Sestdiena, 25. janvāris Sigurds, Zigurds, Sigvards

Murgs. “Airbaltic” atstāj pasažieri aiz borta un pamet vienu

Murgs. “Airbaltic” atstāj pasažieri aiz borta un pamet vienu
Foto: LETA
11.10.2019 07:15

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Milzīgs stress, bezspēcība un publisks pazemojums. Šādi piedzīvoto ar nacionālo aviokompāniju “Airbaltic” raksturo liepājniece, teātra kritiķe Vēsma Lēvalde, kurai mājupceļš no komandējuma Gruzijas galvaspilsētā Tblisi izvērties par īstu murgu. Viņai pēdējā brīdī atteikta iekāpšana lidmašīnā, jo “Airbaltic” pārdevusi vairāk biļešu nekā ir vietas lidmašīnā.

Četras teātra kritiķes, to skaitā Vēsma, mēneša sākumā pēc ielūguma devās uz Gruzijas teātru skati, taču aviobiļetes bija jāpērk pašām. Tās uz tiešo “Airbaltic” reisu Rīga – Tblisi – Rīga iegādātas savlaicīgi jau vasarā. “Turklāt biļetes nebūt nebija lētas, ap 300 eiro,” stāsta V. Lēvalde. Lidojums atpakaļ uz Latviju bija paredzēts 7.oktobrī pulksten 4.15, Rīgā jāierodas pulksten 6.40. 

Teātra kritiķes savlaicīgi reģistrējušās reisam, arī Tblisi lidostā ieradušās divas stundas pirms izlidošanas. Taču, dodoties uz vietu, kur notiek iekāpšana lidmašīnā, pa skaļruni nosaukts Vēsmas, kā arī viņas kolēģes uzvārds un aicinājums abām ierasties pie iekāpšanas vārtiem.

Tur aviokompānijas pārstāve teikusi, lai sievietes uzgaida, jo esot kaut kādas problēmas elektroniskajā sistēmā. Sievietes uzrādījušas savu elektronisko biļeti, kurā norādīts arī sēdvietas numurs lidmašīnā.

“Sāku nervozēt, vēlreiz jautājot, kas par lietu, kāpēc mums uz iekāpšanu lidmašīnā jāgaida. Tad mums pateica:

diemžēl mēs jūs nevarēsim šajā reisā ielaist, jo “Airbaltic” sistēma izskaitļojusi, ka jums jāpaliek ārā”.

Vēsma sākusi protestēt, norādot, ka aviokompānija nav tiesīga šādi rīkoties un tikai tad lidsabiedrības pārstāve atzinusi, ka biļetes uz šo reisu pārdotas vairāk nekā sēdvietas lidmašīnā.

“Beigās aviokompānijas darbiniece kolēģei sacīja, ka viņa arī var kāpt lidmašīnā. Kad kolēģei devos līdzi, man pateica: jūs nē! Saprotot, ka Tblisi lidostā jāpaliek vienai, man sākās histērija, bet aviokompānijas darbiniece mani fiziski, rupji grūda nost no iekāpšanas vārtiem”.

Uz Vēsmas jautājumu: ko viņai tālāk iesākt?, aviokompānijas pārstāve atbildējusi, ka pasažierei izmaksāšot kompensāciju un izsniegs biļeti lidojumam uz Amsterdamu, no kurienes viņa pārsēdīsies uz Rīgas reisu.

Vēsma šo situāciju raksturo kā cilvēka cieņu pazemojošu un pasažieru krāpšanu. Dienu pēc atgriešanās Liepājā, viņa saka: “Pirmais, ko no aviokompānijas sagaidu, ir normāla atvainošanās. Zaudēju divas darba dienas,

pārdzīvoju milzu stresu un publisku pazemojumu, jo Tblisi lidostā mani rupji stumdīja citu cilvēku acu priekšā. Pārējie uz mani raudzījās kā uz zagli vai teroristi”.

“Airbaltic”, atbildot uz “Kurzemes Vārds” jautājumiem, klāsta, ka aviācijas nozarē lidsabiedrības reizēm pārdod papildu biļetes uz lidojumiem, kur vēsturiski uz izlidošanu neierodas zināms skaits pasažieru ar iegādātām rezervācijām, un tā ir standarta prakse.

“Ja šāda prakse nebūtu atļauta, līdz pat 15 procentiem sēdvietu lidmašīnās paliktu tukšas, tādējādi ievērojami sadārdzinot lidojuma izmaksas,” atzīmē aviokompānija, norādot, ka šāda prakse sniedz iespēju lidsabiedrībām garantēt izdevīgākus piedāvājumus saviem klientiem, tas ir, piedāvāt vairāk biļešu par zemākām cenām.

“Airbaltic” gan pauž, ka šādas situācijas ir ļoti reti – tie esot aptuveni divi gadījumi no 10 000 pasažieru.

Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 11.oktobra numurā.

#kvards-20191011-05#

Foto galerija

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēlu failus un novieto tos šeit. (Foto jābūt JPG formātā, max 5MB)