Pārbaudīs Tramvaja tilta stiprību
Sestdien, 16. maija pievakarē, no plkst 19.00 līdz 22.00, visa veida satiksmei būs slēgts Tramvaja tilts.
Šajās stundās notiks tilta slodzes izturības pārbaude, informē Domes izpilddirektors Edgars Rāts.
Šīs pārbaudes nolūks ir pārliecināties par tilta tehnisko stāvokli un spēju pildīt paredzētās funkcijas.
Automašīnām Tirdzniecības kanālu būs iespējams šķērsot pa jauno tiltu Ganību ielas un Jaunās ostmalas galā.
Lai nodrošinātu transporta kustību pa apkārtceļu un un brīdinātu par tilta pārbaudi, Vecliepājas un Jaunliepājas pusē būs izvietoti informējoši uzraksti, ceļa zīmes. Bez tam kustību kontrolēs un autovadītājiem un citiem satiksmes dalībniekiem orientēties palīdzēs Ceļu policijas darbinieki.
Tilta slogošanu, ievērojot brīdinājuma zīmes, drīkstēs vērot zinātkārie pilsētas iedzīvotāji.
Pārbaudes laikā SIA ”Inženierbūve” speciālisti veiks tilta statisko un dinamisko slogošanu. Uz tilta tiks izvietotas kravas automašīnas, imitējot apstākļus, kuri atbilst tilta iespējamai maksimālajai slodzei. Šim uzdevumam izmantos četras kravas automašīnas, kuru masa ir 33 tonnas katra.
Turpretim dinamiskās slodzes laikā pāri tiltam brauks automašīna, izraisot laiduma konstrukciju svārstības.
Uz tilta un balstiem pārbaudes brīdī atradīsies mērinstrumenti, ar kuru palīdzību tiks iegūti nepieciešamie dati.
Pārbaudes laikā tramvaja kustība tiks kavēta, taču tikai uz mērinstrumentu nolasīšanas brīdi. Ir paredzēti pavisam septiņu mērījumi, taču tramvajs katru reizi pie tilta vai varbūt uz tā kavēsies ne ilgāk par 10 minūtēm.
Paredzēts, ka speciālisti pārbaudīs divus no trim tilta laidumiem.
Iepriekšējā tilta slodzes stiprības pārbaude notika 1996. gadā – pēc kapitālā remonta, kas pirms tam ilga vairākus gadus.
2007. gada beigās tehniķi apsekoja Tramvaja tilta balstus, laiduma konstrukciju un ar ūdenslīdēju palīdzību – zemūdens daļu.
Pēc Komunālās pārvaldes rīcībā esošajiem dokumentiem Tramvaja tilta projektētā celtspēja ir 500 kilogrami uz vienu kvadrātmetru.
Tilts ir būvēts PSRS okupācijas gados. Interesanti, ka tā celtnieki nav zināmi – šobrīd Latvijā nav atrasti attiecīgi dokumenti.
”Tas ir saprotams, jo tajā laikā visi tilti bija slepeni objekti,” paskaidro Komunālās pārvaldes speciālists Ēriks Niedols.
Pēc viņa domām, tilts toreiz noteikti vispirms būvēts ar tādu aprēķinu, lai pāri varētu braukt arī smagā bruņu tehnika, piemēram, tanki. Tāpēc Tramvaja tilts droši vien arī turpmāk būšot gana stiprs.
Aigars Štāls,
Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists