Sliežu ceļu būvniecībā izmanto jaunas tehnoloģijas
liepajniekiem.lv
“Liepājas tramvajs” projekta “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo
sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā” ietvaros būvniecības darbos izmanto
jaunākās Eiropā adaptētās tehnoloģijas sliežu ceļu būvniecībā, portālam pastāstīja SIA “Liepājas tramvajs” projektu sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.
Aigars Puks, SIA “Liepājas
tramvajs” valdes loceklis: “Šobrīd pagriezienā no Brīvības
ielas uz Dzelzceļnieka ielu sliežu ceļa izbūvē pielietojam tehnoloģiju, kas
izstrādāta un apgūta Čehijā. Gulšņus zem sliedēm aizstājam ar betona plāksnēm,
kas ļauj ātri un kvalitatīvi nodrošināt sliežu ceļu montāžu pagriezienā,
pilnībā neslēdzot tramvaja kustību.”
Kā atzina A.Puks, cita
būvniecības metode pielietota pagriezienā no Klaipēdas ielas uz Tukuma ielu,
cita Ventas ielā: “Mēs ļoti rūpīgi izvērtējam,
kura no metodēm visvairāk piemērota katram konkrētajam ceļa posmam, ņemot vērā
visus faktorus, kas iespaido sliežu ceļu turpmāko ekspluatāciju, un to ir
bezgala daudz. Nenoliedzami, vērtējam arī izmaksas. Rūpīgi sekosim līdz un
analizēsim, kura no sliežu ceļu būvniecības metodēm visvairāk piemērota
Liepājas apstākļiem, lai nākotnē varētu šo pieredzi izmantot, kad būvēsim jaunus
sliežu ceļus”.
Uzņēmuma “Rīgas tilti” būvdarbu
vadītājs Roberts Kuiva, komentējot būvdarbus pagriezienā no Brīvības ielas uz
Dzelzceļnieka ielu, uzsver, ka izvēlētā metode paredz ļoti kvalitatīvu sliežu
ceļu izbūvi līknē: “Galvenie ieguvumi no šīs metodes
pielietošanas konkrētajā vietā ir sekojoši: betona plātnes zem sliedēm
nodrošina stabilu pamatu, bez nosēduma riska. Lai slāpētu trokšņus un
vibrāciju, līmējam speciālas gumijas, liesim poleuritāna slāni- tas pamatu zem
sliedēm padarīs klusu un elastīgu. Noslēgumā ieklājam asfalta segumu, padarot
krustojumā ļoti kvalitatīvu brauktuvi autobraucējiem.”
Eiropas Reģionālās attīstības fonda
līdzfinansēts projekts “Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu
rekonstrukcija Liepājā”.
Līguma slēgšanas tiesības atklāta konkursa “Tramvaja līnijas posmu
renovācija Liepājā” (LT/2014/2/ERAF) rezultātā 1.iepirkuma daļā “Esošās tramvaja līnijas renovācija saskaņā ar tehnisko projektu “Tramvaja līnijas renovācija Brīvības ielā līdz Dzelzceļnieku ielai”” piešķirtas AS “A.C.B.” par līguma cenu EUR 2 083 122.78, neskaitot
PVN.