Pedagogi apgūst STEM un vides zinātņu neformālās izglītības programmas
18. un 19. oktobrī Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centrs (ZIIC) īstenoja otrās pedagogu neformālās izglītības mācības, informē ZIIC pārstāve Laura Grundmane.
liepajniekiem.lv
Šīs ir jau otrās pedagogu mācības, kas organizētas abās ZIIC koprades telpās un attīstītas sadarbībā ar partneriem no Liepājas Universitātes un Jaermuseet reģionālā muzeja, lai veicinātu zināšanu attīstību un izglītojamo karjeras izvēli STEM un vides zinātņu jomā.
Dabas mājā pedagogi iepazinās ar ekotehnoloģiju nozīmīgumu programmā ”Ekotehnoloģija mācību procesa pilnveidei”, kur Dr.biol. Ieva Roze un Dabas zinātņu laborante Sintija Ozoliņa dalījās ar zināšanām par kompozītmateriālu izgatavošanu no netradicionāliem materiāliem, bet ZIIC eksperti sniedza praktiskas zināšanas lauka pētījumu rīku izmantošanā.
Savukārt, Tehnoloģiju koprades telpā, Autoru ielā 4/6, programmā ”Digitālā ražošana izglītībā” 7.-12. klašu pedagogi apguva digitālās ražošanas iekārtu pielietojumu un atšķirības no tradicionālās ražošanas, papildinot zināšanas arī ar dizaina domāšanas pamatprincipiem ZIIC ekspertu pavadībā.
Liepājas Universitātes eksperts Rogier Jupjin meistarklasē iepazīstināja ar lāzergriezēju, un dalībnieki apguva digitālā ražošanas aprīkojuma iesaistes iespējas mācību procesā.
19. oktobrī sadarbības partneri no Jaermuseet reģionālā muzeja dalījās pieredzē par dažāda vecuma posmu skolēnu nodarbību īstenošanu Novēģijā, kā arī vadīja praktiskas darbnīcas abās ZIIC darbības vietās.
Tehnoloģiju koprades telpā pedagogi veidoja elektronisku mašīnu, kuras izveidošanai nepieciešami vien daži visiem pieejami materiāli un neliels motors, kas darbojas ar baterijas palīdzību. Tika izveidots arī hidraulisks ekskavators, kurā hidraulikas princips tika realizēts ar ūdens šļircēm un caurulītēm.
Tajā pašā laikā Dabas mājā pedagogi un Liepājas universitātes studenti kopā ar Jaermuseet reģionālā muzeja ekspertiem iepazina vēja enerģijas nozīmi senāk un vēju ģeneratoru attīstību šodien.
Dalībnieki praktiski darbojās un, izmantojot vēja ģeneratora modelēšanas iekārtu, pētīja, konstruēja un meklēja labākos risinājumus efektīvākai vēja enerģijas jaudas iegūšanai. Papildus tika izgatavotas vēja dzirnavas un pūķi, kurus iespējams integrēt mazāko klašu skolēnu stundās.