Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Luksofora nepieciešamība O.Kalpaka un Brīvostas ielas krustojumā vispirms jāizvērtē

Nesen pārbūvētais jaunais autoceļš no O. Kalpaka ielas līdz ostas caurlaidei jau sāk neapmierināt autovadītājus. Konkrētāk – O. Kalpaka un Brīvostas ielas krustojums. Kāda “Kurzemes Vārda” lasītāja stāsta savus novērojumus, ka intensīvās kustības dēļ izbraukšana no Brīvostas ielas, īpaši kreisā pagrieziena veikšana kļuvusi problemātiska un šeit noderētu luksofors.

Luksofora nepieciešamība O.Kalpaka un Brīvostas ielas krustojumā vispirms jāizvērtē
O. Kalpaka un Brīvostas ielas krustojums ne vienmēr ir automašīnu pilns. To, kādi faktori palielina plūsmu un kurā laikā tas notiek, izvērtēs pašvaldības Transporta infrastruktūras komisija. (Foto: Egons Zīverts)
17.07.2021 06:00

Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Satiksmes plūsma pa O. Kalpaka ielu vienmēr ir liela, norāda sieviete, tāpat uz ostu un no tās brauc kravas automašīnas. “Tām nogriežoties uz O. Kalpaka ielu, pa to braucošajiem nākas piebremzēt, jo fūrei pagriezienā nepietiek ar vienu joslu,” norāda liepājniece.

Rēķināties ar smagā auto šofera manevra pabeigšanu neesot tas sarežģītākais. “Ir riskanti veikt kreiso pagriezienu uz O. Kalpaka ielu, jo plūsma pa to vienmēr ir ļoti intensīva. Tāpēc daudzi vieglo auto vadītāji, kuri izbrauc no Brīvostas ielas, vienkārši griež pa labi, jo tas ir reālāk, apbrauc riņķi un tikai tad tiek uz Karostas pusi,” viņa pastāsta.

Sieviete rosina šo krustojumu regulēt ar luksoforu, jo auto plūsma no prāmja un ostas uzņēmumiem nākotnē tikai pieaugs.

CSDD Liepājas filiāles vadītāja vietnieks un Liepājas domes Transporta infrastruktūras komisijas loceklis Arnis Jekste iesaka iedzīvotājiem, kuri redz kādus sarežģījumus krustojumos, vērsties ar iesniegumu Liepājas domē, to var izdarīt arī elektroniski vai ar lietotnes Liepāja palīdzību. Jautājumus izskatīs par satiksmes organizāciju atbildīgā komisija.

“Tad Komunālajai pārvaldei var dot uzdevumu veikt transportlīdzekļu skaitīšanu, jo valsts standarti nosaka kritērijus, kuriem jābūt izpildītiem, lai krustojumu pārveidotu par regulējamu,” viņš skaidro.

Ja aprakstītajā vietā tiešām rodas problēmas, A. Jekstes redzējumā risinājums būtu regulējams krustojums, kurā zaļās gaismas pamatsekcija būtu braucējiem pa O. Kalpaka ielu, bet signāls mainītos, ja no Brīvostas ielas rastos pieprasījums, – sensors piefiksētu piebraukušo automašīnu un mainītos signāls. “Tā ir inteliģentā regulēšanas sistēma, kas daudzos krustojumus jau šobrīd pilsētā ieviesta, lai nebūtu tā, ka luksofora cikls mainās pa tukšo un O. Kalpaka ielā jāapstājas pie sarkanā signāla, lai gan no Brīvostas ielas neviens nebrauc ārā,” viņš norāda.

Runājot par luksoforu uzstādīšanu vietās, kur to nav, A. Jekste atzīmē, ka regulējami krustojumi noteikti ir drošāki. “Taču jāņem vērā, ka, tiklīdz izveido regulējamu krustojumu, tā satiksmes plūsma pamazinās un dažreiz arī sabremzējas. Spilgts piemērs bija nesen notikušā rallija laikā. Zemnieku ielas posms bija slēgts, un Parka ielā, lai izbrauktu uz Zemnieku ielu, veidojās sastrēgumi. Tikai tāpēc, ka luksofors strādāja, lai gan no Zemnieku ielas plūsmas nebija.

Luksofors radīja sastrēgumu, jo no vienas puses nebija pieprasījuma, bet no otras puses plūsma palielinājās. Man šķiet, ka uz to brīdi krustojumu vajadzēja pārveidot par neregulējamu,” atzīst speciālists.

Tomēr ar satiksmes organizācijas izmaiņām esot jābūt ļoti uzmanīgiem, jo autovadītāji ikdienas maršrutos lielākoties brauc pēc atmiņas un var izmaiņas nepamanīt.

A. Jekste piebilst, ka papildus iedzīvotāju iniciatīvai vajadzētu nākt arī Liepājas ostas uzņēmumu ierosinājumiem, ja šis rekonstruētais transporta mezgls Brīvostas ielā tomēr ir grūti izbraucams.

“Sūdzējies mums līdz šim neviens nav,” saka Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) pārvaldes vadītāja vietnieks Uldis Hmieļevskis.

Tomēr pilsētas ielās automobiļu skaits palielinās un arī prāmju pārvadājumu apjomi aug ļoti strauji, drīz kursēs prāmji ar vēl lielāku ietilpību. “Brīžos, kad prāmis pienāk un arī O. Kalpaka iela ir pilna, var sanākt pagaidīt. No LSEZ uzrakstīsim vēstuli domes transporta komisijai. Domāju, ka rudenī, kad kustība ir aktīvāka, varētu veikt plūsmas uzskaiti krustojumā un tad arī pieņemt lēmumu, vai luksofors dos kādu uzlabojumu,” viņš norāda.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz