“Liepājas tramvajs”: Tramvaja apgāšanās faktiski ir neiespējama
liepajniekiem.lv
Pēdējā
laikā Liepājā tramvajs divas reizes noskrējis no sliedēm, un
pasažieros radušās bažas, cik droši ir pārvietoties ar
tramvaju, vai pastāv iespējamība, ka tas var apgāzties un
apdraudēt dzīvību, portālam pavēstīja “Liepājas tramvaja” sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.
”Risks,
ka tramvaja vagons, izslīdot no sliedēm, varētu apgāzties, ir
kāds viens, divi procenti. Lielāka varbūtība, ka tas tā notiek,
ir tad, ja tramvaja vadītājs neievēro ātruma ierobežojumus tajos
sliežu posmos, kur ir liels pagrieziena rādiuss, piemēram –
līnijas galapunktos, pie stacijas, pagriezienos no Klaipēdas ielas
uz Tukuma ielu, no Tukuma ielas uz Ventas ielu. Šajos posmos sliedes
ir labas, noteiktais braukšanas ātrums ir 5 km/h, tādēļ izslēdzu
iespējamību, ka tramvaja vagons varētu izslīdēt no sliedēm, kur
nu vēl apgāzties,” uzsver SIA ”Liepājas tramvajs” galvenais inženieris Valdis Bībers un bilst: “Ja
mēs analizējam šos pēdējos divus negadījumus, tad tramvajs
noslīdēja no sliedēm taisnos ceļa posmos sliežu nodiluma un
lūzuma dēļ, kur tramvaja apgāšanās faktiski ir neiespējama.”
Liepājas
tramvaja valdes loceklis Aigars Puks atzīst, ka katrs negadījums uz
sliežu ceļiem uzņēmumam ir nepatīkams, jo sagādā neērtības
pasažieriem: ”Nav
šaubu, ka esošajā sliežu ceļā ir posmi, kas ir jāatjauno.
Jāatjauno ne tikai pats sliežu ceļš, bet arī apakšzemes
komunikācijas, kas ļoti sadārdzina rekonstrukcijas izmaksas.
Pavasarī sāksies darbi Brīvības ielā, paralēli strādājam pie
finansējuma piesaistes, lai pabeigtu rekonstrukciju Rīgas ielā. Ir
izstrādāts tehniskais projekts sliežu ceļa rekonstrukcijai
Klaipēdas ielas posmam no Robežu ielas līdz Tukuma ielai. Mums ir
pamatotas cerības, ka šajā gadā to paveiksim. Ja
nākamajā gadā pašvaldība realizēs Tramvaja tilta
rekonstrukcijas projektu un atjaunos sliežu ceļu Lielā ielā līdz
veikalam ”Drogas”, tad būsim sakārtojuši tramvaja sliežu ceļu
visā tā garumā.”
A.Puks
uzsver, ka uzņēmums daudz dara, lai preventīvi novērstu
iespējamos sliežu lūzumus posmos, kur to nodilums ir jau kritisks.
Atsevišķi posmi tiek mainīti, metināti, laboti.
”Tas
nenoliedzami ir īslaicīgs risinājums, bet bez tā tramvaja kustība
pilsētā būtu apdraudēta,” atzīst A.Puks. ”Ja mūsu
rekonstrukcijas plāni tuvāko divu gadu laikā realizēsies, tad
turpmākos desmit, piecpadsmit gadus tramvaju sliežu ceļos lieli
ieguldījumi nebūs nepieciešami, varēsim gādāt finansējumu
jaunu tramvaju vagonu iegādei.”
Konkursā par tramvaja līnijas renovāciju uzvarējusi kompānija “A.C.B.”. Iepirkums bija sadalīts divās daļās – par tramvaja līnijas renovāciju Rīgas ielas posmā un līnijas renovāciju Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai. Kopējā līgumcena par abu posmu rekonstrukciju ir 3,78 miljoni eiro. Šajā projektā vēl tiks veikta iepirkuma procedūra par tramvaja sliežu rekonstrukciju Klaipēdas ielas posmā. Lielāko daļu izmaksu plānots segt no Eiropas Savienības struktūrfondiem, bet pārējo segs “Liepājas tramvajs”.