Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Sašutums par ātrās palīdzības dispečeres attieksmi. Dienests vainu noliedz

Sašutums par ātrās palīdzības dispečeres attieksmi. Dienests vainu noliedz
Foto: Ruslans Šuļga
18.02.2020 07:00

Agnese Kuplēna

"Kurzemes Vārds"

Atslēgvārdi

“Kurzemes Vārda” redakcijā ar lūgumu noskaidrot situāciju vērsās kāda kundze: “Es nemēdzu sūdzēties, bet šis ir par traku!” Viņa apgalvo, ka Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) dispečeres attieksme pret viņu esot bijusi rupja. “Viņa negribēja sūtīt brigādi. Mana meita ilgi lūdzās pa telefonu, lai brauc ātrie,” kundze pauž sašutumu.

Sieviete stāsta, ka gājusi pastaigāt ar savu sunīti. Pēc pastaigas nākusi mājās un koridorā pēkšņi kļuvis slikti. Tā kā nesen insults jau piedzīvots, bijis skaidrs, ka nekas labs tas neesot. “Es nevarēju pat īsti parunāt, lai pati zvanītu ātrajiem. Uzspiedu meitas numuru un teicu “palīgā”,” stāsta liepājniece. Tā kā meita dzīvojot netālu, ātri atskrējusi līdz mammai, sazvanījusi vēl brāli un, protams, NMPD.

Kad meita sazvanījusi dispečeri, esot bijusi nelaipna attieksme. Dispečere atbildējusi, ka “nekas nenotiks”, “pavems un paliks labāk”. Pēc ilgākas sarunas viņa tomēr brigādi esot atsūtījusi, un izrādījies, ka ne bez pamata. Sieviete palikusi Liepājas Reģionālās slimnīcas stacionārā.

Sazvanot NMPD pārstāvi Aritu Freimani, noskaidrojām, ka, visticamāk, tā esot bijusi komunikācijas kļūda. Noklausoties sarunu, skaidri esot saprotams, ka šādiem pacientes apgalvojumiem neesot pamatojuma: “Vispirms vēlamies uzsvērt, ka tādi izteikumi, kas minēti sūdzībā – nekas nenotikšot, pavems un paliks labāk –, nevienā brīdī no dispečera puses nav bijuši. Izvērtējot izsaukuma pieņemšanu, apliecinām, ka dispečers šajā situācijā rīkojās pareizi – jo gan brigāde tika nosūtīta uz notikuma vietu, gan arī pats izsaukums tika pieņemts atbilstoši algoritmam, noskaidrojot, kas noticis, kur noticis, kā arī izvaicājot zvanītāju par to, kādā stāvoklī ir pacients. Brigāde vienmēr nekavējoties tiek nosūtīta, ja ir tūlītējs apdraudējums dzīvībai. Ja pacients ir pie samaņas, ir kontaktējams un spēj runāt, dispečers zvanītājam uzdod noteiktus jautājumus, lai saprastu situāciju. Cilvēkiem nevajadzētu domāt, ka tāpēc vien, ka dispečers uzdod papildu jautājumus (piemēram, kādas sūdzības ir konkrētajā brīdī, kur tieši sāp un kā tieši sāp – dur vai velk) NMPD uz notikuma vietu nevēlas sūtīt mediķu brigādi un cilvēkam palīdzēt. Dienests uzsver, ka katram jautājumam, ko uzdod ārkārtas tālruņa 113 dispečers, ir nozīme, pat ja zvanītājam tas šķiet lieki un neizprotami. Konkrētajā gadījumā tika nosūtīta brigāde un pacients nogādāts slimnīcā,” vēstulē uz sūdzību atbild A. Freimane.

Ja pacientiem ir jautājumi, neskaidrības vai iebildumi par NMPD darbu, aicinām sazināties ar dienestu, lai pārrunātu situāciju un saņemtu atbildi. Ar dienestu var sazināties, gan sūtot vēstuli e-pastā uz [email protected], gan pa pastu uz adresi Laktas ielā 8, Rīga, LV-1013.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz