Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pārbaudīs Tramvaja tilta stiprību

Pārbaudīs Tramvaja tilta stiprību
12.05.2009 14:22

Atslēgvārdi

Sestdien, 16. maija pievakarē, no plkst 19.00 līdz 22.00, visa veida satiksmei būs slēgts Tramvaja tilts.

Šajās stundās notiks tilta slodzes izturības pārbaude,  informē Domes izpilddirektors Edgars Rāts.

Šīs pārbaudes nolūks ir pārliecināties par tilta tehnisko stāvokli un spēju pildīt paredzētās funkcijas.

Automašīnām Tirdzniecības kanālu būs iespējams šķērsot pa jauno tiltu Ganību ielas un Jaunās ostmalas galā.

Lai nodrošinātu transporta kustību pa apkārtceļu un un brīdinātu par tilta pārbaudi, Vecliepājas un Jaunliepājas pusē būs izvietoti  informējoši uzraksti, ceļa  zīmes. Bez tam kustību kontrolēs un autovadītājiem un citiem satiksmes dalībniekiem orientēties palīdzēs  Ceļu policijas darbinieki.

Tilta slogošanu, ievērojot brīdinājuma zīmes, drīkstēs vērot zinātkārie pilsētas iedzīvotāji.

Pārbaudes laikā SIA ”Inženierbūve” speciālisti veiks tilta statisko un dinamisko slogošanu. Uz tilta tiks izvietotas kravas automašīnas, imitējot apstākļus, kuri atbilst tilta iespējamai maksimālajai slodzei. Šim uzdevumam izmantos četras kravas automašīnas, kuru masa ir 33 tonnas katra.

Turpretim dinamiskās slodzes laikā pāri tiltam brauks automašīna, izraisot laiduma konstrukciju svārstības. 

Uz tilta un balstiem pārbaudes brīdī atradīsies mērinstrumenti, ar kuru palīdzību tiks  iegūti nepieciešamie dati.

Pārbaudes laikā tramvaja kustība tiks kavēta, taču tikai  uz mērinstrumentu nolasīšanas brīdi. Ir paredzēti pavisam septiņu  mērījumi, taču tramvajs katru reizi pie tilta vai varbūt uz tā kavēsies ne ilgāk par  10 minūtēm.

Paredzēts, ka speciālisti pārbaudīs  divus no trim tilta laidumiem.

Iepriekšējā tilta slodzes stiprības pārbaude notika 1996. gadā – pēc kapitālā remonta, kas pirms tam ilga vairākus gadus.

2007. gada beigās tehniķi apsekoja Tramvaja tilta balstus, laiduma konstrukciju un ar ūdenslīdēju palīdzību – zemūdens  daļu.

Pēc Komunālās pārvaldes rīcībā esošajiem dokumentiem Tramvaja tilta projektētā celtspēja ir 500 kilogrami uz vienu kvadrātmetru.

Tilts ir būvēts PSRS okupācijas gados. Interesanti, ka tā celtnieki nav zināmi – šobrīd Latvijā nav atrasti attiecīgi dokumenti.

”Tas ir saprotams, jo tajā laikā visi tilti bija slepeni objekti,” paskaidro Komunālās pārvaldes speciālists Ēriks Niedols.

Pēc viņa domām, tilts toreiz noteikti vispirms būvēts ar tādu aprēķinu, lai pāri varētu braukt arī smagā bruņu tehnika, piemēram, tanki. Tāpēc Tramvaja tilts droši vien arī turpmāk būšot gana stiprs.

Ai­gars Štāls,
Liepājas domes
 sa­bied­ris­ko at­tie­cī­bu spe­ci­ālists

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz