Papildināts – Tuvākajās dienās plānots izsludināt iepirkumu lidlauka rekonstrukcijas būvdarbiem
LETA
Tuvākajās dienās plānots izsludināt iepirkumu Liepājas lidlauka rekonstrukcijas būvdarbiem, intervijā “Rietumu Radio” sacīja SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis Agris Sprūde.
Būvdarbi lidostā tiks sākti jau šogad un ilgs līdz nākamā gada pavasarim. Sprūde gan norāda, ka pēc būvdarbu pabeigšanas lidlaukam būs jāveic sertifikācija, līdz ar to Liepājas lidosta komercreisiem būs pieejama vien 2015.gada rudenī. “2015.gada 31.augusts ir termiņš, kad visam jābūt pabeigtam,” sacīja Sprūde.
Viņš gan norāda, ka aviokompāniju lidojumu grafikiem ir sezonāls raksturs, līdz ar to, iespējams, ka labvēlīgākais laiks būtu pavasara-vasaras sezonas sākums. “2016.gada pavasaris ir tas brīdis, kad lidojumiem būtu jāsākas pavisam noteikti,” sacīja Sprūde.
Patlaban jau tiek runāts ar aviokompānijām par iespēju nākotnē izmantot Liepājas lidostu, taču “agresīvs mārketings” ir pāragrs, jo rekonstrukcijas projekts ir ilgs un mainīgajā aviācijas vidē nav iespējams tik laicīgi vienoties par reisu veikšanu.
Perspektīvākie galamērķi no Liepājas lidostas varētu būt Maskava, Sanktpēterburga, Hamburga, Berlīne, Stokholma un Oslo, sacīja Sprūde, norādot, ka arī Kopenhāgena ir lielisks galamērķis, taču šajā maršrutā būtu jākonkurē ar Palangas lidostu, līdz ar to šāds reiss no Liepājas būtu rūpīgi jāizvērtē.
Patlaban apstiprinātais finansējums lidostas rekonstrukcijai ir 2,8 miljoni latu, no tiem 85% ir Eiropas Savienības fondu atbalsts, bet 15% – pašvaldības finansējums.
Liepājas lidosta pēc tās rekonstrukcijas pabeigšanas nebūs patstāvīgs biznesa objekts, kas pelna naudu, taču tā ir nepieciešama reģiona attīstībai, sacīja SIA “Aviasabiedrība “Liepāja”” valdes loceklis Sprūde. “Skatoties, kā notiek citās valstīs, teju neviena reģionālā lidosta nav patstāvīga, visas tiek dotētas, tomēr reģiona ekonomika no tās būs ieguvēja,” sacīja Sprūde. “Mūsdienās sasniedzamībai ir vitāla loma, līdz ar to bez lidostas reģions nevar attīstīties.”
Sprūde atzina, ka Liepājas iedzīvotājiem patlaban strādājošā lidosta Palangā ir izdevīga, tomēr Palanga atrodas citā valstī, līdz ar to tai ir atšķirīgi uzdevumi. “Vai tūrists, kuru vēlamies piesaistīt Liepājai, brauks uz Liepāju caur Palangas lidostu? Es teiktu, ka viņš paliks turpat Palangas piekrastē un līdz Liepājai nemaz nenokļūs,” sacīja Sprūde.