Mūžīgā cīņa ielās un autostāvvietās
Nevar teikt, ka palielinātos to autovadītāju skaits, kuri pieķerti automašīnu stāvēšanas un apstāšanās noteikumu pārkāpšanā. Taču ir cilvēki, kas uzskata, ka Liepāja nerada draudzīgas pilsētas iespaidu, kad visās iespējamās vietās par maksas stāvvietām tiek pārvērstas vienkāršas ielas malas.
Priekules pagasta uzņēmējs lauksaimnieks Gatis Ozols Liepājā ierodas regulāri. Gan darba darīšanās, gan ved bērnus uz dažādām nodarbībām. Viņš uzskata, ka pilsēta ar saviem maksas automātiem draudzīgu iespaidu nerada. Ja, iespējams, rīdzinieki priecājas par zemo maksu, tad cilvēkam no laukiem tas rada problēmas.
Par to var gluži labi pārliecināties, pavērojot, cik ārkārtīgi populāras ir tās nedaudzās vietas pilsētā, kur vēl neprasa naudu tikai par piestāšanu ceļmalā. G. Ozols iesaka, ka tad jau labāks risinājums būtu iebraukšanas maksa pilsētā – tāpat kā Jūrmalā.
Arī sodi, pēc Gata ieskatiem, nav adekvāti. “20 latu par to, ka neesi atstājis zīmīti automašīnā ar apstāšanās laiku. Vai kādam tas šķiet normāli, adekvāti?” vaicā uzņēmējs.
Liepājnieces Ilzes Rasas norāda uz trūkumiem citās vietās, kur vajadzīgi risinājumi. Piemēram, pašvaldībai vajadzētu sākt organizēt stāvvietu sakārtošanu namu iekšpagalmos, kuri vakaros kļūst neizbraucami. Jo tur tāpat cilvēki ir spiesti novietot transportlīdzekļus zālienā. Ja kāda tante piezvana policistiem, tad viņi atbrauc un salīmē mašīnu logos soda kvītis. Taču tas nav risinājums ilgtermiņā.
Uzziņai
2011. gadā par apstāšanās/ stāvēšanas noteikumu pārkāpumiem sodītie autovadītāji:
– janvārī – 471;
– februārī – 327;
– martā – 497;
– aprīlī – 446;
– maijā – 443;
– jūnijā – 426.
Avots: Pašvaldības policijas dati
Plašāk lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 22. jūlija numurā.
#kvards-20110722-03#