Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Raiņa ielas pārbrauktuve – ne tikai bremze, bet arī bieds auto

Raiņa ielas pārbrauktuve – ne tikai bremze, bet arī bieds auto
Foto: liepajniekiem.lv
23.06.2015 07:13

liepajniekiem.lv

Portālam vairāki autobraucēji, kuriem biežāk nākas
pārvietoties pa O.Kalpaka ielu un izmantot Raiņa ielas dzelzceļa pārbrauktuvi,
pauduši sašutumu par to, ka nupat jau braucējiem ne tikai ilgi nākas gaidīt pie
pārbrauktuves, līdz to atvērs satiksmei pēc vilciena stumdīšanās, bet
pārbrauktuve ir tādā stāvoklī, ka lauž transportlīdzekļus.

Kā portālam norādīja Sergejs, kuram ik dienu vismaz divas
reizes nākas šķērsot dzelzceļa sliedes šajā vietā, vissāpīgākās ir
sastrēgumstundas – no rīta, darba dienai sākoties, kad ļaudis dodas uz darbu,
kā arī ap pieciem pēcpusdienā, kad darba diena beidzas. ”Automašīnu rindas
Raiņa ielā veidojas teku vai līdz viesnīcai ”Amrita”, bet Laumas rajona pusē
iestiepjas pat Krūmu ielā. Sastrēgumā nākas sēdēt ap minūtēm divdesmit. Bet
vilciens vienā mierā stumdās šurpu turpu. Vai vismaz šajās sastrēguma stundās
nav iespējams sakārtot tā, lai vilcieni neveiktu ilgus manevrus,” jautā
vīrietis.

Savukārt Linards, kurš ik dienu no Laumas rajona braucot uz
pilsētas centru, sakās pie sastrēgumiem jau pieradis: ”Sieva smej, ka es kā
magnēts pievelku vilcienu – kā man jāšķērso pārbrauktuve, tā vienmēr iedegas
sarkanā gaisma un jāstāv rindā. Vienmēr izbraucu ar rezervi, ar šo situāciju
rēķinoties.”

Linards vairāk satraucies par citu problēmu. Proti, par
pārbrauktuves slikto stāvokli: ”Kopš šī pavasara brauktuve ir ļoti sliktā
stāvoklī – koka daļas uz sliedēm zem pārbrauktuves sapuvušas un tādējādi tiek
bijāta transportlīdzekļa ritošā daļa. Turklāt braucēji, taupot savus
transportlīdzekļus, sliedes šķērso ļoti lēni un uzmanīgi, kā dēļ vēl jo vairāk
tiek bremzēta satiksmes plūsma.”

Kā portālam jau iepriekš skaidroja pilsētas pašvaldībā,
Raiņa ielas pārbrauktuve tiks atslogota, kad izbūvēs pārvadu no Parka ielas uz
Namdaru ielu, tādējādi savienojot Jaunliepāju ar Laumas rajonu.

Komunālās pārvaldes Ceļu nozares vadītājs Mārtiņš Jākobsons
uz šo projektu skatās cerīgi: ”Mans viedoklis arī ir, ka minētā pārvada izbūve
būtiski atslogotu Raiņa ielas pārbrauktuvi. Šis projekts katrā ziņā radītu labu
alternatīvu maršrutam uz/no pilsētas Ziemeļu daļas rajoniem.”

Taujāts, vai ir paredzēts remontēt brauktuvi pie
pārbrauktuves, lai pārvietošanās būtu līganāka, Komunālās pārvaldes Ceļu
nozares vadītājs portālam skaidroja, ka saskaņā ar Ministru kabineta
noteikumiem Nr.392 ”Dzelzceļa pārbrauktuvju un pāreju ierīkošanas, aprīkošanas,
apkalpošanas un slēgšanas noteikumi” par pārbrauktuves seguma uzturēšanu ir
atbildīgs Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs.

”Pēc manā rīcībā esošās informācijas šīs dzelzceļa līnijas
un konkrētās pārbrauktuves pārvaldītājs ir  AS ”Latvijas dzelzceļš”,”
skaidroja M.Jākobsons un piebilda: ”Mūsu rīcībā šobrīd nav informācijas par
konkrētā uzņēmuma plāniem attiecībā uz pārbrauktuves iespējamiem uzlabošanas
vai remonta darbiem.”

Portāls jau 2014.gada pavasarī, pamatojoties uz autobraucēju
sūdzībām par to, ka vilcienu stumdīšanās dēļ pie Raiņa pārbrauktuves veidojas
sastrēgumi, vērsās Komunālajā pārvaldē ar jautājumu, ko plānots darīt, lai
problēmu novērstu.

Komunālajā pārvaldē saņēmām atbildi, ka tam, lai sastrēgumus
mazinātu, O.Kalpaka ielā pirms dzelzceļa pārbrauktuves esošo autobusu pieturu
paredzēts pārcelt tuvāk krustojumam ar Flotes ielu – O.Kalpaka ielas malā
esošajā paplatinājumā jeb ”kabatā”.

Kad pērn rudenī situācija joprojām nebija mainījusies,
proti, autobusu pietura joprojām atradās vecajā vietā, bet nepārtrauktā līnija
uz brauktuves apbraukt pieturā apstājušos autobusu aizliedz, un portāls
atkārtoti vērsās komunālajā pārvaldē ar jautājumiem par šo tēmu, Komunālās
pārvaldes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls skaidroja, ka
pieturvieta tomēr netiks pārvietota, jo minētajā vietā paredzēts izbūvēt
veloceliņu.

”Pieturvieta nav akūta problēma, ir citas daudz svarīgākas
vietas pilsētā, kas jāsakārto,” 2014.gada septembra nogalē norādīja A.Štāls.
Viņš uzskata, ka autovadītājiem jābūt pacietīgiem: ”Vienkārši jāpagaida, kamēr
autobuss pieturā uzņems pasažierus. Satiksmes organizāciju šajā vietā pārveidot
nevar no satiksmes drošības viedokļa, jo tūlīt aiz autobusu pieturvietas ir
dzelzceļa sliedes.”

________________

Iesaki tēmu vai ziņo
par notiekošo arī Tu! To var izdarīt ikviens portāla lasītājs, izmantojot
sākumlapā esošo formu “Piedalies satura veidošanā!”. Turpat iespējams
iesūtīt arī dažādus fotostāstus, piemēram, no kāda pilsētā notikuša pasākuma.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz