Svētdiena, 28. aprīlis Terēze, Gundega
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Neatbrauc, neuzņem, neapstājas. Uz reģionālo autobusu satiksmi nevar paļauties

Cik ilgi vēl auklēsies ar “Liepājas autobusu parku” (LAP)? Pamatotu sašutumu pauž pasažieri, jo no rīta, ejot uz pieturu, nav ne jausmas, vai pienāks autobuss un cilvēks nokļūs darbā, skolā, uz mēnešiem gaidīto vīzīti pie ārsta.

Neatbrauc, neuzņem, neapstājas. Uz reģionālo autobusu satiksmi nevar paļauties
Pēc ilgāka laikposma, kad reisu neizpilde bija ik dienas, 2. oktobrī  “Liepājas autobusu parks” nebija atcēlis nevienu autobusu. “Plānojam tuvākajā laikā rast risinājumus un nodrošināt reisu izpildi pilnā apmērā,” ziņo LAP vadība. (Foto: Egons Zīverts)
Pēc ilgāka laikposma, kad reisu neizpilde bija ik dienas, 2. oktobrī  “Liepājas autobusu parks” nebija atcēlis nevienu autobusu. “Plānojam tuvākajā laikā rast risinājumus un nodrošināt reisu izpildi pilnā apmērā,” ziņo LAP vadība. (Foto: Egons Zīverts)
05.10.2023 06:22

Agrita Maniņa, Linda Kilevica

"Kurzemes Vārds"

Noslēgtie līgumi ar pārvadātājiem ir valstij neizdevīgi, un izdevīgāk sanāk atcelt reisus, nevis nodrošināt, konstatējis jaunais satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

Negodprātībā vainotais LAP savukārt prasa ministrijai risināt visā nozarē samilzušās problēmas.

Jauniešiem jātiek uz skolu

Regulāras pasažieres ir divas skolasbiedrenes – vaiņodniece Sintija un priekulniece Gabriela. Viņas Liepājā mācās, piektdienās brauc uz mājām, bet svētdienās atgriežas.

”Dažreiz gadās, ka stāvi pieturā, bet autobusu nesagaidi.

No Liepājas parasti ir bijuši, bet atpakaļ man gadījās, ka vakara reisa nebija. Izrādījās, ka autobuss saplīsis pusceļā un vairs nebūs,” Sintija atcerējās piedzīvoto.

”Ar sabiedrisko transportu brauc daudz jauniešu, kuri mācās skolās citur,” meitene teica.

Gabriela zināja, ka dažreiz autobuss pieturā pienāk ar kavēšanos, gadās, ka tā nav vispār. ”Reiz gribēju braukt no Priekules uz Liepāju caur Paplaku, bet tā autobusa nebija, un bija jāgaida garais reiss, kas brauc caur Kalētiem.

Es toreiz neko nenokavēju, bet, ja cilvēkiem jānonāk Liepājā konkrētā laikā, piemēram, pie ārsta, tad var arī nepaspēt. Laukos cilvēkiem vai nu jābūt pašiem savam transportam, vai kādam, kas var aizvest, kad vajadzēs.”

29. septembrī liepājnieks Ivo plānoja no Liepājas izbraukt tā, lai pagūtu Rīgā uz lidmašīnu pulksten 17. Nepaguva. Autobusā, kas izbrauca reisā Liepāja–Rīga pulksten 13.05, viņu neuzņēma, jo brīvu vietu nebija. Vīrietis nebija iepriekšpārdošanā internetā nopircis biļeti.

Viņš pastāstīja, ka tikpat kā nebraucot ar satiksmes autobusiem un šoreiz sanācis to izvēlēties neplānoti, tāpēc nezinājis, kāda ir situācija.

Ir tā – ja biļeti nenopērk iepriekš, var autobusā netikt.

Brīvi krēsli gan bija, bet tajos paredzēts apsēsties pasažieriem, kuri iekāptu pa ceļam. Šajā dienā LAP pat nebija atcēlis nevienu Rīgas reisu, bet, cik cilvēku paliek uz perona, ja kaut viens autobuss izkrīt?

”Apskatījos nākamos reisus uz Rīgu – pulksten 14.20 un 15.05 arī izpirkti, drīzākais iespējamais – puspiecos. Iešu uz labu laimi pie autobusiem, kad tie pienāks; varbūt tikšu iekšā,” Ivo iekārtojās uzgaidāmajā zālē, noskaņojies ilgākai sēdēšanai.

Zaļais dzīvesveids nesanāk

Vecpilniece Gunta Zara strādā Liepājā un pilsētā nokļūst ar autobusu, mājup – tāpat. ”Problēma tāda, ka agrāk, braucot mājās no darba un pērkot biļeti līdz pieturai ”Ozoli”, šoferi vienmēr izlaida agrāk – pieturā ”Lankas”, kas man vajadzīga. Bet pēdējā gada laikā tas ne vienmēr notika, jo tur neesot oficiālas pieturas,” sieviete stāstīja.

”Tādās reizēs šoferis ar labi paveikta darba sajūtu apstājās ”Ozolos”, kas ir vairākus kilometrus tālāk. Uz paskaidrojumu, ka man vēl jātiek mājās Vecpilī, kas no ”Lanku” pieturas ir četrus kilometrus tālu, atbildēja, lai braucot ar vietējo autobusu. Bet tie visi sen jau aizbraukuši.

Ir jau arī iejūtīgi un saprotoši šoferi, kuriem izlaist ”Lankās” nav grūti; un ne es vienīgā tur kāpju ārā. Vēl esmu dzirdējusi atbildi: ”Jums var atbraukt pakaļ.””

Vecpilniece zināja, ka tāda pati problēma ir arī Lieģu iedzīvotājiem – pie ciema Rīgas autobusiem nav pieturas, biļete jāpērk līdz Durbei.

”Cilvēki, kuri regulāri dodas uz darbu, nebrauc ar eksprešiem, bet ar parastajiem autobusiem, kuriem daudz pieturu. Tāpēc dīvaini – ja var izlaist cilvēku pieturu tālāk, kāpēc nevarētu apstāties agrāk?” Gunta jautāja.

”Mums jāpaļaujas vien uz to, ka

šoferis būs cilvēcīgs, nevis tāds, kurš atbild, ka citu dēļ negrasās pārkāpt likumu, un vēl nolasa lekciju skaļā balsī; tad patiešām sajūties kā noziedznieks.”

Sieviete saka – sanāk pretruna. Tagad visur skandina, lai piekopj zaļo dzīvesveidu un mazāk brauc ar personīgo auto, bet izvēlas sabiedrisko. Te, lūk, parādās, ka to īstenot nav tik vienkārši.

Daudzi laucinieki brauc ar savu automašīnu un vēl kooperējas ar kaimiņiem, jo tad ir droši, ka nokļūs, kur un cikos vajag.

Septembra otrajā pusē liepājnieki sūdzējās par autobusu nekursēšanu 22. un 23. maršrutā.

Liepājas sabiedriskā transporta aģentūras direktora vietnieks Toms Malkevičs apstiprina, ka mēneša trešajā nedēļā bijis manāmi vairāk atceltu reisu nekā parasti un ienākušas sūdzības.

Atsevišķu reisu neizpilde esot katru dienu, tās iemesli esot tehniskas problēmas, satiksmes negadījumi un citi.

Reisu uzskaitei aģentūrā ”svītru pavelkot” katra mēneša beigās. ”Taču pirmās indikācijas, ko redzam, – bija lielāka neizpilde nekā visa gada garumā ikdienā,” saka T. Malkevičs.

”Tas jebkurā gadījumā nav labi,

tomēr atšķirība tāda: ja laukos kursē trīs autobusi dienā un kāds nepienāk, tad ir sāpīgi. Ja mums neatnāk viens reiss, tad pēc septiņām minūtēm ir nākamais.”

Viņaprāt, situācija Liepājā vēl neveidojas kritiska, jo tramvaja nekursēšanas laikā LAP spēja izpildīt arī visus autobusu papildreisus un septembra pēdējā nedēļā nebija ievērojamas reisu neizpildes.

Nav intereses kļūt par šoferi

Satiksmes ministrijas juristiem ir uzdots pārskatīt līgumus un iespējamo sodu politiku.

Pašlaik neatkarīgi no neizpildīto reisu skaita maksimālā soda nauda ir nemainīga – 500 eiro mēnesī, kas ministra ieskatā neesot nedz loģiski, nedz taisnīgi.

Arī Autotransporta direkcija (ATD) uzsākusi darbu pie likuma grozījumiem, kas ļautu vērsties pret negodprātīgiem pārvadātājiem.

LAP nosūtījis vēstuli satiksmes ministram, tajā norādīts, ka par risinājumiem nozarē uzņēmums runājot jau vairākus gadus, bet situācija nemainās.

Ņemot vērā tirgus īpatnības, viens pārvadātājs neatrisinās nozares kopējo problēmu, vēstulē uzsver LAP valdes priekšsēdētāja Anna Valtere.

Viņa uzskaita iemeslus pašreizējai saspringtajai situācijai, starp kuriem ir fundamentāls autobusu vadītāju trūkums.

”Vidējais autobusu šoferu vecums ir diezgan augsts – 55 līdz 60 gadi, līdz ar to varam izdarīt secinājumu, ka šī ieilgusī darbaspēka deficīta problēma paliks aizvien akūtāka visiem pārvadātājiem,”

saka uzņēmuma vadītāja.

A. Valtere arī norāda uz neadekvāto situācija tirgū, kur daļa komersantu izpilda sabiedrisko pasūtījumu ilgtermiņa līgumu ietvaros, kas tika noslēgti pēc jaunas ATD izstrādātās koncepcijas, kamēr citi pakalpojumu nodrošina, pamatojoties uz pagaidu līgumiem pēc citiem noteikumiem.

Tāpat pašvaldībām piederošie sabiedriskā transporta uzņēmumi izmantojot savas priekšrocības, lai gan brīvajā tirgū pakalpojumus būtu iespējams pilnībā uzticēt privātajam sektoram.

Vēl viņa min darbnespējas lapu izsniegšanas regulējuma nepilnības.

Jāatzīmē, ka viens no iemesliem augustā un septembrī atceltajiem reisiem, ko nosaucis LAP, ir tieši šoferu masveida slimošana.

Jau iepriekš LAP ”Kurzemes Vārdam” norādījis, ka darba devējs saņem informāciju par darba nespējas faktu, bet nav tiesīgs pieprasīt detalizētu informāciju par slimības lapas izsniegšanas iemesliem.

Lai novērstu reisu neizpildes, uzņēmums veicot šoferu relokāciju pa struktūrvienībām un virzieniem un loģistikas pārplānošanu, kas ļaus palielināt autobusu vadītāju un transportlīdzekļu norīkojumu efektivitāti.

”Plānojam tuvākajā laikā rast risinājumus un nodrošināt reisu izpildi pilnā apmērā,”

saka uzņēmuma vadītāja.

”Esam veikuši dažādus autobusu vadītāju piesaistes pasākumus, tajā skaitā aktīvi uzrunājam potenciālus darba ņēmējus dažādos reģionos, kā arī piedāvājot apmaksāt autobusa vadītāja tiesību iegūšanu. Interesentu skaits pagaidām ir nepietiekams,” pauž A. Valtere.

Veids, kā risināt algu jautājumu un celt autobusa vadītāja profesijas prestižu, esot nozares ģenerālvienošanās.

Brauciet ar taksi un iesniedziet kvīti

Kamēr ”augšās” meklē risinājumus, ko darīt cilvēkam, kurš palicis stāvam pieturā?

ATD skaidro, ka kompensācija reisa atcelšanas gadījumā ir iespējama tad, ja ir iepriekš iegādāta biļete. Tad visas tiešā veidā saistītās izmaksas, ieskaitot biļetes cenu, var tikt kompensētas, un tas ir jādara pārvadātājam.

”Taksometrs ir viena no šādām tiešajām izmaksām, protams, atbilstošajā datumā, laikā un maršrutā.

Šobrīd aktuāli arī koplietošanas transportlīdzekļi (automašīnas, elektroskūteri u.c.), kas arvien plašāk ir pieejami ārpus galvaspilsētas,” stāsta ATD pārstāve Sanita Heinsberga.

Ja autobusa gaidītāju aizved izpalīdzīgs kaimiņš, atgūt izmaksas varētu būt problemātiski. Degvielas kvītis nav iespējams sasaistīt ar konkrētu pasažieri, tāpēc ļoti iespējams, ka pārvadātājs tādu pieteikumu nekompensēs, pauž ATD.

Morālā kompensācija Latvijas likumdošanā nav definēta, bet ārsta vizīte, par kuru samaksāts jau iepriekš, var tikt iekļauta zaudējumu kompensācijā.

Arī zaudējumus, kas saistīti ar nokavētu darba dienu, kuri ir dokumentāli tiešā veidā pierādāmi kā papildu izmaksas, ko var saistīt ar neizpildīto reisu, var iesniegt pārvadātājam. Piemēram, atvilkums no darba algas kavētas darba dienas dēļ.

”Ja iegādāta biļete uz reisu reģionālajā starppilsētu nozīmes vai reģionālajā vietējās nozīmes maršrutā, kas nav izpildīts, sedzam tiešos izdevumus, kas radušies pasažierim, lai nokļūtu galamērķī,” apstiprina A. Valtere.

Ir problemātiski nodrošināt kvalitāti

Ivo Ošenieks, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs

Visa pārvadājumu nozare pašlaik nav bezdibeņa priekšā. Viskritiskākās problēmas ir vienam uzņēmumam – ”Liepājas autobusu parkam”.

Ņemot vērā, par kādu cenu viņi nosolīja Liepājas lotē, nav brīnums, ka ir problēmas nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu, jo cena ir krietni par zemu, lai ilgtermiņā pildītu saistības.

Nenoliedzami nozarē ir problēmas, arī ar autobusu vadītājiem, bet nav tik kritiska situācija, kādu šobrīd grib iezīmēt LAP.

Daļa atbildības ir jāuzņemas arī pasūtītājam, kurš piedāvājumu atzinis par gana labu esam. Iepirkumā pārvadātājam neprasīja, vai būs pietiekams darbaspēka nodrošinājums, kad iesiet uz jauniem tirgiem.

Vairāk nekā gadu LAP ignorēja pasūtītāja noteikto tarifa likmi 5 eiro stundā autobusa vadītājam, tā bija 3,50. Tad nav jābrīnās, ka šoferi iet prom, slimo un negrib strādāt šajā uzņēmumā.

Darba samaksa LAP ir paaugstināta, bet, manā skatījumā, tā šajā brīdī bija jāceļ krietni augstāk.

Divas trešdaļas autobusu vadītāju ir pirmspensijas un pensijas vecumā. Jāsaka, ka viņi ir savu uzņēmumu patrioti. Ja kāds uzņēmums kādā tirgus daļā beidz savu darbību, daļa tā šoferu nevēlas pāriet uz citu, vēl jo vairāk – ja šim uzņēmumam ir slikta reputācija.

Ar Satiksmes ministriju esam uzsākuši diskusiju par to, ka D kategorijas iegūšanu vajadzētu atbrīvot no obligātas iepriekš iegūtas C kategorijas, jo ES normatīvi to nenosaka.

Taču tā nebūs brīnumnūjiņa, lai uzreiz rastos daudz vadītāju.

Arī vecuma samazināšana D1 kategorijas iegūšanai nav nesusi augļus, jo tā nozīmē autobusu ar 16 vietām, kas reģionālajā satiksmē ir nederīgs.

Ļoti slikti, ka pasūtītājs tik inerti reaģē uz reisu atcelšanu. Cilvēkam ir jātiek uz darbu, uz veselības aprūpes iestādi, viņam būtisks ir šis reiss, nevis tas, ka kāds pēc tam atrakstās, ka tie ir vien cik tur procenti no kopējā skaita.

Pakalpojumu sniegšanas kvalitāte atsevišķos reģionos ir pasliktinājusies.

Ja iedzīvotāji vairs uz to paļauties nevar, tad sabiedriskajam transportam ir gals, cilvēki atrod alternatīvas.

Ja lielu tirgus daļu bijis atļauts pārņemt vienam pakalpojumu sniedzējam, tad kādam citam to pārņemt vienā dienā nav iespējams. Tāpēc arī pēc Konkurences padomes lēmuma par karteli nenotika straujas kustības ar līgumu laušanu. Taču ilgtermiņā šādu situāciju arī nevar atstāt.

Liepājas pusē būs vēl viena problēma, jo līgums par pārvadājumiem pilsētā ar LAP ir tikai līdz 2025. gadam, būs jārīko konkurss. Tas būtu jāveic ar laika rezervi, lai varētu ienākt citi tirgus spēlētāji.

Uzziņai

“Liepājas autobusu parks” skaitļos

Mēnesī veic 25 000–26 000 reģionālo reisu dažādos Latvijas reģionos, no kuriem šoferu trūkuma dēļ atcelto reisu skaits šā gada 8 mēnešos ir ap 0,18%.

Šobrīd nodarbināti 319 šoferi.

Aktīvās vakances – ap 20.

Informācija par šoferu atalgojumu esot konfidenciāla.

Avots: LAP

Es domāju tā: Vai ir gadījies, ka neatbrauc autobuss?

Taisija Leščinska – mājsaimniece:

– Man nav tādas pieredzes. Pilsētas autobusu dažreiz izmantoju, lai tiktu līdz Karostai. Tas labi, ka saraksti, kas pieturvietās, ir patiesi un autobusi atbrauc laikus. Dažreiz mēdz kavēties pāris minūšu. Cik esmu braukusi uz Rīgu, arī nebija problēmu.

Līga Šambarovska – liepājniece:

Nē. Autobusus izmantoju ļoti reti, jo mans transporta līdzeklis ir tramvajs, arī velosipēds. Daudz eju kājām. Man svarīgi, lai no rītiem tramvajs kursētu pēc grafika, jo tad parasti ir steiga, bērns jāved uz dārziņu. Starppilsētu autobusu satiksmi izmantoju ārkārtīgi reti, jo nav vajadzības nekur tālu braukt.  

Ņina Baranova – pensionāre:

– Pilsētā nav problēmu, kaut gan neesmu čakla ar autobusiem braucēja. Daudz staigāju. Cik man vajag sabiedrisko transportu, tik viss bijis kārtībā. Pirms laika ar autobusu braucu uz Rīgu un tālāk ar vilcienu uz Daugavpili. No Rīgas uz Daugavpili gan grūti aizbraukt ar autobusu.  

Daira Miķelsone – māmiņa:

– Tā nav bijis. Cik man vajag no centra aizbraukt uz Zaļo birzi vai slimnīcu, viss ir kārtībā ar autobusiem. Tie pienāk pēc saraksta. Ja arī mazliet kavē, tad nav problēmu, jo tagad ielas remontē. Esmu dzirdējusi, ka ”Liepājas autobusu parkam” kaut kādas problēmas ar šoferiem, bet mani tas neskar.

Ilgvars – pensionārs:

– Dzīvoju Velnciemā un parasti uz centru no stacijas braucu ar tramvaju. Autobusu esmu sācis izmantot tikai septembrī. Gaidu, kad būs uztaisīta jaunā tramvaja pietura pie ”Kurzemes”. Autobusi man nepatīk, jo tur trūkst sēdvietu. Apsēdušies jauni cilvēki un nedod vietu vecajiem. Vecenītes stāv un knapi turas kājās.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par satura pakalpojuma pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: [email protected]), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, vai interneta vietnē kurzemes-vards.lv, turpmāk tekstā – VIETNE KV, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI. PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ/VIETNĒ KV šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNĒ/VIETNĒ KV maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. PAKALPOJUMS ir kāds no šajā punktā uzskaitītajiem satura pakalpojumiem, kurš ir nopērkams VIETNĒ/VIETNĒ KV, un kura abonementu PIRCĒJS ir tiesīgs iegādāties:
  1. Liepajniekiem plus – maksas digitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus”,
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements – maksas digitālā satura pakalpojums VIETNĒ KV, tajā skaitā drukātam laikrakstam ”Kurzemes Vārds” (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.) vizuālā un satura apjoma ziņā identiska elektroniska kopija, kā arī pieeja viena mēneša iepriekšējo elektronisko kopiju arhīvam,
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts – papīra formātā iznākošs reģionālais laikraksts (reģistrēts masu informācijas reģistrā ar nr. 000700763, no 28.11.1991.), kura piegādi PIRCĒJAM Liepājā un Grobiņā (pilsētā) nodrošina SIA ”AC Kurzemes Vārds”, vai citur Latvijā VAS ”Latvijas Pasts” saskaņā ar tā piegādes grafiku.
  4. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

PAKALPOJUMA abonements ir fiksēts termiņā, par noteiktu cenu, kuru KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā. KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. PAKALPOJUMA abonementa cenā ietverti ir visi uz to attiecināmie nodokļi, tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis (turpmāk – PVN) saskaņā ar LR normatīvajiem aktiem:

  1. Liepajniekiem plus ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi).
  2. ”Kurzemes Vārds” elektroniskais abonements ir 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par cenu – EUR 4.99 (četri euro un 99 centi).
  3. ”Kurzemes Vārds” drukātais laikraksts ir papīra formāta izdevums par cenu – EUR 8.95 (astoņi euro un 95 centi) vienam mēnesim.
  4. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ/VIETNĒ KV. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu PAKALPOJUMAM Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements, bet uz nākamo kalendāro mēnesi pagarinoties automātiski PAKAPLOJUMAM Kurzemes Vārds drukātais laikraksts abonementam , un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. PAKALPOJUMA ABONEMENTA KURZEMES VĀRDS DRUKĀTAIS LAIKRAKSTS PIEGĀDES UZSĀKŠANA.
    1. Ja PIRCĒJS ir veicis PAKALPOJUMA samaksu darba dienā līdz plkst.14.00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar nākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc divām darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
    2. Ja PIRCĒJS ir veicis samaksu darba dienā pēc plkst 14:00, tad abonementa piegāde tiek uzsākta ar aiznākamo darba dienu, ja piegādi nodrošina AC Kurzemes Vārds, vai pēc trim darba dienām, ja piegādi nodrošina Latvijas Pasts;
  2. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

KV Šī Līguma ietvaros ar PAKALPOJUMU Liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus un Kurzemes Vārds elektroniskais abonements veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz