Sestdiena, 27. aprīlis Tāle, Raimonda, Raina, Klementīne
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Naktīs remontē pirms gada atjaunoto Tramvaja tiltu

Naktīs remontē pirms gada atjaunoto Tramvaja tiltu
Par Tramvaja tilta un Lielās ielās pārbūvi SIA "Rīgas tilti" pērn saņēma gada labākās būves titulu. "Lai gan par to esam lepni, nelepojamies, ka tik drīz jāveic remonts," atzina būvdarbu vadītājs Edgars Jurševics. (Foto: Egons Zīverts)
02.07.2020 06:00

Nora Driķe

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

Uz Tramvaja tilta naktīs atkal rosās ceļu būvnieki, lai gan tikai pērn maijā rekonstruētais tilts un Lielā iela nodoti ekspluatācijā. Uz tilta pie tramvaja sliedēm plaisāt sākušais asfalts licis pašvaldības uzņēmumam “Liepājas tramvajs” izsaukt SIA “Rīgas tilti” uz garantijas remontu, pastāstīja “Liepājas tramvaja” vadītājs Aigars Puks.

“It kā viss pēc projekta ir taisīts,” sprieda A. Puks, “tas vairāk vizuāls nekā tehnisks defekts. Apdraudēts nebija nekas. Tas ir tilts, un tilts kustas. Ja šo defektu nenovērstu, iespējams, asfalts drupinātos vēl vairāk. Bet, ja esam ievērojuši nepilnības, tad gribam, lai darbs tiek izdarīts līdz galam. Šis ir pirmais garantijas remonts saistībā ar šo projektu.”

Garantijas remontu veic pats ģenerālbūvnieks “Rīgas tilti”, atzina firmas būvdarbu vadītājs Edgars Jurševics, kurš vadīja darbus tilta un Lielās ielas rekonstrukcijas projektā. Lai gan asfaltēja toreiz apakšuzņēmums SIA “CTB”, tomēr tam nepārmet brāķīgu tilta klājumu. E. Jurševics: “Nevaram “CTB” uzspiest vainu – nevaram to juridiski pieradīt. Tur ir daudzu apstākļu kopums, tāpēc nolēmām garantijas remontu veikt paši.

Acīmredzot bija kļūdas projektā, bet simtprocentīgi to pateikt nevaram. Tā tehnoloģija, kas projektā bija paredzēta, nestrādā pilnībā. Redzam šo problēmu arī citos objektos Latvijā.

Starp sliedēm un asfaltu iekļūst ūdens, ziemā veidojas plaisas. Tādu iespēju tagad mēģinām izslēgt. Liekam ģeokompozītmateriālus, lai deformāciju izslēgtu un lai klājuma slodze izkliedētos. Droši vien mūsu vadība lems, vai zaudējumus piedzīt no projektētājiem. Mums nākas meklēt jaunus risinājumus, un to tagad darām, lai būtu vismaz 99 procentu garantija, ka tas neatkārtosies.”

Remonts notiek tumsā, kad tramvajs nekursē. Sākotnēji domāts, ka pietiks ar četrām piecām naktīm. Labošanu sāka naktī uz 26. jūniju. Bet nakts brīvās stundas ir īsas, “arī tehnika plīst, kad to vismazāk vajag”, pasūrojās E. Jurševics. Šonedēļ gan plānojot remontu pabeigt. Remonta sākumā uzņēmums saņēmis dažas sūdzības no satiksmes dalībniekiem par braukšanas traucēkļiem, bet nu vairs ne, “arī paši cenšamies radīt mazāk apgrūtinājumu”.

Līdzīga problēma ir vēl vienā vietā – asfalts plaisā arī pie sliedēm Lielajā ielā pretim “Drogām”, lai gan tas vairs nav tilts, par kuru var teikt, ka tas kustas. Arī šajā vietā klājumu salabos. Kopumā garantijas remonts nebūs lēts, izmaksās “pāris desmitus tūkstošu”, lēsa E. Jurševics.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz