Svētdiena, 28. februāris Skaidrīte, Justs, Skaidra
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Liepājnieki komunālo pakalpojumu rēķinus maksā cītīgi

Apkures sezonas laikā maksa par komunālajiem pakalpojumiem pieaug un daļai iedzīvotāju rodas problēmas ar to apmaksu. Kā ir šobrīd, kad pandēmijas dēļ daudziem sarukuši ienākumi? To jautājām Liepājas namu apsaimniekotājiem.

Liepājnieki komunālo pakalpojumu rēķinus maksā cītīgi
Foto: ri from Pixabay
21.01.2021 06:00

Miks Kuncītis

"Kurzemes Vārds"

SIA “Liepājas namu apsaimniekotājs” (“LNA”) pārstāve Ieva Puka laikrakstam pastāstīja: “Pandēmijas dēļ ieviestie ierobežojumi neapšaubāmi atstāj ietekmi arī uz iedzīvotāju ekonomisko situāciju, jo daudzās ģimenēs ir ienākumu sarukums vai piespiedu dīkstāve. “LNA” jau pagājušā gada pavasarī, kad valstī tika izsludināta ārkārtējā situācija,

gatavojās tam, ka varētu mazināties iedzīvotāju ienākumi un līdz ar to arī spēja laikus norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem.

Ja pirms diviem gadiem varējām runāt par to, ka maksājumi uzrāda pieaugošu tendenci, proti, straujāk tiek dzēsti uzkrātie parādi, tad šobrīd maksājumu iekasējumu varētu vērtēt kā stabilu.”

Tāpat viņa sacīja, ka pašlaik vērojams neliels kritums maksājumu disciplīnā, taču šāda tendence janvārī bijusi arī iepriekšējos gadus.

Pavasarī “LNA” izstrādājis klientu informēšanas modeli – dažādu veidu atgādinājumus: īsziņas, e-pastus, informatīvas vēstules, kā arī sadarbību ar Liepājas domes Sociālo dienestu.

“Rēķinu informatīvajā daļā sniedzam informāciju par dažādiem sociālā atbalsta veidiem ģimenēm, kuras nonākušas grūtībās. Ja klients patērējis ūdeni, siltumu vai cita veida pakalpojumu, par to būs jānorēķinās, un namu pārvaldnieks rēķinu gatavo, pamatojoties uz aprēķiniem, ko par katru klientu uzrāda konkrētā pakalpojuma sniedzējs. Apzinoties, ka ārkārtējā situācija var radīt maksājumu grūtības, mēs jau laikus cenšamies meklēt dialogu ar klientu, noskaidrot apstākļus un sagatavot abām pusēm skaidru vienošanos,” teica I. Puka.

“Nonākot jau līdz konkrētai sarunai, katrs gadījums tiek vērtēts individuāli, piedāvājot risinājumu. Ja iedzīvotājs ir izsmēlis visus atbalsta resursus un var apliecināt, ka šobrīd ir nonācis grūtībās un situācija uzlabosies vai manīsies tuvākā laikā, piedāvājam atlikto maksājumu grafiku.

Uzreiz gan jāsaka, ka vienošanās ir spēkā tikai tad, ja klients ir atsaucīgs, ievēro sagatavotos noteikumus, ievēro noteikto maksājumu kārtību un ir gatavs dialogam,” turpina I. Puka.

“Covid-19 ir ietekmējis Liepājas iedzīvotāju dzīvesveidu, ienākumus un līdz ar to maksātspēju. Tomēr apsaimniekošanas nozare neizjūt pandēmijas sekas tik krasi, kā tas ir citās jomās. Iespējams, tas saistīts ar iedzīvotāju prioritāšu noteikšanu. Pagājušā gada pavasarī un ziemas periodā klientu maksājumu īpatsvars samazinājās tikai par diviem procentu punktiem, bet vasarā un rudenī šie maksājumi palielinājās, lai nosegtu parādus. Ja klientiem rodas grūtības nomaksāt rēķinus, aicinām vērsties pie mums individuāli. Esam atvērti dialogam un gatavi kopīgi meklēt iespējamos risinājumus,” skaidroja apsaimniekotāja “Namu serviss APSE” pārstāve Kristina Bišofa.

Apsaimniekošanas uzņēmuma “Labi nami” vadītājs Mārtiņš Pastors uzsvēra, ka līdz šim neesot novērots, ka kāds no klientiem būtu nonācis tādās finansiālās grūtībās, ka rēķini par komunālajiem pakalpojumiem nav apmaksāti vairākus mēnešus.

“Ir kavēti maksājumi par vienu, diviem mēnešiem, taču ne ilgāk. Viens no iedzīvotāju skaidrojumiem, kāpēc aizkavējusies rēķinu apmaksa, ir tas, ka

viņiem pandēmijas laikā nav iespējams strādāt darbavietās ārzemēs, tādēļ uz laiku palikuši bez regulāriem ienākumiem.

Tomēr tie ir tikai atsevišķi gadījumi, un vienmēr var atrast problēmas risinājumu. Jau kopš pandēmijas sākuma uz rēķiniem norādām kontaktinformāciju, kur vērsties pēc palīdzības finansiālu grūtību gadījumā. Mēs dodam iespēju vienoties par parāda atmaksas grafiku,” pastāstīja M. Pastors.

Tāpat viņš sacīja, ka daudz skaidrāk situāciju par cilvēku maksātspēju varēšot redzēt aprīlī, kad tuvosies apkures sezonas beigas.

“Ja salīdzinām ar citiem gadiem, tad šajā laika posmā manis apsaimniekotajās mājās iedzīvotāju maksātspēja pat ir nedaudz uzlabojusies. Divu namu iedzīvotāji izteica vēlmi samazināt apsaimniekošanas maksu, taču tas saistīts ar to, ka ir pietiekami uzkrājumi,” laikrakstam sacīja māju pārvaldniece Daiga Āreniece.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz