Meklē risinājumu kravas automašīnu rindu mazināšanai
"Kurzemes Vārds"
Vakar redakcijā vērsās kāds Ziemeļu priekšpilsētas
iedzīvotājs, paužot bažas par garo kravas automašīnu rindu Brīvostas ielā – tā
brīžiem stiepjoties līdz pat veikalam “Beta” O. Kalpaka ielā.
“Ceļmalas
izbraukātas, rodas draudi satiksmes drošībai, jo brauktuve ir sašaurināta.
Automašīnas stāv pagriezienā, kas krietni samazina redzamību pretī braucošajiem
transportlīdzekļiem. Un kā būs ziemā, kad uzsnigs sniegs? Kā parasti gaidīsim,
kad notiks nelaime, un tikai tad kaut ko domāsim un darīsim?” bija sašutis
vīrietis.
Liepājas
Speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe
skaidroja, ka jautājums par smago automašīnu stāvēšanu uz Liepājas ostas pievedceļa
aktualizējas rudenī – aktīvās graudu sezonas laikā, kad uz ostu tiek vesti
graudi. Tas ilgst aptuveni divus mēnešus.
Stividorkompānija “Liepaja Bulk Terminal” stundā var pieņemt
astoņas līdz desmit kravas automašīnas, bet vidēji dienā – 90, jo katrai kravai
laboratorijā veic pārbaudi, kādēļ bieži vien veidojas garāka kravas automašīnu
rinda.
Viņa
norādīja, ka situāciju varētu atrisināt papildu iebrauktuves izbūve ar otru
svaru uzstādīšanu terminālī, diemžēl to pašlaik neļauj pieejamā teritorija.
“Liepājas
SEZ pārvalde, jau iepriekš paredzot šādu situāciju, ir radusi risinājumu –
nedaudz izmainot nekustamo īpašumu robežas, nelielu daļu no 50. piestātnes
pārveidot par koplietošanas infrastruktūru. Tas dotu iespēju izbūvēt papildu
iebrauktuvi ostas 51. piestātnē, nodrošinot to ar svariem un laboratoriju.
Diemžēl risinājums kavējas, jo 50. piestātnes nomnieks SIA “50.
piestātne”, kuras vienīgais dalībnieks ir AS “KVV Liepājas
metalurgs”, vēl nav parakstījis sagatavoto vienošanos,” pastāstīja
SEZ pārvaldes pārstāve.