Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

O. Kalpaka tiltu sargās vadulas

Lai neatkārtotos 2006. gada jūlijā notikušais negadījums, kad Oskara Kalpaka izgriežamā tilta ziemeļu daļu sagrāva tankkuģis, Karostas kanālā, izgriežamā tilta labajā un kreisajā pusē, šogad izbūvēs kuģu vadulas. To uzdevums ir aizsargāt tilta balstus no kuģu uzgrūšanās.

23.03.2023 06:00

Ilze Ozoliņa

"Kurzemes Vārds"

Līgumu par aizsargkonstrukciju jeb vadulu izbūvi Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde iepriekš noslēgusi ar AS “BMGS”, kuras piedāvājums izraudzīts iepirkumā.

Būvprojekta izstrādē piesaistīts arī apakšuzņēmējs – inženierkonsultantu uzņēmums SIA ”Witteveen+Bos Latvia”.

Šobrīd top būvprojekts minimālā sastāvā, bet būvdarbi varētu sākties jūnijā, pastāsta SEZ projekta inženieris Armands Bankovs.

Viņš skaidro, ka kanālā katrā tilta pusē paredzēts iedzīt deviņus desmit cauruļpāļus, kas, nesašaurinot kuģu ceļu, aizsargātu tilta konstrukciju no iespējamām avārijām. “Kā zināms, šāds gadījums ir bijis. Tāpēc, piesaistot Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu, jārealizē šis projekts,” klāsta inženieris.

Šomēnes kanālā krasta zonā un akvatorijas daļā notikusi inženierģeoloģiskā izpēte – veikti urbumi gruntī, lai sagatavotu konkrētus aprēķinus un noteiktu cauruļpāļu izvietojumu, kas jāsaskaņo ar ostas kapteini un citiem speciālistiem.

A. Bankovs norāda, ka

tiks meklēts arī risinājums, lai vadulas būtu vizuāli pievilcīgas un iekļautos vēsturiskā tilta ansamblī.

Liepājas SEZ Tirgus izpētes un analītikas daļas vadītājs Ivo Koliņš pastāsta, ka vadulu izbūve, kuru izmaksas ir 2,4 miljoni eiro, ir viena no četrām Kohēzijas fonda līdzfinansētā Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošanas projekta komponentēm (kopējās izmaksas ir 5,2 miljoni eiro, no tiem 3,4 miljoni ir Kohēzijas fonda finansējums).

Projekta īstenošana uzsākta 2018. gadā.

Pirmajā posmā rekonstruētas ostas Ziemeļu mola un Ziemeļu viļņlauža galvas, Ziemeļu vārti aprīkoti ar navigācijas gaismām, nākamajā atjaunotas Karostas kanāla hidrotehniskās būves (rekonstruēti abi moli, pārbūvēta 1. piestātne), trešajā etapā uzstādīts Karostas kanāla un Loču kanāla nakts apgaismojums, bet vadulu izbūve ir šī projekta pēdējā komponente.

Projekts jāpabeidz līdz šā gada 13. decembrim, norāda I. Koliņš.

Plānots, ka aprīlī Karostas kanālā sāksies arī sanācijas darbi un vēsturiski piesārņoto nogulumu izņemšana.

Jau nākamnedēļ Liepājā gaida ierodamies pirmās tehnikas vienības, un plānots, ka 1. aprīlī kanālā sāks darboties racējs.

Gan vadulu izbūvi, gan kanāla attīrīšanu īstenos, nepārtraucot kuģu satiksmi kanālā. “Tilta atvēršanas laiki paliek līdzšinējie, un kuģu satiksme netiek traucēta, jo tā jebkurā gadījumā ir primāra. Tas būs diezgan liels izaicinājums gan vienā, gan otrā projektā, jo līdz šim nekad nav bijis tā, ka Karostas kanālā vienlaikus tiek īstenoti divi projekti,” saka SEZ Tirgus izpētes un analītikas daļas vadītājs.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz