Nopirkt interneta veikalā un saņemt pakomātā. Kādam pozitīva pieredze, citam – ne
Laikā, kad lielākā daļa preču nav nopērkamas klātienē, tās var iegādāties, gan izmantojot interneta veikalus, gan pasūtot un kāroto saņemot konkrētā veikalā. Patiesībā variantu ir vēl vairāk. Izzinājām, kādas iespējas izmanto liepājnieki.
Daiga Lutere
"Kurzemes Vārds"
Dzija no Lietuvas
Aizvadītās nedēļas nogalē priekšpusdienā pie pakomāta, kas atrodas pie tirdzniecības centra “Kurzeme”, viss bija klusu un mierīgi. Rindas, kurā stāvētu daudzi jo daudzi preci saņemt gribētāji, nebija. Ik pa laikam kāds pienāca un mierīgi, bez steigas izņēma savu sūtījumu.
Uzrunājām Aļinu Lomaņikovu: “Tagad iepērkos gandrīz tikai ar interneta starpniecību. Vienā no Lietuvas interneta veikaliem pasūtīju dziju un atnācu pēc tās. Pagājušas tikai divas dienas, un dzija klāt. Esmu sūtījusi bērnam grāmatas. Mājās vakarā pie datora mierīgi izpētīju, kādas grāmatas es gribētu mazajam pirkt, un pasūtīju. Internetā nepasūtu ne apģērbu, ne apavus, jo tie pirms pirkšanas tomēr jāuzmēra.”
Vecmāte A. Lomaņikova pārliecinājusies, ka izmantot pakomātu preču saņemšanai ir daudz izdevīgāk un ātrāk nekā, piemēram, sūtīt pa pastu un saņemt pasta nodaļā.
“Jā, papildus preces cenai vēl jāmaksā par piegādi. Neraugoties uz to, bieži vien tik un tā saņemtā prece sanāk lētāka nekā tad, ja to pirktu uz vietas veikalā. Ar pakomāta starpniecību dažādas lietas pati sūtījusi uz Rīgu savai draudzenei, un tas daudz izdevīgāk “nekā agrāk, kad braucu uz autoostu un lūdzu šoferim, lai mazu paciņu aizved uz Rīgu. Draudzenei konkrētā laikā bija jāiet uz autoostu gaidīt autobusu, lai sūtījumu saņemtu.”
Liepājniece neapgalvošot, ka sūtījumi no veikaliem ļoti kavējas. Tā gan esot bijis gada nogalē un pirms Ziemassvētkiem, kad cilvēki intensīvi cits citam ar pakomātu starpniecību sūtījuši dāvanas. A. Lomaņikova izmantojot kā kompānijas “Omniva”, tā “DPD” pakalpojumus, un mazsvarīgi neesot tas, ka dzīvojot tepat centrā. Atnākt pēc sūtījumiem neprasa lielu laika patēriņu.
Tikai pāris reizes vairāku mēnešu laikā pie pakomāta vajadzējis mazliet uzgaidīt, jo priekšā bijuši divi cilvēki.
Iveta Štelmahere: “Jā, pakomātus izmantoju, un man ar tiem problēmu nav bijis – aizsūtu kādam un arī pati saņemu sūtījumus. Esmu ļoti apmierināta, visu saņēmu ātri. Māsa, kas dzīvo Rīgā, stāstīja, ka gada nogalē gan bijis liels sastrēgums. Ar pakomāta starpniecību sūtīto paciņu turpat Rīgas robežās adresāts gaidījis nedēļu.”
Liepājniece dažas lietas sūtījusi “Drogu” internetveikalā un pēc šī sūtījuma gājusi uz veikalu. “Kad atvēru paciņu, tajā bija klāt arī kartīte ar pateicību. Tas bija patīkami.” Interneta veikalā “Jysk” pirkusi mammai matraci un jau pēc 5 minūtēm telefonā saņēmusi īsziņu, ka var braukt uz veikalu un to saņemt.
Ne tik pozitīvu pieredzi guvusi Daira Jansone. Uzņēmuma “Jysk” interneta veikalā nolūkojusi sev jaunu peldmēteli. Akcija vēstīja, ka šo preci piedāvā par supercenu – 9 eiro un 99 centiem. Ķērusies pie pasūtīšanas, bet tad izrādījies, ka… pasūtījuma minimālā noformēšanas summa ir apaļi 10 eiro.
D. Jansone: “Es paliku dusmīga. Kāpēc man 1 centa dēļ vēl jāizvēlas un papildus jāpērk kaut kāds štrunts, kas nemaz nav vajadzīgs? Kādu laiku iztikšu ar veco peldmēteli.”
Savukārt Janai Dzērvei šāds piedzīvojums: “4. februārī “RD Electronics” nolūkoju mazu elektrisko cepeškrāsni, ko gribēju uzdāvināt mammai vārda dienā, kas šodien, pirmdien. Uz e-pastu veikals man atsūtīja vēstuli, ka pēc preces Liepājā “RD Electronics” veikalā varu ierasties sestdien pēc pulksten 20. Izpētīju, ka veikals gan strādā tikai līdz pulksten 20… Saņēmu arī īsziņu, ka tad, kad prece būs veikalā, saņemšu vēl vienu SMS. Līdz pirmdienas rītam ziņu vēl nebiju saņēmusi un zvanīju uz klientu apkalpošanas centru. Uzklausījusi sacīto, darbiniece laipni atbildēja, ka laikam noliktavā kaut kāda kavēšanās un pēc cepeškrāsns uz veikalu varēšu braukt tikai tad, kad saņemšu apstiprinošu SMS. Tad nu gaidu ziņu.”
Strādā nepārtraukti
Tas ir fakts, ka kompānijām, kas Latvijā apkalpo pakomātus, šobrīd darba pilnas rokas. Piemēram, uzņēmums “Omniva” klientus informē: “Turpinoties ārkārtējai situācijai valstī, ik dienas apkalpojam arvien lielākus sūtījumu apjomus. Vairāk nekā 50% sūtījumu joprojām piegādājam vienas dienas laikā,
taču daļai sūtījumu piegāde tiek nodrošināta laikā līdz piecām dienām. Kā mēs šo situāciju risinām? Strādājam 24/7 un vēl vairāk!”
Ja klienti negrib paši iet uz pakomātu, var izvēlēties kurjera pakalpojumu, kurš mantu piegādā līdz namdurvīm.
Lai nebūtu kavēšanās, uzņēmumi lūdz klientus pēc iespējas ātrāk izņemt sūtījumus no pakomātiem. Šobrīd “Omnivai” visā Latvijā esot jau 26 241 skapītis. Pakomātu pakalpojumus piedāvā arī “Latvijas Pasts”, “Venipak”, SIA “DPD Latvija”.