Otrdiena, 23. aprīlis Jurģis, Juris, Georgs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Naudu paņem, bet reklāmas neizlīmē. Krāpniecība vai pārpratums?

Organizējot pasākumu, jārēķinās, ka daļa izdevumu jāatvēl arī mārketingam – reklāmai, afišām un biļešu tirdzniecībai. Leonīds Frolovs no uzņēmuma “L-Events” pasākumus rīko ne pirmo reizi, tāpēc, lai laikus izziņotu, ka liepājnieki šoruden varēs apmeklēt cirka šovu “Cirks no Citas Planētas”, viņš SIA “AdGuru” pasūtīja vides reklāmu izvietošanu. Pēc trīs nedēļām bija skaidrs, ka nauda iekasēta, bet reklāmas pilsētā tā arī nav izlīmētas.

Naudu paņem, bet reklāmas neizlīmē. Krāpniecība vai pārpratums?
Šī nav pirmā liga, kas piemeklējusi K. Simaiša pārstāvētos uzņēmumus. Jau 2019. gadā laikrakstā ziņojām, ka SIA "AdGuru media" izvietotie afišu stendi turpināja iedzīvotājus aicināt uz mūzikla "Tobāgo" izrādi, neraugoties uz to, ka izrāde bija notikusi jau pirms mēneša. Toreiz Liepājas pilsētas būvvalde minēja, ka vairs neauklēšoties ar stendu īpašnieku SIA "AdGuru media". (Foto: Egons Zīverts)
02.11.2022 00:02

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

“Pēdējos divus pandēmijas zīmē aizritējušos gadus pasākumus nerīkojām, bet pirms tam mums Liepājā bija trīs četri pasākumi mēnesī. Arī šoreiz, kad atbraucu uz Liepāju sakārtot darba lietas, kas saistās ar cirka šovu, pat neiedomājos, ka kaut kas šo divu gadu laikā mainījies un “AdGuru” un tā pārstāvis Kaspars Simaitis vairs nestrādā ar reklāmām Liepājā.

Tāpat kā pirms pandēmijas zvanīju Kasparam, visu izrunājām un vienojāmies par reklāmu izlīmēšanu. Viņš nevienu brīdi neieminējās, ka vairs ar to nenodarbojas. Noruna bija izvietot reklāmas afišas uz 18 stendiem. Afišas nodevu Kasparam un gaidīju.

Paiet viena nedēļa, nekas netiek izvietots, paiet otra nedēļa, trešā – nekas nenotiek, afišu nav. Prasu, kas notiek? Viņš atrunājas, ka rīt vai parīt viss būšot, līmētājs esot slims.

Gaidu. Saprotu, ka nekas nemainās, zvanu un prasu – Kaspar, nu, kas noticis? Kur ir mani plakāti? Viņš atkal saka – rīt. Tad viņš pārmetās uz citu pasaku – ka afišas bija izlīmētas, nedēļu nostāvēja, bet kāds kļūdas dēļ tām uzlīmējis kaut ko pāri.

Pēc biļešu pārdošanas rezultātiem es redzu, ka tie plakāti nav bijuši izlīmēti, jo Liepājā uz pasākumu nedēļas laikā nopirktas vien 5 biļetes. No pieredzes zinu, kad reklāma ir izlīmēta, biļešu tirdzniecība noris pavisam citādāk.

Zvanu uz būvvaldi un stāstu savu bēdu, jautāju, vai K. Simaitis vispār ir saistīts ar reklāmu pilsētā. Būvvaldē man atbild – ne gluži, jo “AdGuru” stendu Liepājā vairs neesot.”

Divu stundu laikā atgūst naudu

“Tad es domāju – ko darīt? Nauda man no viņa kaut kā atpakaļ ir jādabū. Zvanu Kasparam, viņš saka, ka visi mani 40 iedotie plakāti ir beigušies, es jau sapratu, ka kaut kas nav labi, saku – okei, iedošu tev jaunus. Tiekamies.

Kad satikāmies, es viņam pastāstīju visu, ko zinu, ka krāpniecība ir atmaskota, to visu filmēju ar telefonu, lai būtu pierādījums. Piedāvāju viņam uzreiz atmaksāt man visu naudu par reklāmām, par viesnīcu, par degvielu, jo man viņa dēļ bija atkal un atkal jābraukā uz Liepāju.

Viņš vēl mēģināja kaut ko atrunāties, tomēr divu stundu laikā no sarunas brīža naudu man atmaksāja kopā ar papildu izdevumiem.

Rezumē – es zaudēju trīs nedēļas, skraidot pakaļ K. Simaitim, par spīti tam, pasākums ir izpārdots un tūlīt pat jau norisināsies, viss ir kārtībā. Bet gribu aicināt arī citus būt uzmanīgiem!” vaļsirdīgi klāsta Daugavpilī bāzētā uzņēmuma “L-Events” pārstāvis.

“Viņš ņem naudu par reklāmas stendiem, kuri viņam nepieder un kurus viņš neapkalpo. Kad sāku visu pētīt, izrādījās, ka šos stendus vispār apkalpo SIA “Baltic Plus”. Ar šī uzņēmuma valdes priekšsēdētāju Jevgēņiju Markovu man izdevās pavisam cita sadarbība – uzreiz viss bija skaidrs, afišas tika izliktas nākamajā dienā un man atsūtīti foto ar jau izvietotām afišām. Tā ir tāda sadarbība, kādu arī biju gaidījis.

