkumu rati vai groziņš, vairums pircēju starp preču plauktiem staigā, neievērojot 2 metru distanci, kas realitātē ir liels attālums.

Arī rindās stāvošie neievēro precīzu 2 metru distanci, vairums pircēju cits no cita turas tikai kāda metra attālumā.

Pircēji cenšas izvairīties no rindām

Pēc sarunām ar tirdzniecības centru apmeklētājiem nākas secināt, ka cilvēku uztvere par jauno kārtību veikalos ir atšķirīga. Vieniem viss šķiet pareizi un arī saprotami, citi ir dusmīgi, ka veikalos pavadītais laiks tagad ir ilgāks par ierasto, jo visur veidojas rindas.

Tirdzniecības centra “Kurzeme” apmeklētājs Vladimirs atklāj, ka pagaidām var iegādāties visu, kas viņam un ģimenei nepieciešams, bet uzskata, ka šāda iepirkšanās ir ļoti apgrūtinoša.

“Pārāk lieli ierobežojumi, cilvēkiem iepirkšanos tie vēl vairāk sarežģī.

Pie veikaliem stāv rindas, kas paildzina iepirkšanās laiku, tādējādi cilvēki ir pakļauti vēl lielākam riskam saslimt.

Izskatās, ka ierobežojumi nav līdz galam pārdomāti,” viņš saka.

Baibu Drulli satiekam tirdzniecības centrā “XL Sala”. Viņa stāsta, ka pēc pārtikas dodas pulksten astoņos vai pusdeviņos vakarā, jo tad veikalā mazāk cilvēku un nav rindu.

“Lielākās problēmas šobrīd sagādā tas, ka klātienē nevaru nopirkt ne apģērbu, ne apavus. Interneta veikalos iegādājos kaut kādus sīkumus, bet ne jau apģērbu. Uzskatu, ka izvēlēties un nopirkt, piemēram, mēteli bez piemērīšanas klātienē nav gudri. Vīram saplīsa darba apavi, jaunus nevar nopirkt. Man ziemas zābakus atdeva mamma,” Baiba pastāsta, kā iztiek bez slēgtajiem veikaliem.

Mājsaimniecei Natālijai Davidovai arī šķiet, ka visgrūtāk ir nopirkt apģērbu. “Dēlam virsjaku pirmo reizi pirku interneta veikalā. Esmu priecīga, ka derēja un viss beidzās labi,” viņa teic.

Pie veikala ārā Natālija nav stāvējusi, vajadzējis tikt pasta nodaļā, tur bijusi rinda, tāpēc atmetusi ar roku. “Stabilitātes nav nekādas, ik pēc brīža tirgošanās noteikumi mainās.

Tas tiešām kaitina. Nav drošības sajūtas. Žēl gan pārdevēju, gan pircēju,” par pašreizējo situāciju saka sieviete.

Dusmīgi met ar roku

Jūlija, kas tikko iznākusi no veikala “K Senukai” ar dekoratīvu trauku rokās, pastāsta, ka tiešām varējusi nopirkt visu, ko vēlējusies.

“Vienīgā problēma bija ar visu pirkumu noformēšanu, nācās ilgi gaidīt, bija kaut kādas tehniskas problēmas. Vēlējos iepirkties internetā, bet neviens nevarēja atbildēt uz maniem jautājumiem, tāpēc braucu uz veikalu. Nav ērti iepirkties, bet dabūt visu, ko gribu, pagaidām varu,” viņa saka.

Andis Kuļiks priecājas, ka viss ir mazliet normalizējies un iepirkumu ratos var droši likt visu, kas atrodas plauktos, nenervozējot, ka pie kases kaut ko atņems.

“Tas, ka apģērbu veikali ciet, mani neuztrauc. Sieva gan reizēm pīkst, ka tirdzniecības centrā “Baata” nevar pastaigāt pa apģērbu bodēm, kā to darīja agrāk. Toties daudz naudas ietaupās. Es varu nopirkt visu, ko man vajag,” saka Andis.

Studente Sintija Kalna atzīst, ka veikalā mazliet ilgāk pastaigā, lai būtu cilvēkos. “Pirms kādas nedēļas internetā pasūtīju gludekli un pēc trijām dienām atnācu veikalā saņemt.

Puiši bija tik laipni, korekti, uzmanīgi! Manuprāt, pirms pandēmijas pārdevēji veikalos tādi nebija,” viņa atklāj novērojumus.

“Rietumu centra” apmeklētāja Māra arī ir ar visu mierā. “Tās preces, ko es ikdienā lietoju, ir pieejamas, bez pārējā varu iztikt,” viņa teic. Ģimenēm ar bērniem ierobežojumi gan, viņasprāt, radot liekas grūtības.

“Veikalā “Promo” pārtiku pirkt ir vienkāršāk nekā tirdzniecības centros, pie kuriem dažkārt veidojas rindas,” atzīst tur satiktā Ingūna Zvaigzne. Viņa pastāsta, ka ģimene uz veikaliem dodas reti. No rindām izvairās, cik vien var.

Tās viņai ļoti nepatīk: “Man šķiet, tas ir vēl dumjāk, nekā tad, ja visi veikali strādātu. Veciem cilvēkiem aukstumā jāstāv rindās. Tas nav pieņemami!” Viņa ir ļoti neapmierināta, ka nav iespējams vienkārši ieiet jebkurā veikalā un sameklēt, kas nepieciešams, un pasūrojas: “Mums šobrīd aktualitāte ir apavi, bet nopirkt nevar.”

Arī kāds vīrietis, iznācis no “Depo”, neslēpj savu īgnumu: “Nevar! Nevar nopirkt, ko vajag!” Mājās remonts, meklējis krāsu, nedabūjis. “Un visur ir rindas! Negribu runāt!” viņš dusmojas.

Par ugunsdrošības prasībām aizmirsts

Esam informēti par to, ka atsevišķās publiskās ēkās ir ierobežotas evakuācijas iespējas ugunsgrēka gadījumā. Lai maksimāli efektīvi regulētu pircēju plūsmu, lielāku tirdzniecības vietu saimnieki slēdz vienu vai vairākas no ieejām/izejām.

Viens ir epidemioloģiskie drošības pasākumi, bet otrs – ugunsdrošības prasības, kas gadījumos, ja izejas ir slēgtas vai bloķētas, netiek ievērotas.

Ja ir traucēta cilvēku evakuācija, tad tāda rīcība, protams, ir nepareiza, sodāma un var apdraudēt cilvēku dzīvību.

Tirdzniecības vietas ir jāekspluatē tā, kā tās ir nodotas ekspluatācijā, proti, ja evakuācijas plānā paredzētas trīs izejas, tad tā arī jābūt. Ja samazina izeju skaitu, tad tāpat jāņem vērā evakuācijas ceļa garums un platums.

Durvis nedrīkst būt slēgtas vai aizbarikādētas ar kādiem priekšmetiem – tām jābūt atveramām trīs sekunžu laikā. Ugunsgrēka gadījumā cilvēkiem var sākties panika.

Tirdzniecības vietas apmeklē cilvēki ar īpašām vajadzībām, pensionāri, bērni, kuriem pārvietošanās ātrums ir lēnāks, ar to ir jārēķinās, jābūt gataviem.

Aizslēgtas durvis, viena ieeja/izeja krietni vien apgrūtinās izkļūšanu no publiskās ēkas nelaimes gadījumā. Protams, jāņem vērā arī tas, ka šobrīd veikalos ir mazāk apmeklētāju, nekā ierasts.

Nesaukšu konkrētas vietas, kur, iespējams, netiek ievērotas ugunsdrošības prasības, taču mēs tās apsekosim tuvākajā laikā. Veiksim neplānotas pārbaudes par ugunsdrošības noteikumu ievērošanu un, ja būs nepieciešamība, ēku saimniekus informēsim par nepilnībām, kas jānovērš.

Oļģerts Smalkais, VUGD Kurzemes reģiona brigādes komandiera vietnieks

Pagaidām vēl sodīto nav

Tirdzniecības objektus apsekojam ik dienu, pagājušās nedēļas nogalē, no piektdienas līdz svētdienai, tika veiktas 129 pārbaudes Liepājas iecirkņa apkalpojamā teritorijā.

Ja pirmajās dienās policistiem vēl vajadzēja norādīt uz nepilnībām dokumentācijā, proti, nebija norādīta atbildīgā persona (vārds, uzvārds vai kontaktinformācija), vai arī cilvēki vēl nebija piefiksējuši, ka tirdzniecības vietā uz vienu apmeklētāju jānodrošina vismaz 25 m², nevis 10, kā bija iepriekš, tad tagad pārkāpumu praktiski nav.

Pirmajā nedēļā mūsu uzdevums bija strādāt preventīvi – nepieciešamības gadījumā norādīt uz trūkumiem, izskaidrot jaunās prasības.

Sākot ar šo nedēļu, ja tiek konstatēti pārkāpumi, aizrādījumus vairs neizsakām, bet tirdzniecības vietām draud administratīvais sods vai pat veikala slēgšana uz septiņām dienām.

Pagaidām gan sods nevienam nav bijis jāpiemēro – tirdzniecības vietu saimnieki un darbinieki ir atbildīgi. Iepriekš konstatētās nepilnības ir novērstas.

Ik dienu veikalos pārbaudes veic 6–8 Valsts policijas darbinieki, kuri seko līdzi ne tikai, vai ir sakārtota visa nepieciešamā dokumentācija, bet arī citām prasībām – sejas aizsargmasku lietošanai, distances ievērošanai u.c.

Ingus Ukstiņš, Valsts policijas Liepājas iecirkņa priekšnieks

ROKASGRĀMATA

Tirdzniecības centrs “Ostmala”

  • Maksimālais apmeklētāju skaits – 243.
  • Bez ierobežojumiem preces var iegādāties pārtikas veikalā “Rimi”, strādā “A.aptieka”, optikas salons “Optio”, “Zoo centrs”, elektronisko cigarešu veikals “Iqos”, ziedu veikals “Grobiņas ziedi”, Jāņa Rozes grāmatnīca, ādas un vilnas fabrikas veikals, skaistumkopšanas veikali “Stenders” un “Canella”, kā arī lielāko Latvijas mobilo sakaru operatoru saloni.
  • Veikalā “Top Shop” preces iepriekš jāpasūta. Ja pasūta pa tālruni, tad savākt var tajā pašā dienā, ja internetā, tad jāgaida, kamēr preci atsūtīs no bāzes.

Tirdzniecības centrs “Rietumu centrs”

  • Maksimālais apmeklētāju skaits – 154.
  • Bez ierobežojumiem preces var iegādāties pārtikas veikalā “Rimi”, zooveikalā “Dino zoo”, elektronisko cigarešu salonā “Ecodumas”, Jāņa Rozes grāmatnīcā, saimniecības preču un skaistumkopšanas veikalos “Drogas” un “Siberika”, aptiekā “Euro aptieka”, optikas salonā “Metropole”, ziedu salonā “Leonarda”, kioskā “Narvesen” un sakaru operatoru salonos “Bite” un “LMT”.
  • Turpat pakalpojumus sniedz arī Latvijas Pasts, strādā medus un adījumu stendi, gaļas stends “Enhars”.
  • Apģērbu veikalā “Zapping”, makšķerēšanas un tūrisma preču veikalā “Gards”, saimniecības preču un mājlietu veikalā “Jysk”, veikalā “Baltic data” uz vietas iespējams iegādāties atļauto preču grupas, bet pārējo var nopirkt, iepriekš pasūtot.
  • Juvelierizstrādājumu salons “Given” strādā tikai ar iepriekš veiktiem pasūtījumiem.

Tirdzniecības centrs “Kurzeme”

  • Maksimālais apmeklētāju skaits – 81 cilvēks.
  • Bez ierobežojumiem preces var iegādāties pārtikas veikalos “Forevers” un “Maxima”, alkohola veikalā “Devona”, kioskā “Narvesen”, saldumu veikalā “Laima”, garšvielu veikalā “Balzamiko”, aptiekā “Euro Aptieka”, skaistumkopšanas un parfimērijas veikalos “Multilukss” un “Klērs”, grāmatnīcās “Zvaigzne ABC” un “Polaris”, kā arī veikalā “Viss svētkiem”.
  • Strādā arī elektronisko cigarešu stends “Iqos”, stendiņš ar žāvētiem augļiem un riekstiem, smaržu stends “Refan”, ziedu stends “Grobiņas ziedi”, parfimērijas un higiēnas preču stends “Stenders”.
  • Sporta preču veikalos “Sportland” un “Zero Sport Outlet” var nopirkt ziemas apģērbu no atļauto preču saraksta – cimdus, šalles, zeķes un cepures, bet pārējās preces jāpasūta attālināti.
  • Apģērbu apdrukas salons “T-bode” strādā tikai ar pasūtījumiem, bet mobilo sakaru operators “Tele 2” te apkalpo tikai juridiskās personas.

Veikals “K Senukai”

  • Maksimālaisapmeklētāju skaits – 180.
  • Var nopirkt jebkuru preci. Pircēja ratos jāsaliek vēlamās preces no jebkura plaukta, tad jāzvana uz veikalā norādīto telefona numuru, jānosauc, ko vēlas iegādāties (kas salikts grozā), un jāvirzās uz kasi. Preces var iepriekš pasūtīt arī internetā vai pa telefonu no mājām, lai saņemtu veikalā vai ar piegādi.

Veikals “Promo”

  • Maksimālaisapmeklētāju skaits – 83.
  • Nopērkamas visas preces bez ierobežojumiem.

Veikals “Depo”

  • Maksimālaisapmeklētāju skaits – 617.
  • Klātienē daļa preču pieejamas ikvienam interesentam, daļa preču – tikai juridiskām personām. Preces pasūtāmas arī internetā, tās var saņemt gan veikalā, gan ar piegādi mājās.

Tirdzniecības centrs “Baata”

  • Maksimālaisapmeklētāju skaits – 98.
  • Bez ierobežojumiem viss nopērkams pārtikas veikalā “Mego”, alkohola veikalā “Dzērieni bez uzcenojuma” un “Mēness aptiekā”.
  • Darbojas tirdzniecības stendi ar lauksaimniecības produkciju, kulinārija “Otaņķu gardumi”, arī “Grobiņas ziedi” (nevar nopirkt puķu podus).
  • Elektropreču veikalā “RD Elektronics” un veļas veikalā “V.I.P.A.” brīvi var nopirkt atļautās preces, pārējais jāpasūta internetā, pasūtījumu iespējams saņemt veikalā.

Tirdzniecības centrs “XL Sala”

  • Maksimālaisapmeklētāju skaits – 123.
  • Var nopirkt visas pieejamās preces pārtikas veikalā “Maxima”, saimniecības preču veikalā “Drogas”, veikalos “Zoo preces”, “Ziedu studija” (baloni, puķu podi u.c. jāpasūta), kosmētikas veikalā “Siberika”, “Benu aptiekā”, kancelejas preču veikalā “Freko”, kioskā “Narvesen”, garšvielu veikalā “Balzamiko” un elektronisko cigarešu un tabakas stendā “Ecodumas”.
  • Veikalā “Tet” var nopirkt tikai mobilos tālruņus, bet citas preces jāpasūta internetā ar iespēju saņemt veikalā vai ar piegādi uz mājām. Līdzīgi darbojas arī veikals “Pus 12” un mobilo sakaru operatora “Tele 2” salons.
  • Veikals “E-kredīts” izsniedz tikai pasūtītās preces.
  • Strādā juvelieris.

UZZIŅAI

Klātienē iegādājamo preču saraksts:

  • pārtikas preces;
  • higiēnas preces;
  • pirmās nepieciešamības saimniecības preces;
  • mobilo telefonu priekšapmaksas kartes;
  • tabakas izstrādājumi, augu smēķēšanas produkti, elektroniskās smēķēšanas ierīces un to šķidrumi;
  • dzīvnieku barība un preces;
  • preses izdevumi;
  • sabiedriskā transporta biļetes;
  • mutes un deguna aizsegi un individuālie aizsardzības līdzekļi;
  • mājražotāju lauksaimniecības produkcija;
  • ziedi;
  • stādi, dēsti, sīpoli, gumi un sēklas;
  • substrāti, mēslošanas līdzekļi, kaļķošanas materiāli un augu aizsardzības līdzekļi;
  • elektropreču aksesuāri (vadi, pagarinātāji, lādētāji);
  • līdzekļi dezinsekcijai un deratizācijai.

Tirdzniecību klātienē ar visu preču sortimentu var nodrošināt:

  • pārtikas veikali, kur tirgo pārtiku ne mazāk kā 70% no preču sortimenta;
  • higiēnas preču veikali, kur tirgo higiēnas preces ne mazāk kā 70% no preču sortimenta;
  • aptiekas, tajā skaitā veterinārās aptiekas;
  • optikas veikali;
  • degvielas uzpildes stacijas;
  • grāmatnīcas.

Veikaliem jānodrošina:

  • mutes un deguna aizsegu lietošana;
  • informācija pie ieejas par maksimāli pieļaujamo apmeklētāju skaitu;
  • veikala apmeklēšana pa vienam (izņemot ar bērnu vai asistentu);
  • groziņu vai ratiņu, vai iepirkšanās somu skaita atbilstība maksimāli atļautajam apmeklētāju skaitam;
  • 25 muz vienu apmeklētāju (t. sk. tehniskās iekārtas); ja telpa mazāka, var atrasties tikai 1 apmeklētājs;
  • apmeklētāju plūsmas kontrole pie ieejas/izejas, iekštelpās/ārtelpās un tirdzniecības zālē, kur notiek pastiprināta apmeklētāju pulcēšanās (piemēram, konkrētās veikalu sekcijās);
  • ja infrastruktūra atļauj, jānodala ieeja no izejas, ievērojot ugunsdrošības prasības;
  • klātesošas atbildīgās personas deleģēšana, kas pastāvīgi organizē prasību izpildi tirdzniecības vietā; informācija par atbildīgo personu jāizvieto labi redzamā vietā;
  • iekšējās kontroles sistēma, kā arī par to atbildīga persona;
  • aizliegts organizēt un reklamēt īstermiņa (īsāks par 7 dienām) speciālos piedāvājumus, kas varētu motivēt apmeklētājus tūlītēji doties un uzturēties tirdzniecības vietā, tādējādi radot pulcēšanās risku.

Netiek ierobežota distances tirdzniecība un e-komercija: iedzīvotāji var iegādāties preces distances tirdzniecībā (internetā, pasūtot pa tālruni un e-pastu), tās var tikt piegādātas uz mājām un pakomātiem, tās var arī izsniegt un saņemt veikalos uz vietas. 

Netiek pārtraukta vairumtirdzniecība ar jebkādām precēm, kas nepieciešamas gan mazumtirdzniecības veikaliem, gan uzņēmumu darbībai, ražošanai utt., vairumtirdzniecības bāzēs;

Pakalpojumu sniedzējiem atļauts nodrošināt nepieciešamās preces, piemēram, autoservisā – automobiļu detaļas.

Avots: Ekonomikas ministrija

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz