Pircējus brīdina par kļūdām
"Kurzemes Vārds"
Biedrība “Zemnieku saeima” aicina
pievērst uzmanību, vai produkti, pie kuriem izvietotas norādes kā par
vietējiem, tiešām ražoti Latvijā.
Pēc
Krievijas izsludinātā embargo lielveikalu tīkli pēc Zemkopības ministrijas un
ražotāju ieteikumiem sākuši rīkot informatīvas kampaņas vietējo produktu
pastiprinātai reklamēšanai. Taču organizācijas biedri novērojuši, ka dažās
tirdzniecības vietās radušās tīšas vai netīšas kļūmes. Piemēram, norāde par
vietējo ražojumu atrodama arī pie zīmola “Annele”, kas patiesībā ir
lietuviešu.
Tādēļ
“Zemnieku saeimas” valdes priekšsēdētājs Juris Lazdiņš aicina: ja
pircēji pamanījuši ko līdzīgu, ar to vajag dalīties sociālajos tīklos. Portālā
www.twitter.com pievienojot bildes, nepieciešams norādīt #pirmsbaudiparbaudi,
kā arī informāciju, kurā veikalā tas fiksēts. Tāpat vajagot informēt par
mazumtirdzniecības vietām, kas publiski ziņojušas par Latvijas produkcijas
atpazīstamības akciju ieviešanu, bet joprojām to nav izdarījušas.
Jau rakstīts, ka
augusta sākumā Krievija noteica pārtikas produktu embargo, kas smagi ietekmējis
piena lopkopības nozari. Piena iepirkuma cenas ir nokritušās zem pašizmaksas
līmeņa, kas ir vidēji 27 centi, apgalvo “Zemnieku saeimas” pārstāve
Līva Liepniece.
Meklējot noieta
tirgus, lielākie ražotāji septembra sākumā kopā ar zemkopības ministru Jāni
Dūklavu devās uz Baltkrieviju. Tur pārrunātas iespējas palielināt Latvijas
eksportu, skaidro ZM pārstāve Dagnija Muceniece.
Savukārt Baltijas
valstu lauksaimnieku organizāciju vadītāji Eiropas Savienības lauksaimniecības
komisāram Dačanam Cološam nosūtījuši vēstuli, aicinot paredzēt atbalsta
mehānismus – finansējumu krīzes mazināšanai, intervences un privātās
uzglabāšanas mehānismu uzlabošanu, Āfrikas cūku mēra ierobežošanas pasākumus.
D. Čološs, tiekoties ar lauksaimniecības ministriem, pagājušajā nedēļā
uzsvēra, ka tiks dubultots atbalsts pārtikas produktu eksportam uz trešajām
valstīm, vēsta D. Muceniece.