Pavasaris atklāj asfalta bojājumus
Līdz ar pavasara atnākšanu punktu savam darbam var pielikt arī Komunālās pārvaldes ziemas dienests, kas sniega šķūrēšanai, izvešanai un brauktuvju kaisīšanai šosezon iztērējis vairāk nekā 400 tūkstošus latu.
Pavisam šoziem ceļu uzturēšanai ziemā bija paredzēts izlietot 393 tūkstošus latu, taču ar šo summu nebija gana, un vēl aptuveni 25 tūkstoši paņemti no bedrīšu lāpīšanai paredzētiem līdzekļiem, informēja Komunālās pārvaldes ceļu nozares vadītājs Mārtiņš Jēkabsons. Tā kā ziemas darbi un bedrīšu lāpīšana ir saistīti vienā finanšu saitītē, līdz šim bija pierasts, ka no ziemai atvēlētiem līdzekļiem nauda palika pāri un to varēja izmantot vasaras darbiem, bet aizvadītā sniegotā ziema šo attiecību ir izmainījusi – tagad asfalta labošanai atlicis krietni mazāk. Tam bija paredzēti pavisam 175 tūkstoši latu, bet reāli palikuši aptuveni 150 tūkstoši.
Kad sniegs ir pārtapis ūdenī un aizplūdis, uz daudzām brauktuvēm atklājas netīkama aina – asfalta segums ir sadrupis, un nepieciešama tā atjaunošana vai lāpīšana. Pagaidām, pēc ceļu nozares vadītāja sacītā, notiek tikai tā saucamo avārijas bedru likvidēšana, kas ir pagaidu risinājums un netiks veikts masveidā. Arī vakar uzņēmuma “CTB” brigāde strādāja vairākās pilsētas vietās – Peldu, M. Ķempes, Cenkones ielā un citur.
Kārtējais bedrīšu remonts lielākā apjomā sāksies tikai aprīļa otrajā pusē. Tas esot saistīts pamatā ar diviem apsvērumiem – pirmkārt, aprīļa sākumā iedarbinās asfaltbetona rūpnīcas, un bedrītes varēs lāpīt ar karsto asfaltu, kas ir efektīvāka metode; otrkārt, gaisam būtu vēlams iesilt nedaudz vairāk – no 5 līdz 10 grādiem.
Ints Grasis,
“Kurzemes Vārds”
Braucot pa Lauku ielu, ievērojami jāsamazina ātrums un gluži kā slalomā jāveic šķēršļu josla.