Svētdiena, 7. jūnijs Gaida, Arnis, Arno
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes ārkārtējās situācijas laikā turpina pilnvērtīgi sniegt visus pakalpojumus

Liepājas pilsētas pašvaldības iestādes ārkārtējās situācijas laikā turpina pilnvērtīgi sniegt visus pakalpojumus
Foto: liepaja.lv
30.03.2020 09:45

liepājniekiem.lv

Lai ierobežotu vīrusa Covid-19 izplatību, kopš 16. marta Liepājas pilsētas pašvaldības administrācija un pašvaldības iestādes klientu apkalpošanu nodrošina attālināti, divu nedēļu laikā elektroniski un telefoniski sniedzot vairākus simtus konsultāciju un pakalpojumu. Arī Liepājas pilsētas domes darbs pilnībā pārorganizēts, lai tas varētu notikt video konferenču režīmā, tādējādi elektroniski pieņemti jau 73 domes lēmumi, portālu informēja Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne.

Liepājas pašvaldības administrācija tikpat lielā apjomā kā pirms ārkārtējās situācijas, iedzīvotājus konsultē, pieņem iesniegumus un sniedz pakalpojumus, tikai šobrīd pamatā ar telefona un e-pasta starpniecību.

Kopumā, laika posmā no 16. līdz 27. martam, Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas Apmeklētāju pieņemšanas centrā no iedzīvotājiem saņemti 325 telefona zvani un e-pasti un 53 iesniegumi papīra formātā. Visbiežākie jautājumi bija par nekustamā īpašuma nodokli − 50, par iestāžu darba režīmu − 34, par dzīvokļu jautājumiem − 30, par veselības jautājumiem − 27, par sociālajiem jautājumiem − 22, par būvniecību − 19, par ēku un teritoriju apsaimniekošanu − 18, par izglītības nozari − 15, kā arī vēl daudzi citi jautājumi par tādām tēmām kā svētki un izklaides pasākumi, iedzīvotāju pieņemšana domē, tirdzniecības jautājumi utt. Saistībā ar nekustamā īpašuma nodokļa apmaksu papildus saņemti vēl 280 iedzīvotāju jautājumi, gan vēstuļu, gan iesniegumu, gan e-pastu un tālruņa zvanu veidā.

Saglabājot iespēju dokumentus iesniegt papīra formātā, kopš pašvaldības administrācija pārtraukusi apkalpošanu klātienē, divu nedēļu laikā administrācijas ēkas foajē speciāli izveidotajā pastkastītē sūtījumu nodošanai gan iedzīvotāji, gan iestādes atstājušas 53 iesniegumus.

Lai nodrošinātu nepārtrauktu domes un pašvaldības administrācijas darbu, vienlaikus ievērojot piesardzības un drošības pasākumus, vienkopus telpā nepulcējot vairākus cilvēkus, Liepājas pašvaldības administrācijas darbinieki attālināti, izmantojot Zoom un Jitsji programmas, noturējuši aptuveni 75 video konferences. Attālinātajā un daļēji attālinātajā režīmā novadītas arī divas domes sēdes un kopumā pieņemti 73 jautājumi.

Arī citas pašvaldības iestādes pielāgojušās jaunajiem apstākļiem, piemēram, Nekustamo īpašumu pārvalde attālināti noorganizējusi jau četras komisijas, kopā izskatot 76 jautājumus. Liela daļa darbu jau iepriekš notika elektroniski, un jaunā kārtība to neskar – lēmumu sagatavošana, līgumu slēgšana, izziņu sniegšana utt. Tajā pašā laikā pastkastītē pie Nekustamā īpašuma pārvaldes durvīm ik dienas tiek saņemti ap 10 iesniegumi papīra formātā.

Arī Liepājas pilsētas būvvaldes darbs daudz nav ietekmēts, jo jau no 2020. gada 1. janvāra visa būvniecības dokumentācijas aprite notiek elektroniski būvniecības informācijas sistēmā (BIS). Būvvaldes darbinieki šajā laika posmā apstrādājuši 52 saņemtos dokumentus, sagatavojuši 40 dokumentus un 34 būvvaldes lēmumus, izdevuši 4 jaunas būvatļaujas, tāpat izsniegtas 6 izziņas par nekustamā īpašuma sastāvu un 8 atzinumi par būves pārbaudi. Izmaiņas skārušas vien objektu apskate dabā − šobrīd tiek apskatīti tikai tie objekti, kuros neuzturas cilvēki vai objekti atrodas ārtelpās.

Būvvaldē ik dienu tiek sniegtas konsultācijas gan telefoniski, gan pa e-pastu. Galvenokārt cilvēki tiek konsultēti par dažādu veidu dokumentu iesniegšanu būvniecības informācijas sistēmā. Dokumenti tiek saņemti arī papīra formātā gan pa pastu, gan atstāti domes foajē izvietotajā pastkastītē. Šobrīd papildus tiek strādāts pie būvvaldes sniegto pakalpojumu uzlabošanas un pilnveidošanas.

Liepājas Sociālais dienests turpina darbu un apkalpo iedzīvotājus neklātienē, aicinot klientus par jebkuriem jautājumiem, kas saistīti ar sociālo palīdzību, pakalpojumiem un atbalstu ģimenēm sociālā riska situācijās, konsultēties telefoniski vai elektroniski. Katru dienu tiek saņemts kopumā ap simts telefona zvaniem no liepājniekiem, uz kuriem operatīvi reaģē Sociālā dienesta darbinieki, cenšoties sniegt atbildes vai piedāvājot labāko problēmas risinājumu. Visvairāk zvanu šobrīd ir par pabalstiem krīzes situācijā.

Liepājas pilsētas Kultūras pārvalde saistībā ar valdības plānoto ārkārtējās situācijas termiņa pārcelšanu kopā ar pārējo kultūras iestāžu atbildīgajiem speciālistiem veic esošās situācijas izvērtējumu un pārskata pārcelto aktivitāšu nākotnes plānus. Pārvalde sniedz konsultācijas vietējām kultūras nozares biedrībām un uzņēmumiem saistībā ar aktuālajiem vadības lēmumiem un izmaiņām, kas skar kultūras nozari kopumā. Tāpat turpinās darbs pie plānotajiem pasākumiem turpmākajam gadam. Līdzīgi darba uzdevumi šobrīd ir arī Sporta pārvaldē.

Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde operatīvi pielāgojusies un nokoordinējusi attālināto mācību procesu visās skolās. Liepājas izglītības darbinieki ik dienu procesam seko līdzi un regulāri piedalās video konferencēs ar skolu direktoriem, lai saprastu jaunās mācību kārtības efektivitāti un nepieciešamos uzlabojumus. Darbinieki veikuši arī iztrūkstošo viedierīču apzināšanu, koordinē procesu to saņemšanai no Izglītības un zinātnes ministrijas un nogādā līdz bērniem, kuriem tas vajadzīgs. Izglītības pārvalde koordinē, lai bērni no maznodrošinātām un trūcīgām ģimenēm brīvpusdienu vietā saņemtu kartes pārtikas iegādei.

Tāpat Izglītības pārvalde izveidojusi un nokoordinējusi bāzes pirmsskolu izglītības iestāžu darbu un veic ikdienas pirmsskolas apmeklējuma monitoringu. Tiek izvērtēta aukļu dienesta un privāto bērnudārzu darbību pārskatīšana. Daudz laika tiek veltīts komunikācijai ar vecākiem, atbildot uz jautājumiem elektroniski – par viedierīcēm, mācību procesa organizāciju attālināti, ēdināšanu.

Savukārt, lai nodrošinātu iedzīvotāju informētību par aktuālo saistībā ar koronavīrusu Covid-19, izsludināto ārkārtējo situāciju, pieņemtajiem valdības un pašvaldības lēmumiem, Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa sagatavojusi vairākus informatīvus materiālus gan latviešu, gan krievu valodā. Lai maksimāli informētu iedzīvotājus un aicinātu ievērot noteiktos ierobežojumus, informācijas materiāli izplatīti 35 000 iedzīvotāju pastkastītēs, izvietoti tirdzniecības centros, kafejnīcās, pieturvietās un citās publiskās vietās. Tāpat informatīvos materiālus pašvaldība aicina brīvi izmantot uzņēmējiem, lai par aktuālo informētu savus klientus.

Tāpat nepārtraukti tiek uzturēta aktīva komunikācija pašvaldības sociālajos tīklos − tapuši vairāk nekā 50 sociālo tīklu ieraksti gan par dažādām aktualitātēm saistībā ar jauno koronavīrusu, gan par Liepājas domes un valdības lēmumiem, tiek sniegtas atbildes uz iedzīvotāju jautājumiem. Tāpat ir sagatavoti audio rullīši ar padomiem par izvairīšanos no Covid-19, kas tiek atskaņoti sabiedriskajā transportā. Tiek nodrošināta nepārtraukta klātbūtne tiešsaistes sapulcēs ar domes vadību un krīzes vadības grupu, notiek nepārtraukta informācijas gatavošana un apkopošana uz žurnālistu jautājumiem. Tāpat ir sagatavots pašvaldības informatīvā izdevuma ”Katram liepājniekam” speciālizlaidums par Covid-19.

Atgādinām, ka Liepājas pašvaldības administrācija uz ārkārtējās situācijas laiku ir izveidojusi jaunu darba organizēšanas kārtību, kas paredz saglabāt tās rīcībspēju un visu funkciju izpildi iespējamu risku gadījumā. Plašāk te: https://www.liepaja.lv/pasvaldiba-isteno-virkni-aktivitasu-lai-nodrosinatu-nepartrauktu-darba-procesu/

Visa aktuālā informācija par Liepājas pilsētas pašvaldībā svarīgāko atrodama pilsētas mājaslapā www.liepaja.lv.

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz