Ostas pievadceļu vadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim
Ligita Kupčus
Laikā, kad norit Brīvības ielas rekonstrukcija, daudzi vieglo automašīnu vadītāji tik ļoti iecienījuši jauno ostas pievadceļu, ka vēlētos pa to pārvietoties arī pēc tam, kad satiksmei tiks nodota šobrīd slēgtā Brīvības iela. Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš noraida cilvēku bažas, sakot, ka pievadceļu varēs izmantot tāpat kā līdz šim.
“Tas ir tikai loģiski,” saka K.Krieviņš, “jo Liepājas osta ir daļa no pilsētas”. Un jebkuras investīcijas uzlabojot pilsētas dzīvi.
Atgādinām, ka jaunais Liepājas ostas auto pievadceļš tika izveidots, lai atvieglotu iedzīvotāju un tranzīta uzņēmumu ikdienu, uzlabotu transporta kustību un satiksmes drošību pilsētā. Tā kā tas ir projektēts tieši smagā transporta plūsmai un intensīvai satiksmei, virskārtai uzklāts asfalta segums – šķembu mastika, kas ir īpaši izturīgs. Pievadceļš satiksmei tika atklāts pērnā gada novembrī.
“Protams, tik vērienīgu projektu Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde nevarēja realizēt bez papildus finansējuma piesaistes,” atzina G.Krieviņš, piebilstot, ka Eiropas Savienības struktūrfondu un valsts finansējuma piesaiste infrastruktūras objektiem ir viena no galvenajām Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes prioritātēm.
Liepājas ostas auto pievadceļš ir viena no trim komponentēm ES Kohēzijas fonda projektā “Liepājas ostas pievadceļi” – tāpat kā Karostas tilts, dzelzceļa pievadceļš un Ziemeļu parks. Tie ir infrastruktūras objekti, kuru pamatmērķis ir nodrošināt stabilu ostas darbību, arī palielinoties kravu apgrozījumam.
Jau rakstījām, ka, realizējot projektu, izbūvēts pilnīgi jauns autoceļa posms 2,7 kilometru garumā, no kuriem 2,1 kilometrs ir divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veido divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās “ieskriešanās joslas” aptuveni 600 metru garumā. Tāpat izbūvētas caurtekas, jo šajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī izbūvēta apgaismojuma sistēma un pārbrauktuves.