Projekts par tramvaja līnijas pagarināšanu iesniegts Satiksmes ministrijā
Liepājas domes deputāti pagājušajā domes sēdē atbalstīja SIA “Liepājas tramvajs” sagatavotā projekta “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” iesniegšanu Satiksmes ministrijā (SM) finansējuma saņemšanai programmā “Infrastruktūra un pakalpojumi”.
Deputāti nolēma nodrošināt projekta īstenošanai nepieciešamo pašvaldības līdzfinansējumu 15% apmērā jeb 1 054 206 latuv, kā arī atļāva palielināt uzņēmuma pamatkapitālu un nepieciešamības gadījumā piesaistīt kredītresursus. Projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 8 miljoni latu.
“Tie bija priekšnosacījumi, kas bija jāizpilda, lai mēs šo projektu iesniegtu Satiksmes ministrijā un pretendētu uz Eiropas finansējuma saņemšanu,” informēja SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks. Viņš skaidro, ka projekts SM bija jāiesniedz līdz pagājušajai piektdienai un tas arī izdarīts.
Rezultāts būs zināms nākamgad, taču Puks ir pārliecināts, ka projekts par jaunas līnijas izbūvi tiks atbalstīts un būvdarbi varētu sākties nākamā gada otrajā pusē. “Vispirms plānojam būvēt jauno tramvaja līniju un naudu, kas paliks pāri, izlietot vairāku tramvaja sliežu posmu rekonstrukcijai pilsētas centrā, kā arī Krišjāņa Valdemāra ielā,” skaidroja Puks.
Projekts paredz tramvaja līnijas pagarināšanu no Klaipēdas ielas līdz Ezerkrastam par 1,6 kilometriem, divvirzienu sliežu ceļa izbūvi aptuveni 3,2 kilometru garumā, kā arī tramvaju līnijas sliežu ceļu kritisko posmu rekonstrukciju visā esošās līnijās garumā un vilkmes apakšstacijas izbūvi.
Ārpus Rīgas īstenojamiem projektiem, kas paredzēs jaunu tramvaju līniju izveidi un esošo rekonstrukciju, kā arī ritošā sastāva atjaunošanu, Liepājā un Daugavpilī no Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem pieejami 14,06 miljoni latu.
Projektu plānots realizēt 2011 un 2012.gadā.
Liepājā tramvajs sāka kursēt jau 1899.gada 26.septembrī. Tā ir vecākā tramvaja līnija Baltijā. Maršruta līnijas kopējais garums pašlaik ir 6,9 kilometri.
LETA