Skolotāji gatavojas pirmajai stundai
"Kurzemes Vārds"
Tradicionālās skolotāju tikšanās pirms jaunā mācību gada notika vairākās skolās, kur vienuviet pulcējās līdzīgu priekšmetu skolotāji. Viņi uzklausīja profesionālus lektorus, pievērsās pērnā mācību gada rezultātu analīzei un ieskicēja gaidāmā darba cēliena lielākos plānus.
“Metodiskā diena mums, skolotājiem, ir kā zvans uz nulto stundu, lai gatavotos jaunā mācību gada pirmajai stundai jau ar skolēniem. Un varu teikt, ka tas ir milzīgs pluss, ka šoreiz tā rīkota pa metodiskām jomām, ka esam kopā, piemēram, šeit visi valodnieki. Citur atkal tiekas un savas aktualitātes apspriež citu mācību priekšmetu skolotāji,” vērtēja A. Puškina 2. vidusskolas latviešu valodas mazākumtautību skolā skolotāja Irēna Oša. Viņas kolēģe Laila Jaunskalže atzina, ka tāda veida norise ir atbalstāma, jo ļauj satikties viena mācāmā priekšmeta skolotājiem, pārrunāt gan padarīto, gan ieskicēt jaunā mācību gada norises: “Mēs, skolotāji, kuri māca valsts valodu mazākumtautību skolās, apspriedām, kā saskaņot dažādus pasākumus, lai tajos piedalītos ne tikai savas skolas bērni, bet tiktu uzņemti arī skolēni no citām mācību iestādēm.”
Katrā no metodiskajām apvienībām bija uzaicināti speciālisti, kas dalījās ar novitātēm. Ar valodu – kā valsts, tā svešvalodu – skolotājiem par mūsdienu digitālajā laikmetā nepieciešamām latviešu valodas prasmēm runāja lektore Aiga Veckalne. Savukārt Liepājas Universitātes pasniedzēja Diāna Oļukalne savā lekcijā pievērsās mācīšanās problēmām. Ar tehnoloģiju un zinātņu pamatu jomas skolotājiem, kuri māca matemātiku, fiziku, ķīmiju, informātiku, ģeogrāfiju, bioloģiju, tikās izglītības uzņēmuma “Lielvārds” vadītājs Andris Gribusts, kura tēma bija “Formatīvā vērtēšana un tehnoloģiju iespējas efektīvā mācību procesa organizēšanā un atgriezeniskās saites sniegšanā”. Sabiedrības mācības priekšmeta, sporta un mākslas jomas skolotāji, kā arī psihologi, logopēdi, sociālie pedagogi pievērsās drošības jautājumiem mācību saturā. Viņi uzklausīja arī Liepājas Iekļaujošās izglītības atbalsta centra vadītāju Inesi Stepko, kura runāja par iekļaujošās izglītības iespējām un riska faktoriem vispārizglītojošās skolās. Tāpat savā lokā problēmas apsprieda sākumskolas un pirmsskolas skolotāji.
Dienas otrajā daļā pedagogi turpināja apgūt zināšanas, kas skāra gan praktiskos darbus, gan dažādu mācību materiālu un tehnoloģiju izmantošanu stundās.