Liepājas Ezerkrasta sākumskolu pievienos Raiņa vidusskolai, Dzintara vidusskola pārtaps par pamatskolu
Liepājas Ezerkrasta sākumskolu pievienos Liepājas Raiņa vidusskolai, Liepājas Dzintara vidusskola pārtaps par pamatskolu, aģentūru LETA informēja Izglītības pārvalde komunikācijas vadītāja Renāte Meļķe.
LETA
Šodien Liepājas domes sēdē tika pieņemts lēmums ar 2024./2025. mācību gadu pievienot Liepājas Ezerkrasta sākumskolu Liepājas Raiņa vidusskolai, kā arī uzsākt Liepājas Dzintara vidusskolas izglītības pakāpes maiņu, tādējādi nodrošinot izglītības iestāžu tīkla sakārtošanu un veidojot kvalitatīvu izglītības ekosistēmas īstenošanu pašvaldībā.
Kā skaidro Meļķe, izglītības iestāžu tīkla sakārtošana, veidojot izglītības iestādes ar optimālu skolēnu skaitu, sniegs iespēju paplašināt izglītības programmu piedāvājumu skolēniem, efektīvi izmantot izglītības iestāžu infrastruktūru un cilvēkresursus, kā arī lietderīgi izmantot izglītības nozarei piešķirto finansējumu.
Apvienojot Liepājas Ezerkrasta sākumskolu ar Liepājas Raiņa vidusskolu, tiks saglabāta esošā infrastruktūra, 1.-3. klases skolēni mācīsies Lauku ielā 54, vienlaicīgi – veicināta straujāka izglītības procesa mijiedarbības attīstība, kopīgi izmantojot esošo izglītības iestāžu materiāltehnisko bāzi un pedagogu resursu, tāpat iespēja nodrošināt motivējošu pedagogu atalgojumu, kas nebija iespējams līdz šim, ņemot vērā esošo skolēnu skaitu izglītības iestādē.
Savukārt Liepājas Dzintara vidusskolā pārmaiņas notiks pakāpeniski, mainot izglītības pakāpi no vidusskolas uz pamatskolu, paredzot, ka ar 2024. gada 1. septembri izglītības iestāde vairs neuzņems skolēnus 10. klasē, ar 2025. gada septembri skolēnus vairs neuzņems 10. un 11. klasē un sākot ar 2026./2027. mācību gadu izglītības iestāde kļūs par pamatskolu.
Kā skaidro pašvaldībā, izmaiņas nepieciešamas, jo izglītības iestādei ir nepietiekams skolēnu skaits un ierobežotas iespējas nodrošināt daudzveidīgu padziļinātu kursu apguvi tieši vidējās izglītības posmā.
Tāpat secināts, ka izglītības iestādē ir nevienmērīga pedagogu noslodze un pastāv risks neizpildīt valstī noteiktos izglītības kvalitātes kritērijus, kā arī par neefektīvu ir atzīts mācību telpu noslogojums.
Tāpēc izglītības iestādes pakāpes maiņa, kā iekšējās reorganizācijas veids, ir labākais risinājums, lai īstenotu kvalitatīvu mācību procesu iestādē.
Kā skaidro Meļķe, lēmums pieņemts, pamatojoties uz 2021. gadā apstiprināto Liepājas izglītības nozares attīstības koncepciju 2020.-2025. gadam un plānoto Izglītības ekosistēmas attīstības stratēģijas 2026.-2030. gadam izstrādi, kā arī saskaņā ar nacionālā līmenī definētajām prioritātēm izglītības nozarē.
Tāpat, pieņemot lēmumu, ir veikta demogrāfiskās situācijas analīze, vērtēts pieprasījums un bērnu skaits iestādēs, administratīvais un pedagoģiskais resurss, kā arī citi faktori.