To tā atstāt nevar, kaut kas ir jādara, jo principā tur jau viss ir vienkārši – cilvēks ņem un krāpjas. Paņem naudu un pazūd. Kamēr es skraidīju pa Liepāju, risinot šos jautājumus, ne vienu vien bēdīgu atsauksmi par viņiem dzirdēju. Cik man zināms, agrāk tiešām viņam ar būvvaldi bijis līgums, tomēr šīs attiecības ir pārtrauktas, atsaucoties un sistemātiskiem pārkāpumiem,” saka Leonīds.

Sarunu gaitā noskaidrojam, ka arī J. Markovam ar K. Simaiti nav bijusi tā veiksmīgākā sadarbība. Iepriekš gan esot sadarbojušies, jo strādā vienā sfērā, tomēr nekādu citu saistību viņiem savā starpā nav.

J. Markovs atklāj, ka šobrīd ar “AdGuru” risina sasāpējušus finansiālus jautājumus, tādēļ no komentāriem pagaidām vēlas atturēties. Tomēr pastāsta, ka jau aptuveni divus gadus apkalpo Liepājas afišu stendus.

Liepājas pilsētas būvvaldes vadītājs Arvīds Vitāls apstiprina, ka tiešām SIA “AdGuru” sadarbību ar Liepājas pašvaldību ir izbeigusi. Būvvalde ar 2020. gada 7. aprīļa lēmumu SIA “AdGuru media” uzdeva viena mēneša laikā demontēt tīkla reklāmas objektus 12 vietās Liepājā.

Lēmums pieņemts, ievērojot, ka nav spēkā līguma, kas atļautu izvietot reklāmas objektus konkrētajās vietās. Reklāmas objekti tika demontēti.

Juridisku saistību nav

“Tas viss bijis viens liels pārpratums. Strādāju ar L. Frolovu jau kādus desmit gadus, arī šoreiz viņš pie mums vērsās ar interesi par afišām, bijām domājuši palīdzēt un izplatīt viņa afišas. Kā beigās izrādījās,

L. Frolovs bija domājis izplatīšanu Liepājas pilsētā, bet mēs tādu pakalpojumu nepiedāvājam jau gadu. Tas arī ir visa pārpratuma iemesls, komunicējot viņš runāja par Liepāju, mēs – par rajonu.

Liepājas rajonā braukājām un afišas izlikām, tas ir tas pakalpojums, ko mēs šobrīd piedāvājam papildus visam esošajam, kas mums ir. Vienmēr palīdzam saviem klientiem, arī šoreiz palīdzējām L. Frolovam ar kontaktiem, kas attiecas uz pasākuma vietu,” medaļas otru pusi skaidro SIA “AdGuru” valdes loceklis Kaspars Simaitis.

Drošības labad redakcija painteresējas novados, vai kāda ar Cirku saistīta afiša tur nav manīta. “Ziniet, neesmu redzējusi tādas, tikko vēl izlīmēju mūsu afišas par gaidāmajiem valsts svētkiem, tur arī nebija. Paši, ja gribam kādu lielāku afišu Vaiņodē, runājam ar veikaliem “Top!” un “Lats”, tad vienojamies pie viņiem kaut ko uzstādīt. Bet nav dzirdēts, ka kāds pēdējā laikā te būtu cirku reklamējis,” saka Vaiņodes kultūras pasākumu organizatore Daiga Tihomirova.

Līdzīgu atbildi saņemam arī no Dienvidkurzemes novada domes sabiedrisko attiecību speciālistes Sanitas Dejus. Sieviete zina teikt, ka nekādi pieteikumi par šādām afišām pašvaldībā nav manīti, arī mērojot ceļu uz darbu, šādas afišas neesot manījusi.

Pēc brīža saņemam ziņu no S. Dejus, ka, pārbaudot vietējo Grobiņas paziņojumu dēli, vienu afišu tomēr esot atradusi.

Lai arī sākotnēji bija grūti atrast kādu izlīmēto afišu, kas liecinātu, ka K. Simaitis savu vārdu būtu turējis, rezultātā tomēr viena afiša par cirku tika pamanīta Grobiņā, pie vietējā ziņojumu dēļa. Foto: Sanita Dejus

Ar pašvaldību līguma nav

Viņš nenoliedz, ka ar Liepājas pašvaldību jau gadu nesadarbojas. “Arī ar Leonīdu mums nekādi līgumi netika slēgti, juridisku attiecību uzņēmumu “AdGuru” un “L-Events” starpā nav, nekādas darbības netika veiktas. Nav ne izrakstītu rēķinu, ne noslēgtu līgumu.

Tas vienkārši bija lēmums palīdzēt vecās sadarbības vārdā – ņemot vērā, ka afišu izvietošana Liepājā pasākumu organizatoriem šobrīd ir stipri ierobežota.”

Noskaidrojam, ka SIA “AdGuru” savu pastāvēšanu turpina, savukārt SIA “AdGuru media” ir likvidēts. “Ja pie SIA “AdGuru” vēršas kāds interesents par afišu izlīmēšanu Liepājā, mēs viņu parasti sūtām uz Liepājas pilsētas domi, lai sazinās ar sabiedrisko attiecību daļu. Ja kādas iespējas ir, tad viņi visu izskaidro.

Mēs kā uzņēmums piedāvājam vides reklāmas izvietošanu lielformātos, kas ir atsevišķs pakalpojums pa rajonu – veicam pastkastīšu apkalpošanu, ja kādam ir bukleti vai flaieri jāizplata. Izvadājam pa uzņēmumiem, izplatīšanas ziņā tas ir tas, ko mēs darām un piedāvājam,” saka K. Simaitis un piebilst, ka nekādu juridisku saistību viņam neesot arī ar J. Markova pārstāvēto uzņēmumu “Baltic Plus”, kas pēc iepirkuma pilda Liepājas pašvaldības reklāmas izvietošanu uz tai piederošajiem reklāmas laukumiem.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikāciju saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz