Svētdiena, 28. aprīlis Terēze, Gundega
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Skolēnu brīvlaikā būs satiksmes ierobežojumi pār O. Kalpaka tiltu

Liepājā nākamnedēļ kājāmgājējiem un autotransportam periodiski būs slēgta satiksme pa O. Kalpaka tiltu, informē Liepājas Speciālās ekonomiskas zonas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.

Skolēnu brīvlaikā būs satiksmes ierobežojumi pār O. Kalpaka tiltu
Foto: Publicitātes
19.10.2023 15:37

LETA

Karostas kanālā pie izgriežamā tilta tiek izbūvētas aizsargbarjeras, lai nākotnē izvairītos no negadījumiem, kuru dēļ nāktos tiltu ilglaicīgai slēgt – līdzīgi kā tas bija 2006.gadā, kad tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta Ziemeļu daļā un to sadragāja.

Tilta atjaunošana toreiz prasīja četrus gadus.

Aizsargbarjeras ir projektētas tā, lai spētu atvairīt līdz pat 150 metrus gara, braucoša kuģa triecienu. Aizsargbarjeru konstrukciju kopumā veido 26 čaulpāļi, kas, izmantojot vibroiegremdēšanas un trieciena metodes, tiks iegremdēti Karostas kanāla gultnē. 

Būvfirma AS “BMGS” 23. oktobrī sāks čauļpāļu iegremdēšanas darbus, un līdz to pabeigšanai dienas gaišajā laikā apkārtnē būs dzirdama dobja skaņa.

Darbi jāpaveic 30 dienu laikā, bet “BMGS” sola visus darīt maksimāli ātri, cik vien to ļaus laika apstākļi. 

Kā skaidro Ratniece-Kadeģe, četru centrālo pāļu iedzīšana saskaņā ar tehnoloģiju ir iespējama tikai tad, ja izgriežamais tilts atrodas atvērtā stāvoklī.

Tāpēc skolēnu brīvlaika nedēļā, no 23. oktobra līdz 29. oktobrim, tilts periodiski tiks slēgts gājējiem un autotransportam.

Par konkrētām satiksmes organizācijas izmaiņām pie tilta skolēnu brīvlaika nedēļā informēs ceļa zīmes.

Iepirkumā par projekta īstenošanu “BMGS” iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu – par 2 370 583 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Darbi notiek Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes īstenotā ES Kohēzijas fonda projektā “Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošana”, lai uzlabotu navigācijas drošību un līdz minimumam samazinātu negadījumu iespējamību.

Esot padomāts arī par to, lai jaunās konstrukcijas nebojātu tilta vēsturisko izskatu, jo 1906. gadā būvētais tilts ir inženiertehnikas piemineklis.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz